• 11 svar
Kroatien 2012
2012-03-14 kl 11:04

Hallå.

Jag, frugan och ungarna (två killar, 5 och 11 år) har bokat en tripp med vagnen till Kroatien i sommar. Eftersom vi är ganska nya i husvagnslivet (detta blir andra sommaren) så tänkte vi göra de enkelt för oss genom att boka in oss på en större camping och stanna där hela perioden. Vi fastnade för Park Umag (Istrien) och har bokat fredag 13 juli till fredag 27 juli.

Är det några andra som skall neråt under samma period? Hade varit trevligt att träffa lite likasinnade svenskar, antingen på plats därnere eller möjligtvis under resan ner. Vi lämnar Göteborg med Kiel-färjan på tisdagen den 10 juli och räknar med ytterligare två övernattningar under resan ner. Vi vill inte tok-köra långa sträckor utan nöjer oss med 40-50 mil (som iofs är rätt långt de med).

/Morgan

2012-03-15 kl 19:00

Vill bara säga grattis! Ni åker med killar i en underbar ålder för en sådan semester. Ha det härligt!

2012-03-22 kl 12:49

Vi var på camping Umag förra sommaren.En toppen camping. Men som du själv säger 40-50 mil om dan med två småpojkar kan bli långt! Ta några dar till på er, det finns mycket att se efter vägen. Det fanns några fler svenska vagnar på plats när vi var där, men varför träffa svenskar, sådana träffar man ju alltid annars. Ta chansen att prata med andra grannar, de är säkert jätte trevliga.

2012-05-09 kl 19:29

Åke bil och vagn som liten grabb sommar 90 till Porec. I somras åkte jag och sambo samma trip. Hamnade på samma camping!!

Jag kände egen mig och sa "här
är det". Ganska likt sig men lite högre standard idag.

Vi var ute i Europa (Tyskland, Österrike och Kroatien) i tre veckor. Vi hade inte bokat en natt utan hade några resmål på vägen som vi styrde mot. Började leta boende mellan 15-17 och tog en camping när det passade.

Mitt tips är att när man skall transporterade åkt minst 20-30 mil innan man stannar. Heller få stopp men långa. Annars kommer man aldrig fram.

Ett annat tips är att det finns Wifi på många ställen, tex Macdonalds. Då kan man plocka fram dator och googla lite.

Trevlig resa

2012-05-10 kl 10:16

Kollade lite bilder om Umag på nätet och inte utan att man blir sugen på att åka ner dit med vagnen. Från Travemunde är det 140 mil enl. googel, är det den vägen som rekomenderas eller kör man över Danmark. Hur bokar man lämpligast campingplats nere i Umag och på lämpliga övernattningar under resan dit? Någon som vill dela med sig om ett bra upplägg. Nyfiken...

2012-05-10 kl 14:51

Har inte varit i Umag,men i Rovinj på campingen Polari,men bokar aldrig!Behövs inte för campingarna är så stora så det finns alltid plats att klämma sig in.

2012-05-11 kl 13:07

Kroatien frästar.Verkar som "alla" är nøjda med att varit där.Tog första turen med husbilen i April,efter ha bytt från husvagn,så nästa tur blir kanskje Kroatien?Jag försökt blogga för första gång.Det konstiga är att det kommer fram i omvändt följd.Jaja.....

http://ottarogelse.blogspot.com/

Baggen som åker
i Europa med
Tysktilvärkat
Husbil,Sunlight T66
2012-05-11 kl 13:15

Baggen skrev:
Kroatien frästar.Verkar som "alla" är nøjda med att varit där.Tog första turen med husbilen i April,efter ha bytt från husvagn,så nästa tur blir kanskje Kroatien?Jag försökt blogga för första gång.Det konstiga är att det kommer fram i omvändt följd.Jaja.....

http://ottarogelse.blogspot.com/

Välkommen i husbilsgänget...visst är det enklare:-)

2012-05-13 kl 09:51

Zubac skrev:

Tack Zubac,o` visst va` Celle en trivsam plats.Dit åker vi igen sånn småningom.

Värkligen bra med husbil.Ångrar inte bytet från vagn.

Baggen som åker
i Europa med
Tysktilvärkat
Husbil,Sunlight T66
2012-05-13 kl 10:06

Baggen skrev:
Zubac skrev:

Tack Zubac,o` visst va` Celle en trivsam plats.Dit åker vi igen sånn småningom.

Värkligen bra med husbil.Ångrar inte bytet från vagn.

Tycker också så om Celle,inte så långt därifrån är Braunschweig också fint,lite mindre stellplatz men gratis och 5min.till centrum..faktisk i min mening bättre än Celle...mera att se

2012-06-08 kl 21:40

Bra val av camping när man reser med barn. Restaurangen nere vid havet uppskattade vi. Om ni kör A10 genom Österrike ner har ni en fantastisk parkering/camping utan avgift mellan Tauerntunneln och Katschbergtunneln där barnen verkligen kan få chans att springa av sig efter dagens etapp i bilen.
Trevlig resa / Elsa & Jöran

• 11 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1243 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 514 fristående campingplatser och 282 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 447 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen 2014!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2014-12

• Husvagn & Camping 2014-11

• Husvagn & Camping 2014-10

• Husvagn & Camping 2014-09

• Husvagn & Camping 2014-08

• Husvagn & Camping 2014-07

• Husvagn & Camping 2014-06