För varmt att bo i Husvagn/Husbil. / av Olja

• 7 svar
För varmt att bo i Husvagn/Husbil.
2014-07-25 kl 13:58

Har nu varit i Dalarna, sett på Björn Skifs i Sälen mm.
Har nu upptäckt hur bra det är med el till husvagnen när man har aircondition. Kunde lämna hunden i en sval husvagn ett par timmar.

Stod också på en grusplan en natt utan el och kände att det här är inte min grej att bo så här i värmen.

Åkte till civilisationen dvs hem och njuter samt badar i poolen.
Nej jag kommer inte campa i denna hetta någon mer gång. Kan man ha det bekvämt ska man ha det i värmen, oavsett mysfaktor i campandet!

2014-07-25 kl 18:43

Sitter FNV också nu i poolen, saknar semester och husvagnen.. Min älskade fru bor i den nu i Oskarshamn, hon driver ett sommarcafe' där nere i småbåtshamnen, själv jobbar jag därför i denna värme, bygger en altan.. Hoppas kunna dra i väg med vagnen i augusti någon helg istället..
Poolen på 8x4meter är skön 26gr varm, men just campandet saknar jag... Ledigheten i värmen, bara få vara en i mängden och just få koppla av under Sveriges bästa period...

2014-07-25 kl 20:11

Vi upplever raka motsatsen jämnfört med Olja.
Nere i Yngsjö hade vi max 26 gr samt ostlig vind Perfekt, o i havet var det 23 gr samt stora skummande vågor. Nu hemma i Eskilstuna är det drygt 30 gr samt vindstilla. Men snart drar vi till fjälls o ställer upp å trädgränsen, om vädret håller i sig.

2014-07-26 kl 17:56

Ja, vi upplever också motsatsen mot Olja. Vi har inte AC i vare sig husvagn eller hemma, men just nu är det faktiskt varmare sova i enplansvillan hemma än i husvagnen! Husvagnen står i Dalarna och vi har haft ca +32 varje dag en tid nu. I huset är det svårt, trots korsdrag på kvällen, att få ner temperaturen till under +25. Men i husvagnen, med öppna takluckor och vädringsluckor så sjunker snabbt temperaturen när solen gått ner! Ställde pannan på ca +18 och den slog faktiskt på om nätterna!!! Där kunde man ligga och frysa i värmeböljan, om man ville! =) Så vi tycker helt klart att husvagnen är skönare sova i än i huset just nu. En vintervagn isolerar rätt bra även från värme!

Men jag förstår att du hade nytta av AC:n i vagnen, Olja, så du kunde lämna vovven! Jag ska nog skaffa ett AC-aggregat till hemmet istället...

2014-07-26 kl 18:05

Jag har också en vintervagn Solifer men hemma har jag AC o pool.
Sen gillar jag inte när det är för varmt.

2014-07-26 kl 20:27

Jag har full förståelse för att du trivs bättre hemma, med AC o pool. Var inte meningen att anmärka på din åsikt. Beror ju helt enkelt på vad man jämför med. I vårt fall har vi det varmare hemma än i vagnen - också en Solifer. Jag gillar inte heller när det är för varmt, så jag ska snarast investera i en AC för hemmet! ;)

2016-05-30 kl 18:51

Ja, i dessa dagar är det väl svårt att föreställa sig att vi åkte på långresa, även söderöver, utan AC i bilen. Nu har vi AC när vi kör men inte när vi står still. Så visst är det varmt ibland! Minnen av både "frost" och värme i tält börjar blekna - men är ändå mysigt att minnas.

• 7 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03