Har ni några intressanta planer för 2012 eller nästa år? / av Axelvevaxel

Har ni några intressanta planer för 2012 eller nästa år?
2011-10-02 kl 13:32

När man får tips om vart andra åker så kan det vara lite morot för oss andra.

Därför undrar jag om ni har några planer för nästa år, som ni vill dela med er ?

2011-10-02 kl 18:09

Tänkte satsa på att försöka få minst en vecka på Öland och Böda nästa sommar..

2011-10-02 kl 19:35

Jag vill ned till Skånes östkust Otroligt mysigt mellan Ystad och Åhus

2011-10-03 kl 08:54

Du Frank ,jag håller med dig,jag är ofta i de regionerna och det är något speciellt med den sträckan som fängslar mig och tydligen har du upptäckt det du med Frank..Jag har ju lite närmare att åka,till /REVIERAN/..

2011-10-03 kl 16:02

Möjligen Cap Agde i södra Frankrike.

2011-10-03 kl 16:38

Ja kap- agde i Frankrike är paradiset.

2011-10-03 kl 18:40

Ja jag förstår att Cap-Agde verkar var något utöver det vanliga, men det är väl så att alla går näck där på stranden.

Visst ett paradis är det säkert för många?
Vi vill nog se ngt annat än bara ...... ??

Rätta mig om jag har fel?

2011-10-04 kl 09:40

Det finns stränder och boenden där både för folk med kläder och folk utan kläder.
Man väljer förstås det man önskar, varken mer eller mindre.

2011-10-04 kl 19:58

Disney land i Frankrike

2011-10-09 kl 17:57

Hej! Vill man stanna i sverige,kan man ju kanske åka till Kristianopel t ex,var ett tag sen jag var där,ligger nästan på gränsen mellan småland och Blekinge,och nära havet. Vill man åka långt,kan en tur till Mainau vara fint,helst då i Maj el början på Juni. MVH Astrid

2011-10-10 kl 13:19

Rhin ock Moseldalen är et måste på väg mot syd. Camping Lorelayblick vid Rhinen,ock Camping Treveris i Trier,Mosel nogra dagar är jättefint.

Då är det 85 mil til Marseille ock medelhavet.

Baggen som åker
i Europa med
Tysktilvärkat
Husbil,Sunlight T66
2011-10-10 kl 13:51

Visst har jag det,hamnar till att börja med säkert i Schleswig,sen tja..skulle förvåna mig om jag inte tar vägen söderut...bara att välja antigen väster eller öster..

2011-10-15 kl 19:43

Tja, vi har alltid haft norrland som mål, men vi har inte kommit dit än... Tiden samt kattvakt.... Det är kruxet här.... Vi nöjer oss i år med Kristi himmelsedagen var vi till RIMINI... ok med flyg,,, men jävlar vad gött... Nu på höstlovet flyger vi till LONDON... ingen av oss har varit där.... Blir nog bra....:)
Nästa år står såklart Norrland högst på listan.. Men jag som egen företagare har fullt upp hela tiden... Jag kan inte ta ledigt i typ 3 veckor som det skulle ta för oss...:(:O

2011-12-21 kl 18:15

Ja visst är det många nakna där. Säkert 10 000 då badorten har egen hamn, ca 20 restauranger och en mängd villor och campingplats.
Det fina med nakenheten är ju att alla är lika nakna. Om du är halt, tjock, smal eller har andra "defekter" så spelar det ingen roll. Ingen visar upp sig i dyra baddräkter.
Du är ju född naken och det är det naturliga - att ha kläder på sig när man solar och badar är det onaturliga.

2011-12-21 kl 19:31

Jag har en fundering om, att åka genom Finland när jag ska iväg på min årliga resa till Nordnorge. Har läst på mycket om Finland och det verkar finnas hur mycket som helst att uppleva.

2011-12-21 kl 20:27

Finland är väldigt vackert ,tror att det blir en fin upplevelse om Du tar den vägen.

2011-12-22 kl 09:42

Det blir nog nedåt kontinenten igjen!! Vi tänkte först på Rhin ock Mosel,men där var vi i somras,så.......Planerar just att åka Trelleborg - Rostock - Berlin - Praha ock TjekkienSyd - Linz ock till Venedig.Det blir huvudlinjen,men man reser nog båda åt höger ock vänster när man är på väg nedåt.

Et par väckor blir det nog i Venedig,där vagnen kan stå på plats,medan man åker litt ikring ock upplever saker,när man inte solar ock badar.

När det är sommar här,blir det att mysa på Borstadhusen Camping vid Landskrona.Kort väg att syckla inn til stan,ock en bra campingplats.

Ja! Så blir det nog!

Baggen som åker
i Europa med
Tysktilvärkat
Husbil,Sunlight T66
2011-12-22 kl 09:47

Samma här..fast då H-H och sen Rödby -Puttgarden..och det ska gudarna veta att det blir först höger och sen vänster allt eftersom man åker mer och mer åt syd!

2011-12-22 kl 22:56

Leknes skrev:
Jag har en fundering om, att åka genom Finland när jag ska iväg på min årliga resa till Nordnorge. Har läst på mycket om Finland och det verkar finnas hur mycket som helst att uppleva.

Finland är väldigt vackert.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Söktips:
Googles översättningsverktyg.
Sökord:
Tunturi, Lappi, pohjois lappi.

http://www.visitfinland.com/sv_SE/web/guest/finland-guide/home

http://www.matkailupohjanmaa.fi/Default.aspx?id=613156

Tycker finland är ett klart underskattat turistland.
Ex.
Finns stränder som som är oerhört långa, utan trängseln som på Böda, fast bättre.
Värmen ska man inte klaga på när den s.k. "ryssvärmen" kommer. Har sitt ursprung borta vid Bangladesh och byggs upp över de ryska stäpperna.

Konsten, sjöarna, naturen. Finns så mycket, bara man tar sig lite tid att utforska och inte tror att man får allt serverat på ett silverfat.

2011-12-23 kl 10:03

Vilka fantastiska bilder. Vad sugen jag blir på Finland.

2012-01-25 kl 20:52

Vi har bokat en flygresa igen,,, Påsk reser vi till Berlin... 4 dagar.... Hinner inte mer...
Sen sommarens höjdpunkt.... P-Floyd spelar på Dalhalla i augusti, så vi har bokat in oss på Leksand sands camping i några dagar.... Siljanbygden är hittils min favorit i Sverige... jag trivs som fisken i vattnet där runt..... Så.....

2012-01-27 kl 13:18

Eftersom det aldrig blev Göta Kanal när vi hade båt så funderar jag på lägga en vecka eller två där med husvagnen i stället.
Resten av sommaren blir det Sollerö Camping och njuta av den vackra Siljansbygden.
Är det någon mer som funderar på att utforska Siljansbygden det ett perfekt boende.
www.sollerocamping.se

2012-01-29 kl 22:16

Vi har fått som tradition att åka till Gotland i slutet av april,början av maj..
Kul att kunna åka runt och titta på allt utan att trängas och sedan hitta riktigt fina ställen att stå på utan problem.
Vi kanske haft tur med vädret men det har alltid varit riktigt bra och lagom varmt för gång o cykelturer.

Förra året tog vi en annan rutt tyvärr,men i år är vi tillbaka igen.

2012-01-29 kl 23:02

Zubac skrev:
Samma här..fast då H-H och sen Rödby -Puttgarden..och det ska gudarna veta att det blir först höger och sen vänster allt eftersom man åker mer och mer åt syd!

På tal om Celle,Zubak.Fin ställplats,också för husvagn.Det ska ju vara ett bra ställe att titta omkring har jag hört.Är det så??

Baggen som åker
i Europa med
Tysktilvärkat
Husbil,Sunlight T66
2012-01-30 kl 08:10

Jodå,det är stor äng där både husbilar och husvagnar får plats.Det finns såna faciliteter som att tömma kassettoa och man kan fylla på färsk vatten.Kostnad för det 1€.Celle är fantastisk fin stad,riktigt gammal och fin att ströva omkring.Det är fantastisk att se alla hus fasader

Bild

2012-02-02 kl 18:26

Ni som tänker er söderöver - en för oss ny väg var i år att färja till Tallin och åka via Baltikum och Polen. En resrutt vi inte ångrar. Men räkna med att behöva litet mer tid.

2012-02-07 kl 17:29

Kolla filmen på den här linken från Rhinen.Visst måste man dit i år igjen !!!!

http://www.camperfolket.dk/rhinen-i-flammer/

Baggen som åker
i Europa med
Tysktilvärkat
Husbil,Sunlight T66
2012-02-07 kl 18:49

Det är trångt..jag tror att jag avstår..

2012-02-07 kl 20:26

Efter att ha servat vagn och bil samt besiktigat dessa bär det av söderut. Ska besöka utvandrar- och glasgörarbygden i Småland samt bokskogen på Söderåsen i Skåne i maj.
Sedan hem och sätta potatis.
Några småturer till Krampen, Jägarstugan och Malingbo-Kloten innan den STORA resan tar vid.

Efter midsommar - start mot Nordnorge med denna resplan.
Avesta - Rättvik (hundpaus vid Rällsjön) - Moraklockan i Mora och tanka billigt.
Vidare mot Orsa och Sveg. Fika och rasta hundar vid bron vid infarten till Sveg.
Tanka.
Sedan vidare mot Hede och fricamping efter vägen.
Mot Tännäs (tanka) och Funäsdalen för vidare färd över Flatruet mot Storsjö kapell och övernattning.
Nästa dag mot E45:an och Åsarna och vidare mot Östersund (tanka). Övernattar vid Häggenås på känt ställe.
Vidare E45:an norrut - fika och hundpaus i Hoting.
Tanka vid OK/Q8 i Strömsund och sedan Vildmarksvägen med övernattning i Stekenjokk.
En liten sväng till Fatmomakke (fika och promenad) och sedan vidare till Vilhelmina och E45:an.
Övernattning vid Ava-viken på känt fricampingställe.
Tankning i Sorsele och sedan en tur till Ammarnäs med stopp i Gillessnuole. Natten i Ammarnäs.
Sedan tillbaka till E45:an. I Arvidsjaur besök hos konstnären och Facebook-vännen Uta Fransson med övernattning i Renvallen. Sedan vidare mot Jokkmokk (tanka). En sväng på "vägen västerut" med övernattning och fin utsikt över Sarekfjällen vid Stora Sjöfallet.
Nästa dag tillbaka till E45:an och vidare norrut mot Gällivare (bökig väg genom Gällivare centrum) och vidare på E10 mot Kiruna och där tankning av både det ena och det andra.
Övernattar på någon av de utmärkta fricampingplatser som finns på E10 före Abisko.
Nästa dag över riksgränsen och nerför Bjørnfjell mot Bjervik, Troms och Lofoten.
Så ser planeringen ut och vad jag längtar!
Hemresa blir antagligen Kiruna - Karesuando och ner genom Finland och över till Haparanda och sedan tråkiga E4:an hem. Måste ju skörda min potatis!

P.S. Mina snälla grannar klipper mitt gräs och betalar mina räkningar!
Mitt hus är hel-larmat och står säkert. D.S.

Under hösten blir det mera Krampen, Jägarstugan och Malingsbo-Kloten.

Bild

2012-02-08 kl 09:25

Vilken strålande plan Leknes!

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Från Instagram
Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1239 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 514 fristående campingplatser och 279 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 446 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen 2014!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2014-10

• Husvagn & Camping 2014-09

• Husvagn & Camping 2014-08

• Husvagn & Camping 2014-07

• Husvagn & Camping 2014-06

• Husvagn & Camping 2014-05

• Campingkatalogen 2014