Vad är rätt pris? / av Hagbard

• 8 svar
Vad är rätt pris?
2019-04-14 kl 09:23

Vad kan det vara värt?

Att köpa beslag hos vilken husvagnshandlare som helst en 3 pack för 39,-?

http://www.kamafritid.se/Welcome/Default.aspx?scenarioID=301&StockCode=F09-11&ViewProduct=true&pid=273

Eller en 2 pack via Tradera för 79,-?

https://www.tradera.com/item/100402/346055402/faste-fortalt-husvagn-

Eller i metall 5 pack för 73,-?

https://www.campingtillbehor4u.se/sv/artiklar/metallkonsoller-med-skruvar-5-stycken.html

Eller nylon 5 pack för 33,-?

https://scandihills.se/produkter/344-fixonvagnbeslag/16135-vagnbeslag-med-rostfria-skruvar/

2019-04-14 kl 09:38

Rätt pris är som alltid - det pris en köpare är beredd att betala och säljaren är beredd att sälja för...

I exemplen ovan så kostar det 116kr från Scandihills och 152 kr från Campingtillbehör4U när frakten är inräknad, från Kama hittade jag inte, går det bara att beställa via butik?

Så om man bara behöver 1-2 st så är ju det högre styckepriset från Tradera-säljaren fortfarande det billigaste i så fall (med reservation för vads leveranskostnader från Kama är).

2019-04-14 kl 09:56

Kamas finns i alla Kamabutiker och skulle dom inte ha så är frakten gratis till butik där man hämtar det.

2019-04-14 kl 10:45

Så då är det med andra ord det dyraste av alternativen, om man inte råkar på på kollektivtrafiksavstånd till butik... Om man inte vill vänta tills man har ett annat ärende till en butik...

2019-04-14 kl 10:59

Jag märker inte ord här i inläggen då ni säger att det levereras till butik, eftersom återförsäljarna nästan alltid har tillbehörsbutik i sina lokaler. Beställer man på Kamas hemsida levererar de till den återförsäljare som ligger närmast där man bor. Vad jag vet skickar de inte till andra utlämningsställen, typ mackar eller dagligvarubutiker.

2019-04-14 kl 11:42

Ja, som jag fattade det är det just Kama-ÅFs butik det gäller...

2019-04-14 kl 18:30

e120guru skrev:
Ja, som jag fattade det är det just Kama-ÅFs butik det gäller...

Dom har en ganska bra täckande återförsäljarlista om man kikar på deras hemsida och täckningen över landet är nog väldigt bra. Även serviceverkstäder och sådana som bara säljer fritidsprodukter finns med.

Men det är inte ofta dom är billiga men i det här fallet så ansåg jag nog det för några plastbitar som det är lite överpris på ändå.

2019-04-14 kl 21:12

De är i vilket fall urdåliga på att lämna leveransbesked. Av egen flerfaldig erfarenhet.

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1556 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 566 fristående campingplatser och 613 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 377 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2019-08

• Husvagn & Camping 2019-07

• Husvagn & Camping 2019-06

• Husvagn & Camping 2019-05

• Husvagn & Camping 2019-04

• Husvagn & Camping 2019-03

• Husvagn & Camping 2019-02

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842