Augustitur i Sverige / av mrcool

• 11 svar
Augustitur i Sverige
2017-08-06 kl 15:29

En kort tur i Sverige med vissa fasta mål. 16-23 augusti. Utgår från Stockholm, avresa runt 09.00 16/8. Bes av husbilen 18/8 11.00 i Lidköping (halva priset mot Stockholm). Halmstad ca 14.00 - midnatt :-) 20/8, Haverdal 10.00 - 13.00 21/8, hemkomst kväll 23/8. Tacksam för alla tips om sevärdheter och boplatser efter vägen.

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2017-08-06 kl 16:49

Sevärdhet/upplevelse: en vandring på Hindens rev, ligger ca 20 km från Lidköping. Vi provade idag.
Bo: ställplatsen i gästhamnen i Lidköping (10 platser), vi var ensamma i natt. Finns en gratis ställplats också mitt inne i Lidköping men den var full (6 platser).

LAEN
2017-08-06 kl 17:13

LAEN skrev:
Sevärdhet/upplevelse: en vandring på Hindens rev, ligger ca 20 km från Lidköping. Vi provade idag.
Bo: ställplatsen i gästhamnen i Lidköping (10 platser), vi var ensamma i natt. Finns en gratis ställplats också mitt inne i Lidköping men den var full (6 platser).

Tack! Trots många besök i Lidköping var Hindens rev nytt för oss, så även ställplatsen i småbåtshamnen, vi har i många år bott på Kronocampingen när vi hade husvagn.

Pierre Palm
2017-08-06 kl 17:28

Synd ni inte drog åt dom här hållen istället.. Vimmerby, Ankarsrum (Långsjöns camping) Västervik med en mängd olika mindre och större campingar..

2017-08-06 kl 17:40

Knutaugust skrev:
Synd ni inte drog åt dom här hållen istället.. Vimmerby, Ankarsrum (Långsjöns camping) Västervik med en mängd olika mindre och större campingar..

Drar man åt det hållet så kan jag rekommendera ställplatsen i Tuna. En riktig idyll.

LAEN
2017-08-06 kl 19:12

Knutaugust skrev:

Nu är ju inte förutsättningarna sådana den här gången. Men då jag är från Västervik tror jag att den sidan av Sverige är väl täckt :-) Besöker släkten några gånger om året och passar då på att utforska omgivningarna och det är en mycket fin del av Sverige.

Pierre Palm
2017-08-07 kl 17:11

Ahh ok.. Pierre.. hehe.. ok, då känner du till den här regionen väldigt väl..

2017-08-07 kl 17:17

Knutaugust skrev:
Ahh ok.. Pierre.. hehe.. ok, då känner du till den här regionen väldigt väl..

Finns alltid något nytt att upptäcka, man blir aldrig fullärd ;-)

Pierre Palm
2017-08-07 kl 21:21

Hehe.. kör från Vimmerby ändå mot fårbo, en vårdag genom Tuna och Ishult... förbi Blomsterhult, kanalen och fram till E22... riktigt nice väg.., många fina stop på vägen, tex Ishult tingshus där det gamla,finns kvar..
eller Hjorted med sina fina böljande ängar...

2017-08-08 kl 15:13

Tack Knutaugust - många vägar har vi åkt men inte denna i hela sin längd, ska planeras in framöver!

Pierre Palm
2017-08-08 kl 18:38

Håller med dig Knutaugust.
Vi åkte den vägen förra våren på väg från Tuna ställplats till Figeholms ställplats. Mycket vacker väg.
Ställplatsen i Figeholm kan jag också rekommendera, i hamnen men nära till samhället.

LAEN
  • 11 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1421 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 535 fristående campingplatser och 465 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 421 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06