Tvätta husvagnen, få bort insekterna? / av Familjen Ullstrumpa

• 6 svar
Tvätta husvagnen, få bort insekterna?
2016-06-20 kl 10:01

Det blir en hel del insekter på fronten av husvagnen när man är ute och åker.

Vilka medel törs man använda på vagnen när man tvättar den?

Hur får jag bort alla insekter?

2016-06-20 kl 11:41

Har man lite tid på sig så tycker jag det funkar rätt bra att spola vatten på fronten några gånger, så fronten är blöt i en 10 minuter ungefär (beroende på hur länge de suttit såklart) så det blöter upp insekterna och sen är de ganska lätta att få bort med tvättborste eller svamp tycker jag.

På MC-hjälmen är ju en klassiker att blöta en tygtrasa som man lägger på hjälmen 10 minuter, sen kan man enkelt torka bort insikterna. Men en tygtrasa som täcker hela husvagnsfronten blir ju lite otymplig. :) Så jag spolar fronten titt som tätt under tio minuter (bara den inte hinner torka helt mellan), funkar som sagt bra för mig.

2016-06-20 kl 23:48

Finns ett bra medel ur Mac serien,heter flugbort. Detta använder jag. Helt suveränt bra.

2016-06-21 kl 17:40

Om den är vaxad så är det lättare att tvätta bort utan flugbort medel. Gäller även husvagnens fönster som blir fina med vax. Brukar använda Turle gröna flaskan ,den tål rutorna alla vax är inte bra för husvagns fönsterna. När det inte hjälper utan flugbort använd med försiktighet och inte på varma ytor och inte för lång tid.

2016-06-21 kl 20:45

Det absolut bästa som finns är ljummet vatten och fiberduk.
Imponerande effektivt.
Använder inga kemikalier efter att ha testad med fiberduk.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2016-06-30 kl 11:41

Det bästa är att ha ett frontskydd. Är gjort av pressenning. Det skyddar fronten mot stenskott, asfalt, och insekter. Den tål att tvättas med tvättmedel och när den är torr så kan man stryka på lite tunt med rapsolja.
Då blir den som ny.

Kör Subaru Forester med en Solifer 560 Artic pimpad med solceller.
CC 100556
  • 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03