Tips på resmål i Norge med fullbreddsvagn? / av LJN

• 3 svar
Tips på resmål i Norge med fullbreddsvagn?
2016-08-13 kl 11:21

Är nybörjarcampare och planerar en kort campingtripp ca 4 nätter in i Norge via Karlstad/Värmland i slutet av oktober. Och önskar tips på några bra campingplatser/resmål där vi därifrån kan göra dagsutflykter med bil.

Och vi har en husvagn med bredd 252 cm så bättre vägar är ett måste. Fungerar det med SCR campingkort i Norge?

Tack på förhand för input!

/Lennart

2016-08-14 kl 14:13

Jag är också lite nyfiken på tips runt detta, eftersom vår vagn är 250 bred.
Jag har gjort oventenskapliga undersökningar genom att använda Google Street View på olika vägsträckor för att få en visuell uppfattning om vägbredder.
På detta sätt verkar det t.ex. vara okej att åka från Värmland via Kongsvinger och sedan Fv24, E6, Fv15 och slutligen Fv63 till Geiranger. Men som sagt, jag kan ha fel och det vore skönt att höra en åsikt från nån annan som åkt där med bred vagn.
Jag har också kollat en av vägarna mot Hardangervidda (Fv37) och det verkar vara rätt okej fram till Rjukan, men i tunneln strax därefter vid Rjukanforsen ser det omöjligt ut att mötas.

2016-08-14 kl 16:09

Herre min je! Inga problem att åka i Norge med fullbredd! Var har ni fått detta ifrån? Har åkt vagn genom snart hela Norge i 20 års tid. Dom har ju bättre vägar än vi! Dock ytterst lite smalare.

• 3 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1425 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 543 fristående campingplatser och 462 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 420 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-01

• Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07