Reservdelar Cramer gasolspis. / av rlofstedt49

• 7 svar
Reservdelar Cramer gasolspis.
2017-09-29 kl 13:16

Jag har en husvagn med Cramer EK2000 spis. Ena brännarlockets småskruv är sönder. Huvudet gått av. Hur tar man loss den iskruvade delen som sitter kvar?
Hur köper jag ny skruv? Hittar inga delar när jag googla.
Skulle vilja se en sprängskiss på denna spis och även hur man beställer reservdelar.

2017-09-29 kl 15:58

rlofstedt49 skrev:
Jag har en husvagn med Cramer EK2000 spis. Ena brännarlockets småskruv är sönder. Huvudet gått av. Hur tar man loss den iskruvade delen som sitter kvar?
Hur köper jag ny skruv? Hittar inga delar när jag googla.
Skulle vilja se en sprängskiss på denna spis och även hur man beställer reservdelar.

Du kan höra med Fogas som har det mesta inom Gasol.

Detaljerna i spisar är för det mesta standardiserade så dom har nog det du behöver...

http://fogas.se/sprangskisser/gasolapparater/

2017-09-29 kl 17:00

Tackar!
Du vet inte då hur man tar loss skruven som sitter fast i botten? Kanske Fogas vet?
Man kanske skulle med ett dorn knacka loss den?

2017-09-29 kl 19:57

rlofstedt49 skrev:
Tackar!
Du vet inte då hur man tar loss skruven som sitter fast i botten? Kanske Fogas vet?
Man kanske skulle med ett dorn knacka loss den?

Skruvar som gått av brukar man borra ur och gänga om, men är den liten är det svårt.

Men Cramer som numera ingår i Dometic heter Dometic Cramer och dom är ganska hemliga om sina manualer mm om man inte är en återförsäljare då har man tillgång till det.

Men hör med Fogas dom är/borde vara återfösäljare om inte annat så borde dom veta hur du går vidare. Inte mycket man hittar men däremot en bruksanvisning för EK 2000.

http://www.kamafritid.se/Documents/BRUKSANVISNINGAR/CRAMER%20EK2000%20Bruksanvisning.pdf

Hopas du löser det.

Hittade även en reservdelslista om det kan vara något som passar...

http://www.cabbycenterkristinehamn.se/webshop/shop/docs/reservdelslista%20cramer.pdf

Det kanske är den Torx skruven som är sönder GCR-11115 Längre ner i listan

2017-09-29 kl 20:41

Tack igen! Känner igen det mesta. Skall försöka att ta loss skruven på något sätt?

2017-10-02 kl 10:05

Försökte ta loss skruven men det var omöjligt. Sprängskissen 2000 visar inte riktigt samma som EK2000. Vreden på 2000 sitter inte på samma plats. EK2000 sitter ihop i ena hörnet av spisen men kanske övriga delar är samma. Har skrivit fråga till Fogas.

2017-10-02 kl 15:56

Har idag beställt brännarlock och brännarhuvud från Fogas. Mycket kundvänliga där. Kostnad inkl frakt 607kr.

• 7 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017