Problem med Truma värmare / av krytox

• 4 svar
Problem med Truma värmare
2017-07-17 kl 22:20

Hejsan,
Jag har fått bekymmer med min Truma värmare. Det ena problemet är att när jag kör den på el så fungerar själva värmaren, men så fort jag slår på fläkten så slutar värmaren helt att fungera, ett fel som kom helt plötsligt.
Det andra felet är om jag kör på gasol så stänger inte gnisttändaren av när värmaren startat, utan fort sätter tills batteriet är slut.
Det känns kanske inte superaktuellt med en lösning nu i juli, men ändå.....
Värmaren är utbytt och sitter om min Knaus Sudwind från 2000.
Väldigt tacksam om någon som har några smarta tips.
Mvh Thomas

Passat Ecofuel 2014
Knaus Sudwind 550 TKF 2000
Campingnybörjare från Mölndal
2017-07-18 kl 10:17

Problemet med tändaren känner jag igen. Hos mej så beror det på att vridknappen kärvar något och inte fjädrar tillbaka. Det brukar räcka med att försöka lyfta vridknappen något och hittills har det fungerat.
Fläktproblemet har jag tyvärr inget tips om.

2017-07-18 kl 12:31

Jag blev tvungen att koppla in en extra strömbrytare för tändaren, när vi hade Truma. Annars var det samma problem. Ett evigt gnistrande.

2017-07-21 kl 19:14

Hej,
Tack för svar. Jag har ryckt i vridknappen på alla möjliga sätt. Ibland är den tyst, men sedan börjar den att gnistra efter en stund. Kanske en extra strömbrytare är en lösning. Annars blir det väl att lämna in på service i höst, det är ju inte så dumt om den går på el också.
Mvh Thomas

Passat Ecofuel 2014
Knaus Sudwind 550 TKF 2000
Campingnybörjare från Mölndal
  • 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03