Någon som investerade i en Moover på Elmia?? / av Anonym 954998365

• 12 svar
Någon som investerade i en Moover på Elmia??
2007-09-22 kl 17:00

Vi funderar starkt på en från Knivsta, nästan halva priset mot TRumas. Någon som har erfarenhet av den ena eller andra ???

2007-09-25 kl 13:48

Hej Nellie
Vi såg den och har sett den in action på Sollerön. Visst är det häftigt och den funkade superbra vid den demonstrationen.
Själv tycker jag att både vikt och pris är lite för högt för min smak.

Jag har funnit ett alternativ som jag tycker verkar spännande och som jag ska undersöka närmare.
Det är en liten bandvagnshistoria som man ersätter noshjulet med. Priset är 6.750 danska kronor!
Kolla in den här adressen
www.westergaard-innovation.com/index.html
Har inte sett den i Sverige än men har tänkt skicka ett mail och höra mig för om dom har någon agent i Sverige.

2007-09-25 kl 20:26

Hej!
Jag är bara nyfiken på vad en moover är? Sökte på google men fick bara upp eldrivna rullstolar.
Mvh
Gela

2007-09-26 kl 11:29

Kolla på denna adressen. Därifrån köpte jag en mover för två års sedan. Det är toppen att ha vid besvärliga ställen. I synnerhet i utlandet där platserna ofta mindre och svårparkerade.
www.mobilemovers.co.uk

2007-09-26 kl 11:45

Tommy titta på Din egen sida.

2007-09-26 kl 11:48

Gela, en Mover är drivare som sitter på husvagnens hjul och som manövrerar vagnen med hjälp av en fjärrkontroll, kort beskrivet.Spar muskler och hjärta!Man slipper knuffa och dra och förlita sig till hjälpsamma grannar.

2007-09-26 kl 15:44

Här finns lite att läsa av dom som har skaffat sig detta hjälpmedel både negativt och positivt om just Camper Trolley som Criper nämner i ett tidigare inlägg.
http://www.campingdanmark.dk/pages/forumNew/post.asp?postforumguid=239460

2007-09-28 kl 10:18

Jag har nu fått svar från den danska leverantören och det kommer här.

Tak for din mail.

I løbet af kort tid (1 ? 2 uger) vil vores hjemmeside blive revideret, så du kan se de ændringer der er foretaget på Camper Trolleyen, i forhold til det oprindelige produkt.

Ændringerne er bl.a. ? meget større larvefødder/bælter med et kraftigt mønster som du kender fra terrængående biler.
Samtidig er batterierne blevet kraftigere ? vi har nu 14,4 V

På den Camper Trolley du måske har set på nettet, er Trolley?en monteret på støttehjulet. Dette er ændret, således at Camper Trolley?en er til at fastgøre på et beslag som sidder på trækstangen / mellem vangerne, og Camper Trolleyen er beregnet til rangering af vogne på ca. 1200-1300 kg.

Beslaget sidder fastmonteres på vangerne hele tiden, - men selve Camper Trolley?en monteres eller afmonteres i løbet af ganske få sekunder. Således undgår man, at bruge vognens frivægt til Trolleyen, da den placeres i din bil når du er færdig med brugen.

Vi har endnu ikke nogen agenter eller Återförsäljere i Sverige.
Vi vil i løbet af dette efterår tage kontakt til svenske forhandlere/säljere, - bl.a. KAMA, som sælger campingudstyr til den svenske campingbranche, så forhåbentligt vil du kunne finde Camper Trolley?en i Sverige i løbet af årsskiftet ? foråret/våren.

Du er velkommen til at tage kontakt til mig igen, såfremt du har yderligere spørgsmål.

Med venlig hilsen

Westergaard Innovation
Arne Ranch
Salgschef - Skandinavien

Jag ställde också en följdfråga kring det här med vikten och svaret jag fick var detta.

Til din information kan jeg berette, at vi arbejder på en Camper Trolley i en større udgave, - beregnet for vogne op til ca. 1600-1800 kg.
Jeg kan ikke give nogen leveringstid, - men vi taler om 2008.

Ellers må du anskaffe en vanlig mover, da de kan leveres nu.

Så med tanke på dessa svar och inläggen Bjorn tipsade om så fortsätter nog jag att backa med bilen som dragare en stund till

2007-09-29 kl 18:46

Hej
Har sett den i aktion några gånger i sommar. Verkar faktiskt jättebra, enkelt att få vagnen perfekt på plats.
Nedanstående såg vi på Elmiamässan och det var ca ½ priset mot Trumas. Antagligen är det något som kommer att bli riktigt populärt och därmed sjunker priset ordentligt.

http://www.powrwheel.dk

2008-02-04 kl 19:06

Är sedan sommaren 2007 ägare av en "Pwrmover" och kan bekräfta att denna ( och sannolikt alla andra fabrikat) är en produkt som till fullo uppfyller ställda förväntningar! Aldrig bekymmer med att trixa in eller ut vagnen på platser med begränsade ytor att rangera med bil & vagn, förebygger risk för ryggskott o/e sönderdragna ranger-handtag när man av något skäl måste använda handkraft samt fördelen med att köra fram vagnen till bilen när man skall iväg istället för tvärtom. Har faktiskt inte funnit någon nackdel alls - möjligvis med undantag för att 30kg lastvikt försvinner. Kan ju iofs "plockas hem" genom att ha vattentanken tom under transport. Prisvärt tycker jag det är också; (20 tkr inkl montering av verkstad) och definitivt mer användbart än andra tillbehör i samma prisklass (jfr ex,vis AC). Det jag tror vore bra att komplettera med är ett rejält luftfyllt stödhjul istället för det plasthjul som oftast sitter original. Märkte att det skar ner rätt bra i somras när torra gräsmattor inte var den dominerande upplevelsen... För Soliferägare tillkommer också en inverstering på ett par hundringar för en entretrappa då den medföljande hängtrappen inte går att få dit p g a att motorn till movern är ivägen.

2008-02-05 kl 07:33

Jag är ny på dessa sidor så jag hoppas att jag kan få det att fungera. Har kört husvagn över 25 år och har slitit och dragit på dessa. Värst har det varit med boggievagnarna. Vi beställde ny Kabe Diamant på Elmia i fjor och tänkte prova med Trumas moover. På favoritcampingen om somrarna står vagnarna med dragen innåt (idiotiskt, men för att alla ska njuta av kvällssolen). Vi fick vagnen strax innan jul så vi har inte hunnit prova jättemycket ännu, men det verkar vara fantastiskt. Jag har kör den i uppförsbacke utan problem. Vagnen har totalvikt 1900 och det går ändå perfekt. Vi är jättenöjda.
Hälsningar
SAH
Kabe Diamant + BMW X 5

2008-05-08 kl 23:01

Vi passade också på att beställa en Mover på Elmia. "Powrwheel Sweden" (stavas konstigt)hade ett kalaspris för den enkelaxlade modellen + 5års garanti. Leveransen kom som utlovat och dom skickade t.o.m en montör som gjorde jobbet hemma på vår garageuppfart. Min fru har tagit över parkeringen av vår Polar 590 numera och det tycker jag är bara skönt. Det allra bästa är ju att man kan ställa upp vagnen i våg genom att köra uppför en plastramp och stanna exakt på centimetern. Vi kan verkligen rekommendera movern och den service vi fick ifrån killarna i Knivsta.

• 12 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 636 fristående campingplatser och 741 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 302 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206