Truma ultraheat kombinerad med Dometic AC / av nictur

• 10 svar
Truma ultraheat kombinerad med Dometic AC
2020-03-25 kl 11:37

Hej, jag har en fråga ang truma. Jag har inget vred där man ställer in kw till truman. på panelen vid dörren så verkar det bara vara dometic ac som jag kan styra värmen på. Är det någon som vet hur man kör värmen utan AC på?
Har en Hobby 560 kmfe årsm 19 med fabriksmonterad AC.

2020-03-25 kl 13:05

Truman ska också vara med på panelen.Den går att ställa på 500w 1000w 2000w.

2020-03-25 kl 21:22

Hej Jocke, jag har nu tittat igenom inställningarna på displayen och kan inte välja truma. Det går bara att ställa in Dometic via displayen. Känns konstigt att man inte kan komma åt Truman bara för att man har Ac installerad. Känns dumt att bara kunna använda Truman med gasol. Vad gör jag för fel? Eller har Hobby missat något med installationen? Vagnen är inte tyskimporterad.

2020-03-26 kl 06:24

Är vagnen tyskimporterad är det inte säkert att du har elpatronen Ultraheat i truman och då går det givetvis inte att välja effektläge på den.

2020-03-26 kl 08:37

Ja det kan ju vara att den är en import vagn och inte har ultraheaten installerad.I vår vagn kan jag styra allt i vagnen med displayen och vi har ac också.Och även från mobilen.

2020-03-26 kl 08:49

Nu skriver han ju att vagnen inte är tyskimporterad...

2020-03-26 kl 09:08

Jag köpte vagnen av Dream on wheels i Karlskrona förra året i juni, de har ju givetvis köpt in vagnen från Hobby i Tyskland. Jag har sparat annonsen och när jag tittar igenom utrustningen i listan så står det inget om elpatron. Jag har kollat på en annan annons på en annan Hobby vagn som de nu säljer, då står elpatron med i utrustningen. Förmodligen ingick inte elpatron i min vagn.

2020-03-26 kl 09:18

Det borde väl gå att ta reda på genom en okulär besiktning av pannan? Jag har aldrig haft Truma med el, bara med enbart gasol, så jag vet inte hur en med elpatron ska se ut. Men det finns ju bilder på i princip allting på nätet, så det går säkert att hitta.

2020-03-26 kl 11:11

Från början va inte Dream on wheels en Hobby försäljare utan dom importerade in egna vagnar från Tyskland.
Det är nog denna du saknar. https://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/truma-ultraheat-2.html

2020-03-26 kl 12:14

Jag tackar för att ni har engagerat i er att hjälpa mig med att bringa klarhet i detta ämne.

• 10 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1548 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 575 fristående campingplatser och 616 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 357 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020-04

• Husvagn & Camping 2020-03

• Husvagn & Camping 2020-02

• Husvagn & Camping 2020-01

• Husvagn & Camping 2019-12

• Husvagn & Camping 2019-11

• Husvagn & Camping 2019-10

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842