Bästa vägen till comosjön och Genoa från Skåne? / av helennilsson70

• 6 svar
Bästa vägen till comosjön och Genoa från Skåne?
2017-04-20 kl 09:15

Hej!
Vi ska ut med vagnen i juni (efterskolslut) och ska ta oss ner till Norra Italien. Vi var vid Garda sjön förra sommaren (med tält) i juli och det var jätte mycket trafik när vi körde genom tyskland. Vi hoppas på mindre trafik nu när vi åker lite tidigare på sommaren. Vad har alla för tips/råd när man ska dra vagnen genom Tyskland. Ska vi hålla oss till lör/sön (mindre lastbilar) eller ska man kör kväll/natt? Hur är det att stanna på vägen ner, finns det campingplatser nära autobahnen?? Ser fram emot semestern! /Helen

2017-04-20 kl 10:17

Ska ni ner så fort som möjligt eller har ni tänkt uppleva saker på vägen dit ?

2017-04-20 kl 10:39

Jag brukar bl.a. kolla här när jag letar efter lämpliga övernattningsplatser:
http://users.telenet.be/leo.huybrechts/d-frame.htm

Opel Insignia 2,0T Sports Tourer -11
Cabby C61 -99
2017-04-20 kl 19:16

För några år sedan körde vi till Comosjön via södra vägen om Bodensjön och Lichtenstein. Sedan svängde vi av vid Lugano mot Como. Det var kanske en omväg men vi hade en motorsvagare bil då så jag ville inte köra över bergen. Detta var under juli månad och jag upplevde inte att trafiken var så jobbig.
OP

2017-04-21 kl 09:14

Vi brukar åka på söndagar med ganska tidig start.
Det finns en hel del campingar efter Autobahn men tyvärr är det inte skyltade. Finns kartor att köpa på mackarna med campingar.
Alternativt att köpa ACSI-kortet och få med tillhörande APP. Vilket vi använder oss av när vi reser under lågsäsong.
Betalar då 11-19 euro/natt på anslutna campingar.
Mer information här: https://www.campingcard.dk/

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2017-04-21 kl 11:46

Vissa campingar har man kollat upp tidigare,men ibland letar vi camping när vi känner att vi vill hålla kväll ifrån körandet.Skulle ner till Muzeum i Sinsheim"södra Tyskland".Slog in en camping på GPS:en och när campingvärden visade oss till en plats så kom där ett naket par gåendes,varpå campingvärden sa på Engelska-Ni vet om att detta är en nudistcamping......Dom vart snälla och ringde en annan camping någon km därifrån och bokade där en plats till oss.Så kan det gå,men det blir ju roliga minnen att ta med sig i bagaget.

• 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03