Äntligen semester / av Frank

• 16 svar
Äntligen semester
2016-07-02 kl 06:06

I går kväll fick vi då äntligen koppla på vagnen och börja söka oss söderut. Vi startade vid 17.00 i Östersund och hamnade så småningom på en rastplats strax utanför Hede. Vaknade vid 04.30 av fågelsång och morgonbehov. Sitter nu med en kopp kokkaffe och en macka. Det är + 10 ute och fuktigt. I vagnen är det varmt och skönt. Solen letar sig upp över träden. Idag ska vi stanna och fika i Röros(Norge) Vi åker Norge ned mot Strömstad/ Grebbestad.

2016-07-02 kl 07:00

Härligt det låter, ha en skön semester

2016-07-03 kl 00:30

Ha en jättebra semester med både vila och upplevelser.

2016-07-06 kl 21:18

Frank skrev:
I går kväll fick vi då äntligen koppla på vagnen och börja söka oss söderut. Vi startade vid 17.00 i Östersund och hamnade så småningom på en rastplats strax utanför Hede. Vaknade vid 04.30 av fågelsång och morgonbehov. Sitter nu med en kopp kokkaffe och en macka.

Men sitta och dricka kaffe kl. 6 första dagen på semestern...det är ju nästan som hemma ju. :)

2016-07-06 kl 21:53

Jo så sant men utan att behöva masa sig iväg på jobbet efter kaffet ;)

2016-07-06 kl 22:08

Frank skrev:
Jo så sant men utan att behöva masa sig iväg på jobbet efter kaffet ;)

Jag brukar också vakna tidigt i husvagnen p.g.a. ljus som sipprar in lite här och där och diverse ljud på utsidan...fågelkvitter o.dyl...men finns ju inget som är så skönt som att ligga och dra sig i vagnen och känna att man inte måste gå upp.

2016-07-07 kl 20:35

Vakna tidigt.... Vi var i Italien nu i 5 dagar.. (Flyg och hotell) nog fan vaknar man som vanligt vid 5-hugget.. Frukosten serverades inte förrän halv 8... Ok man hade ju "paddan" till hjälp att hålla sig fram till frukosten.. Redan vid kl 5 var det typ 25 gr.. Nice. Nu när man har kommit hem och ska jobba några dagar så vaknar jag runt kl 4... Läsa tidningen på altanen, lyssna på fågelsång och dricka kaffe... Gott att det är sommar..

2016-07-07 kl 20:43

Nåväl, vi ska upp till vårt favorittillhåll i augusti.. Dalarna, har bokat Leksands camping, för att sen njuta av P-Floyd i Dalhalla.. Då får vi lyssna till fågelsång på morgonen och skönsång på kvällen.. :)

2016-07-07 kl 20:44

Frank, ni stannar väl inte bara på fel sida av Sverige.. Ostkusten har massor med..

2016-07-07 kl 22:08

Har legat i Grebbestad sedan i söndags. Haft en kanonvecka. Just nu regnar det lite.

2016-07-08 kl 07:06

Ah, vad härligt det låter. "Sitter just nu av" min sista dag på jobbet innan semestern. Inleds med ett traditionellt bastubad vid en sjö med folk i byn, härligt! Sen är det en veckas väntan innan man får dra iväg med husvagnen.

2016-07-08 kl 07:53

Även jag jobbar sista dagen innan semestern, känns som jag inte skulle orka jobba en dag till!
Vi åker iväg med husvagnen på söndag em, gubben jobbar i helgen först. Vi får se vart det bär iväg, vi kollar var det ser ut att bli minst regn :-)

Sen har vi bokat en vecka i Orsa med ett gäng kompisar, det ser vi fram emot!

Susanne
2016-07-11 kl 07:59

Just nu ligger vi på Torsby camping. Är på väg till Orsa

2016-07-12 kl 08:18

Frank skrev:
Just nu ligger vi på Torsby camping. Är på väg till Orsa

Då får du en rejäl dos av Norge även där!
Ta en tur runt campingen och kolla in de så kallade förtälten man har? Ganska rejäla byggen.

Själv har man, efter fem regniga veckor i Frankrike börjat jobba igen.

Orsa? Du har inte funderat på Sollerön?
Ska upp till helgen och möblera upp förtältet och bo in oss för resten av sommaren.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2016-07-12 kl 18:18

Chriper. Vi såg dom Sk. Förtälten på Wassbottens camping utanför Strömstad, (1km från norska gränsen) jäklar, det såg nästan ut som villavagnar placerade framför husvagnarna.., :o

2016-07-12 kl 23:46

Susanne_L skrev:
Även jag jobbar sista dagen innan semestern, känns som jag inte skulle orka jobba en dag till!
Vi åker iväg med husvagnen på söndag em, gubben jobbar i helgen först. Vi får se vart det bär iväg, vi kollar var det ser ut att bli minst regn :-)

Sen har vi bokat en vecka i Orsa med ett gäng kompisar, det ser vi fram emot!

Ungefär så vi tänkte när vi åkte i söndags. Ändrade planen lite redan på måndagen och styrde mot ostkusten och Loftahammar (Bjursund). Har i alla fall haft hyggligt varmt och inte mycket till regn (Här är väldigt torrt i markerna). Åker till Surahammar på torsdag sedan får väderkartan bestämma fortsättningen men ostkusten ligger bra till.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
  • 16 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03