Bil och tältsemester i Norge / av LinneaB

• 4 svar
Bil och tältsemester i Norge
2016-06-18 kl 22:54

Hej

I sommar är vi sugna på att åka på bilsemester i Norge. Vi har Göteborg som utgångspunkt och har tänkt att tälta. Vilka är era favoritställen i Norge och är det någon som har en bra rutt. Vi är inte så erfarna bilförare och känner oss inte redo att köra längs trollstigen och Geiranger. Vi funderar på att istället satsa på Hardangerfjorden och ev ta oss ner mot Stavanger. Vi skulle vara tacksamma om någon annan har gjort en liknande tur och har några tips på sevärdheter och bilvägar.
Tack

2016-06-20 kl 15:45

Ska man inte köra Trollstigen när man åker till Norge så känns det lite som att man kan hoppa över resan... Detta är vad jag tycker.

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Bor i en Hobby 470 KMF OnTour - 17
Snart en Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-06-20 kl 21:02

2009 åkte vi med husbilen Oslo-Hardangervidda-Bergen-Stavanger-och sedan utefter Norges sydkust tillbaka till Oslo.

• Oslo är en trevlig stad med många sevärdheter. Ekebergs camping rekommenderas.
  • Hardangervidda, mäktigt. Säbö camping ligger fint intill Eidfjord.
  • Bergen, när det inte regnar så är det en fin stad, missa inte Bryggen och Fløibanen. Här stod vi på ställplats mitt i stan.
  • Sydkusten, Lindesnes fyr erbjuder fina vyer. Det finns många campingar att välja på utefter kusten.

Tänk på att vägarna ofta är smala och krokiga, speciellt om man undviker europavägarna :-), resandet tar tid. Broar, färjor och vägtullar kostar en slant.
Men naturscenerierna på vägen från Geilo till Bergen är värda varenda krona.

LAEN
2016-09-25 kl 20:40

Nu är det lite sent och ni har kanske redan kommit hem...
Vi har åkt och tältat i Norge de senaste fem åren i området mellan Trondheim och Bergen. Jag rekomenderar Oslo-Åndalsnäs-Ålesund sedan E39 söder ut så långt du vill ex till den delar sig till väg 5. Fast i år blev det Österrike med husvagn...

• 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017