Återkoppling - Hyfs eller etik / av Anonym 855710456

• 9 svar
Återkoppling - Hyfs eller etik
2018-03-02 kl 17:02

Sitter och fundera på det här med återkoppling när svar lämnas i en del frågetrådar.

Kan man kalla det för Hyfs och Etik att frågeställaren visar lite närvaro när en del lägger manken till att försöka att ge svar på frågeställarens fråga?

Eller är det som det är idag, man tar det bara för givet att man skall få gratis svar i stället för att vända sig till en auktoriserad hantverkare.

Skulle uppskatta att de som lämnar ett svar får en liten form av återkoppling så båda parter känner sig nöjda. Annars så tror jag att de som har svar mer och mer ledsnar på att ge svar.

Tycker Hagbard

2018-03-02 kl 19:36

Jag ger min syn på saker och ting men svävar kanske ibland utanför frågan.Kan hålla med om att det ibland kan vara intressant att veta hur det gick med den där resan,hur löstes problemet o s v.Om man återkommer med hur det blev efter alla svar här på forumet så kanske det kan hjälpa andra.Om inte annat så vill man gärna veta hur det blev med resan,nya vagnen,dragbilen,den läckande toaletten m.m.Jag skulle personligen gärna berättat hur allt blev.Ibland känner man att man gett ett bra tips,och helt plötsligt försvinner den man gett tipset till.Man får väl helt enkelt se det som så att-Hör man inget så är dom nöjda.

2018-03-02 kl 20:35

Du är snäll du, undrar om gumman upplever samma sak.

Jag är hemma nu!

Är hon tyst så är hon nöjd :)

Säger som den där läkaren som gav den äldre damen ett råd hur hon skulle bota sin man som alltid var grinig.

Han föreslog att hon skulle ta en klunk vatten och gurgla varje gång han blev upphetsad.

Funkade kanon så gumman tillbaka till läkaren och gav han en bukett blommor och undrade vad vattnet hade för funktion?

Vattnet spelar mindre roll det väsentligt var att du höll munnen stängd.

2018-03-05 kl 13:15

Visst är det kanon både för den som kommit med tips och för eventuella efterföljande som har samma bekymmer om den som ställer frågan följer upp med resultatet. Dock har jag nog en och annan gång själv varit en dålig människa när det kommer till återkoppling, och då är det inte av illvilja eller lathet utan snarare så att man läser förslaget på lösning, undersöker vidare och endera är det den lösning som krävs och man fixar det och glad i hågen över att vara av med bekymret så glömmer man återkoppla.

Eller så är svaret man får inte det som man behövde men det får in en på ett annat spår som efter vidare undersökning ger lösningen och så glad i hågen över att vara av med bekymret så glömmer man återkoppla.

Typ det, tror jag är en av de större anledningarna till att det sällan återkopplas. Men visst vore det väldigt uppskattat med återkoppling.

2018-03-05 kl 16:42

Jag kan verkligen hålla med i denna fråga. Personligen är jag jävligt tacksam över att fått svar på mina frågor. Jag måste erkänna att jag fullt ut inte har lämnat svar på vad som hänt efteråt men detta kan bero på att svaret jag fått har varit så invecklat att jag avbrutit att göra det jag skulle gjort. Ibland verkar saker och ting enkla för Er men mycket svårare för oss andra. Hoppas att Ni tar med er detta?
Min senaste fråga var hur jag skulle byta påskjutsdämpare. Jag hade svårt att ta loss dämparen så jag avvaktar bättre utomhusväder för att göra detta. Har fettat in via nipplarna till en början för att se om detta inverkade på problemet?

2018-03-05 kl 19:13

rlofstedt49 skrev:
Jag kan verkligen hålla med i denna fråga. Personligen är jag jävligt tacksam över att fått svar på mina frågor. Jag måste erkänna att jag fullt ut inte har lämnat svar på vad som hänt efteråt men detta kan bero på att svaret jag fått har varit så invecklat att jag avbrutit att göra det jag skulle gjort. Ibland verkar saker och ting enkla för Er men mycket svårare för oss andra. Hoppas att Ni tar med er detta?
Min senaste fråga var hur jag skulle byta påskjutsdämpare. Jag hade svårt att ta loss dämparen så jag avvaktar bättre utomhusväder för att göra detta. Har fettat in via nipplarna till en början för att se om detta inverkade på problemet?

Ja det är inte lätt att förklara allt med bara text, det är mycket vunnet med en bra bild också.

Så därför har jag PM:at dig med en väg till en bild som kanske säger mer än bara text.

Ha det annars gott i vintervädret :)

2018-03-05 kl 21:31

Hade en tanke att göra detta Hagbard men sedan kom vintern till Halmstad. Tyckte att det var väldigt komplicerat men vi få se!

2020-05-08 kl 13:41

Nu har det gått två vintrar, fick du ordning påt?

2020-05-09 kl 11:11

Man får tänka på att vi har haft flera hårda vintrar sista åren, för att inte tala om dessa
heta somrarna.

Och nu har vi coronan, så när ska man hinna med allt.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-04

• Husvagn & Camping 2023-03

• Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2023-01

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206