GRILL
2006-04-09 kl 20:27

Självklart ska de vara kol annars blir det ju inte grillat.
Jag rekomenderar Weber då slipper man rost och skit. Den är lite dyrare men har 10 års garanti. själv har jag en Weber Go-Anywhere i husvagen och vanlig weber klotgrill på altanen.

2006-05-11 kl 21:50

Nån som vet vad för adapterslang man använder sig av för att koppla enlligt nedan? Och hur man gör?

Weber Baby Q är väl sådär 60-65 cm lång och grillytan uppskattningsvis 30x40 cm. Själva grillen är gjord i lättmetall och med stativ i plastmaterial och dessa delar väger väldigt lite. Grillgallret är av gjutjärn och väger lite mer. Under locket är det så pass rymligt att det ryms en eller två hela kycklingar. Fem entrecote-skivor täcker precis grillytan. Den får mycket lätt plats i gasolkofferten på min Solifer modell mindre och är lätt att ställa in och lyfta ur eftersom stativet också är ett ordentligt handtag. Det enda man behöver göra när man skall använda den är att ansluta gasolen och tända med automattändningen, det är alltså inte några lösa delar som skall monteras ihop och det skall inte heller vara någon lavasten. Eftersom den går på gasol är det ganska enkelt att reglera temperaturen. Man kan i och för sig köra den på engångsgasol men det finns en adapterslang som gör att man kan ansluta en P11. Eftersom jag har utvändigt gasoluttag är det ännu enklare. Om man tittar på Webers amerikanska hemsida så verkar det som om man ändrat modellbeteckningen. Jag längtar också efter semestern men det känns lite lättare eftersom jag redan har tagit fram grillen!

2006-05-14 kl 13:07

Hej Kalmarcampare
Det finns en adapterslang att köpa till dessa grillar. Den finns med i Webers produktkatalog så det är bara att be den du köpte grillen av att beställa hem en sådan om den inte redan finns i lager. Adaptern är komplett med reduceringsventil och fästen för grillen respektive gasflaskan t ex en P11. Tyvärr är slangen för kort enligt mitt förmenande så man måste ta ur gasflaskan ur kofferten för att kunna koppla samman grillen med gasolflaskan. Jag gissar dock att man kan montera loss kopplingarna från slangen och köpa en längre gasolslang som passar till kopplingarna och därmed är det problemet löst. Eftersom jag har utvändigt gasoluttag så är det enklare. Jag monterade bara bort delen med reduceringsventil och monterade dit den lilla kopplingshylsan som följde med gasoluttaget. Dimensionerna var dom samma så det var gjort på nolltid.

Vänliga hälsningar
Valle

2006-06-29 kl 20:40

Hej campare

www.indurem.com hittar ni en CADAC-grill med många tillbehör till ett otroligt bra pris. De har även ett bra gasolkök. Jag har testat detta mycket bra och behändligt.

MVH
Jan

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1627 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 604 fristående campingplatser och 698 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 325 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-03

• Husvagn & Camping 2021-02

• Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

• Husvagn & Camping 2020-89

• Husvagn & Camping 2020 -10

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206