Marina di venezia / av munin

• 25 svar
Marina di venezia
2016-10-19 kl 16:27

Håller på och drömmer mig bort till nästa sommar då vi styr mot Italien. Efter läst många trådar och bloggar har valet fallit på Marina de venezia åtminstonde en del av semestern. Nu till frågan campingen är ju jättestor ni som varit där vilka platser har ni stått på, var dom bra eller såg ni någon plats som ni tänkte nästa gång bokar vi den. Tacksam för tips så att det blir så bra som möjligt första gången.

-----------------------------------------------
Utgår från södra Stockholm
Husvagn: Kabe 560GLE-17 levereras våren -17
Tidigare: Hobby 560kmfe-15
Dragare: Ford Focus 2,0tdci -150hk 370NM Automat
2016-10-19 kl 21:40

Verkar helt grymt fint där, är nästan som Italiens motsvarighet till Böda Camping... :-)

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Bor i en Hobby 470 KMF OnTour - 17
Snart en Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-10-19 kl 21:51

Hej Munin,
Ni kommer att ha en helt underbar semester, vi har varit här nu 3 somrar på rad och detta är verkligen den absolut bästa campingen vi har varit på. Stanna inte för kort tid bara för då kommer ni att ångra er :)
Vi har bott på lite olika ställen men det bästa området enligt oss är det som börjar på 38__ men överhuvudtaget så är alla rosa platser riktigt bra, kan du få en hörna är det optimalt. Vi kanske hade undvikit områdena närmst stranden då vi tyckte de var förmörka med för täta träd ovanför.
Lycka till, vi har inte bestämt än men kanske vi ses där nere :)

2016-10-20 kl 23:31

Vi har stått på 7312 två gånger och två gånger på platser i närheten. Campingen är ju väldigt stor och det spelar nog inte så stor roll var man står. Det är blandning av stora och små platser och man får välja själv utom på de bokningsbara området. Har man barn vill man kanske stå nära vattenlandet och scenen, men det undviker vi:-) Det är verkligen en jättefin camping med en fantastisk strand. Vi åker nog dit nästa år igen. Vi var i Kroatien i år och det var ju bra, men vi saknade strandet på Marina di Venezia.

2016-10-21 kl 20:15

Tack för era erfarenheter!

Citat:
Vi var i Kroatien i år och det var ju bra, men vi saknade strandet på Marina di Venezia
Just stranden och poolområdet är det som lockar, självklart är positiva omdömen om campingen också viktigt.

-----------------------------------------------
Utgår från södra Stockholm
Husvagn: Kabe 560GLE-17 levereras våren -17
Tidigare: Hobby 560kmfe-15
Dragare: Ford Focus 2,0tdci -150hk 370NM Automat
2016-10-21 kl 23:09

Stranden e grymt fin, inte så klart vatten så ni kan snorkla men väldigt skönt ändå. Poolerna är mycket bra, vattenruschikanorna är poppis.
Närheten till båtarna som tar er rakt in till centrala Venedig är också bra,båtturen tar ca 30minuter.
Bra affär både inne på campingen men framför allt den som ligger precis utanför campingen ingång - den e fantastisk.

2016-11-20 kl 17:05

Hej

Detta hade varit en dröm, min fru är ju ifrån Italien. Vad kostar det natten där?

2016-11-20 kl 20:59

Hej,
Ja detta är verkligen en drömcamping!! Kolla in deras hemsida så ser du priserna men de är inte onormala på något sätt utan mycket prisvärt med tanke på campingens standard och läge, du kan verkligen inte få det bättre om du frågar oss.
Lycka till, kanske vi ses nere på Marinan till sommaren

2017-06-18 kl 21:23

T.G skrev:
Hej,
Ja detta är verkligen en drömcamping!! Kolla in deras hemsida så ser du priserna men de är inte onormala på något sätt utan mycket prisvärt med tanke på campingens standard och läge, du kan verkligen inte få det bättre om du frågar oss.
Lycka till, kanske vi ses nere på Marinan till sommaren

2018 då ses vi där! Vilken väg kommer du att ta? Är de bra vägar dit för en fullbreddare?

2017-09-02 kl 14:13

Nu håller vi på att planera sommaren 2018 och vi har bestämt oss att köra ner till Marina di venezia och undrar om det går att boka en plats där? Har tittat på deras hemsida men ser inget om förbokning.

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-09-04 kl 15:55

Grattis Perra till ett bra val. Vi har varit därnere 10 gånger och jag säger som våran tyska granne säger varje år som vi åker hem när jag säger att vi ses nästa år. Om gud vill. Vi brukar ligga på området som börjar med siffrorna 61XX för där tycker vi att det är lagom skugga o lagom med sol. Bra storlek på tomterna är det också. Om du absolut vill boka en plats går du in på Prices o skrollar ner till booking. Vi har aldrig bokat plats, det finns alltid plats för det är stor omsättning på platser även under högsäsong. Någon skrev att det var Italiens motsvarighet till Böda, jag kan lova att in o utcheckning inte kan jämföras med Böda o inte ordning o reda o framför allt inte hur rent o snyggt det är överallt inklusive sanitetsutrymmen. Vi åker över München, Salzburg, Tauerntunneln och ner vid Udine. Autopistan svänger vi av vid avfart San Dona di Piave. ToR blev det 440 mil från Köping i år men då gjorde vi inte några omvägar på hemvägen som vi brukar. Har du frågor är mailen. masj317@koping.net Hälsningar brandis.

2017-09-04 kl 16:36

brandis skrev:
Grattis Perra till ett bra val. Vi har varit därnere 10 gånger och jag säger som våran tyska granne säger varje år som vi åker hem när jag säger att vi ses nästa år. Om gud vill. Vi brukar ligga på området som börjar med siffrorna 61XX för där tycker vi att det är lagom skugga o lagom med sol. Bra storlek på tomterna är det också. Om du absolut vill boka en plats går du in på Prices o skrollar ner till booking. Vi har aldrig bokat plats, det finns alltid plats för det är stor omsättning på platser även under högsäsong. Någon skrev att det var Italiens motsvarighet till Böda, jag kan lova att in o utcheckning inte kan jämföras med Böda o inte ordning o reda o framför allt inte hur rent o snyggt det är överallt inklusive sanitetsutrymmen. Vi åker över München, Salzburg, Tauerntunneln och ner vid Udine. Autopistan svänger vi av vid avfart San Dona di Piave. ToR blev det 440 mil från Köping i år men då gjorde vi inte några omvägar på hemvägen som vi brukar. Har du frågor är mailen. masj317@koping.net Hälsningar brandis.

Tackar så mycket för bra information, vi har planerat att ta färja på vägen dit och via Danmark på vägen hemåt. Vi gör på detta sätt så vi inte har någon tid att passa in eftersom vi tänkte åka ner mot Moseldalen sen och där vet vi inte hur länge vi blir... Tror vi struntar i att boka plats eftersom verkar inte vara så vanligt att man gör det där.

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-09-10 kl 09:46

Hej!
Marina di Venezia verkar vara den camping många tittar på eller ska åka till. Själv sitter jag oxå och planerar för nästa år, var in och titta på campingar i Venedig verkar finnas några att välja emellan:) är det någon som har campat på någon annan än Marina. Hur är det att köra, är det intensiv trafik på motorvägarna, köra i Italien:)

2017-09-18 kl 09:16

Hej Kenneth. Vi har varit på Camping Florenz vid Lido degli Scacchi och Mare pineta vid Lido degli Estensi, båda i EmilioRomagna, lite söder om Venedig. Residence Village i Cavallino och Pra del Torri i Caorle. Florenz var liten o trevlig, i Mare pineta fanns inte ett grässtrå under pinjerna och bara 2 ampere i stolpen som dessutom "elektrikern" kom o låste in kontakten i så att man skulle vara tvungen att kontakta honom om säkringen löste ut. I Pra del Torri var det ganska små tomter som vi såg och en smal strand. Den intensivaste trafiken är över Brennerpasset och från Verona till avfarten ut mot Lidona utanför Venedig och den vägen är mycket smal, betydligt lugnare tycker jag det är att åka så att man kommer ned förbi Udine. Vissa dagar o tider är det väldigt mycket trafik ut till stränderna när alla Italienare skall ut till kusten på helgen till exempel. Brandis.

2017-09-19 kl 09:58

Kenneth P skrev:
Hej!
Marina di Venezia verkar vara den camping många tittar på eller ska åka till. Själv sitter jag oxå och planerar för nästa år, var in och titta på campingar i Venedig verkar finnas några att välja emellan:) är det någon som har campat på någon annan än Marina. Hur är det att köra, är det intensiv trafik på motorvägarna, köra i Italien:)

Vi har bestämt oss för Union Lido, då dom har 16 ah på vissa platser och det verkar finare för hundar där.MvhJocke

2017-09-19 kl 10:35

Hej
Nyblivna med husvagn så kollar även vi på Marina di Venezia sommaren 2018. Ni som varit där, hur mycket har ni betalat i turistskatt/person/dygn?

2017-09-19 kl 18:49

När man står på stolpe på Marina, vad är det för kräm i stolparna där, vill ju kunna köra kylskåpet på el. Någon som har koll på det?

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-09-19 kl 19:30

10a, inga problem att köra både ac och kylskåp.

2017-09-19 kl 20:31

Jocke.F kom ihåg att ta med badmössa om du åker till Union Lido för annars åker du upp ur bassängen direkt. Brandis.
Svar till Steif. Jag kan inte säga hur stor turistskatten var för det står inte på mitt kvitto men vi låg på Marinan från den 18/6 till den 13/7 alltså 25 nätter o vi betalade 10695 kr. vilket ger 427.80 kr/ dygn och det var värt varenda krona.

2017-09-19 kl 20:49

Toppen, snacka om att man redan längtar till sommaren 2018, först ny vagn och sen åka till ett ställe som Marina di Venezia... Kommer bli en lång vinter känns det som i dagsläget :)

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-09-19 kl 20:58

Vet att jag ställt frågan tidigare, men är det värt att boka en plats innan man åker ner, eller får man bästa platserna om man bara åker ner? Eller finns det risken att man står med skägget i brevlådan och inte kommer in eftersom det är fullt?

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-09-19 kl 23:30

[quote="brandis"]Jocke.F kom ihåg att ta med badmössa om du åker till Union Lido för annars åker du upp ur bassängen direkt. Brandis.
På bilderna ser man inga med badmössor.Men kommer ihåg att i Carole när vi var där för många år sen så skulle man ha badmössa och det var inte så populärt.

2017-09-21 kl 13:54

Har varit i kontakt med Union Lido och man behöver inte några badmössor.Så dit blir det.

2017-09-21 kl 20:35

Ok, ber om ursäkt, det var en annan campingplats som jag tänkte på.brandis

2017-09-24 kl 00:39

Hallå igen!
Nu har jag tittat på alla campingar runt Venedig ,det verkar vara marina och union lido som har det mesta för barn och vuxna. Campingen verkar hålla svenska priser, hur är priserna på restauranger och shopping . Ni som är vana att åka förbokar ni platser på resan ner
Mvh Kenneth

• 25 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05