• 5 svar
Att öva innan
2016-05-30 kl 18:40

Läste på helt annat ställe svaren till ett par som kände sig lite som nybörjare när det gäller att komma på plats på campingen. Frånsett rådet att be om hjälp fick de också tips på att öva hemma. Då kom jag att tänka på när min kille och jag åkte till Grisslehamn över en helg med mina föräldrars då nya "hustält" eller vad det nu kallades. Det här är länge sedan! Vi hade inte testat tältet innan. Många pinnar var det! Vi blev snabbt campingens attraktion. Mina föräldrar gjorde samma dumhet - åkte till Holland och skulle sätta upp tältet för första gången. Efter div fruktlösa försök, som beskådades av flera, klev det fram en kille. Tog bruksanvisningen av pappa. Satte upp tältet och gick därifrån, utan att ett ord yttrades. Detta apropå hjälp eller inte hjälp!

2016-05-30 kl 23:39

Det är många som jag har hjälpt att få ihop förtältet. Gör det gärna, så länge de inte börjar käfta emot och säger att det ska vara på ett visst sätt, som jag ju redan vet är fel.
Har flyttat en del vagnar också åt folk, som antingen har för dålig dragbil, så de inte kommer dit de ska, eller inte kan backa ordentligt.

2016-05-31 kl 07:29

Vi låg i Gnosjö förra året och en tysk kvinna kom dit ensam i bil och skulle tälta. Hon började sätta upp sitt ganska stora tält och grejade. Hon höll på en bra stund. Till slut gick vi dit och frågade om hon ville ha hjälp, men hon tackade artigt men bestämt nej, hon skulle göra det själv, annars fick det vara. Efter ännu en timme åkte det stora tältet in i hennes bil och ut kom ett mindre tält som hon tydligen iaf använt förut, för det kom upp i ett huj. :)

2016-05-31 kl 08:50

Ja berättelsen från Gnosjö var verkligen en bra historia!

2016-05-31 kl 09:05

Somliga är envisare än vad som är nyttigt för dem.

• 5 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05