Husvagnsforum.com / av Sprite Alpine

• 29 svar
Husvagnsforum.com
2016-06-19 kl 11:15

Hej,någon mer här på forumet som är inne på Husvagnsforum.com ibland? Jag har glömt mitt lösenord till det forumet, när jag klickar på glömt lösenord så händer inget. jag kan inte heller logga in som ny medlem, någon som tips på vad jag kan göra?

2016-06-19 kl 14:31

Skicka ett mejl till webbmastern.

2016-07-06 kl 21:20

Hur har det gått?

2016-07-10 kl 13:43

Dåligt, kommer fortfarande inte in.
tyvärr är jag inte så haj på datorn, så jag får väl bara vara gäst på forumet.

Mvh J.G

2017-08-17 kl 07:52

Sorgligt men sant.

Husvagnsforum.com stängde i natt sin server så nu får man bara upp en sida med "error" går inte att hitta.

Infon om nedläggning var alltså sant så nu får man pyssla med något annat att fördriva tiden med.

En epok gick i graven 2017 08 17. efter ca 13 år.

Strongt av pojkarna att hålla ut så länge ändå.

Hagbard

2017-08-17 kl 08:37

Hagbard, hoppas att de flesta hittar hit då ett sånt här forum är så mycket bättre än en grupp på Facebook.

2017-08-17 kl 08:46

Jag anluter mig till perin och hans syn på att forum är mycket bättre än en Facebok-grupp om man vill diskutera eller få tips.

Facebook är förmig bara något som sker just NU.
Vill man föja en tråd så får man leta blad en stor mängd nonsensinformation.

Detta forum är bra och blir vad vi gör det till.

2017-08-17 kl 17:02

perin skrev:
Hagbard, hoppas att de flesta hittar hit då ett sånt här forum är så mycket bättre än en grupp på Facebook.

Anmälde mig här redan vid uppstarten runt 2003-04-05 och efter en del trassel med forumet så försvann min nick och min inloggning samt alla mina inlägg.
Vart lite ... Men fick åter min nick och min inloggning 2010? hur nu det gick till vete 17.
Men har en känsla av att forumet är mycket för en speciell Club och det fick mig att sluta närvara här men man får kanske tänka om.:)

2017-08-17 kl 18:09

Och jag som var inne och kommenterade ditt inlägg i går Hagbard. Det måste har varit det sista som skrevs där...

2017-08-17 kl 19:04

Frank skrev:
Och jag som var inne och kommenterade ditt inlägg i går Hagbard. Det måste har varit det sista som skrevs där...

He he, då går vi till historien inom forskning och framsteg på vissa universitet... :)

2017-08-17 kl 19:29

Jag JOCKE.F finns även här.

2017-08-17 kl 20:18

Nu är det städat ordentligt...

Nu är HF:s FB sida borta också.

Duktiga pojkar. :)

Inte bara Enstaka som skurar över landet.

2017-08-17 kl 21:09

Såg det också. Lite konstigt att man varit så noga med städa så snabbt. Man kunde ju behållit FB sidan ett tag så de som missat att att forumet stängts ner kunde hitta infon där.
Men men man kan ju inte förstå allt ;)

2017-08-17 kl 21:37

Det var tråkigt att husvagnsforum dog ut för det var ett komplement till detta forumet.
Men nu får vi bli mer aktiva här.

2017-08-18 kl 10:47

JA, jag instämmer nog i att det är mycket smidigare att diskutera frågor och bekymmer (eller vad det nu månde vara) här mot på FB. Där försvinner sakerna bland nonsens som sagt. Jag finns här med iaf, hängde lite på HF under nicket PerJohan.

2017-08-18 kl 16:34

Det finns stora fördelar med ett "riktigt" forum men den största fördelen med Facebook är just att har man ett problem och behöver fort hjälp så får man det inom några minuter eftersom så många är aktiva där... Ställer man tex en fråga här så kan det ta flera dagar som bäst eller så händer inget.

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Bor i en Hobby 470 KMF OnTour - 17
Snart en Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-08-21 kl 05:16

Kul att se så många från Husvagnsforum igen.

2017-08-21 kl 09:41

Vi är med här.

2017-08-21 kl 19:19

Kul att se dig också LMC400 :) Och alla andra som är här från Husvagnsforum :)

2017-08-21 kl 19:24

Perra79 skrev:
Det finns stora fördelar med ett "riktigt" forum men den största fördelen med Facebook är just att har man ett problem och behöver fort hjälp så får man det inom några minuter eftersom så många är aktiva där... Ställer man tex en fråga här så kan det ta flera dagar som bäst eller så händer inget.

Visst är det ofta så. Men skulle man inte få något svar på FB direkt så får man i regel inget svar alls där, för det försvinner i mängden. Sen tycker jag det ofta är samma frågor som ställs om och om igen. Det går väl att söka där också men det verkar inte vara någon som utnyttjar den funktionen i så fall.

2017-08-21 kl 19:31

Så kan det säkert också vara, men forumsidor är numera mer eller mindre döda, ställer man en fråga här så händer i regel inget. Visst många frågor ställs om och om igen eftersom istället för att söka upp om frågan ställts tidigare så börjar man om och lättare kan ställa motfrågor m.m

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-08-21 kl 19:58

Jo tyvärr så, det är inte lika mycket fart på forumen som det var en gång i tiden.
Har själv spekulerat lite i varför men egentligen inte riktigt kommit fram till något vettigt.

Har inte sysslat med FB så länge så jag är lite nybörjare där.
Under högsäsongen exempelvis så var det ofta exakt samma fråga som dök upp med bara någon timmes mellanrum. Som t.ex. "Någon som vet någon bra camping på Ölnad?" så då tänker man för tusan kan människan inte scrolla ner några rader så finns frågan och svaret redan där ;) Tycker även att de som kan svara på frågorna borde tröttna på att svara samma om och om igen.

Sen vet jag inte om FB är som forumen, skriver jag i en gammal tråd på ett forum så hamnar tråden överst igen. Men på FB har jag i alla fall fåt för mig att det inte funkar så, och nej då är det nog inte så troligt att man får något svar så då har jag full förståelse för att man skriver i ny tråd istället.

Men det är nog jag som är gammalmodig av mig :) ;)

2017-08-27 kl 23:39

Ett nytt forum är på gång som ska "ta vid" där husvagnsforum.com slutade.
Om jag förstått det rätt så skall det nya forumet vara lite bredare än vad Husvagnsforum.com var.
Det är nog en hel del jobb kvar innan det är helt klart. Men det ser väldigt lovande ut, och jag är övertygad om att det kommer bli toppen :)

2017-08-28 kl 14:05

jimmy28 skrev:
Ett nytt forum är på gång som ska "ta vid" där husvagnsforum.com slutade.
Om jag förstått det rätt så skall det nya forumet vara lite bredare än vad Husvagnsforum.com var.
Det är nog en hel del jobb kvar innan det är helt klart. Men det ser väldigt lovande ut, och jag är övertygad om att det kommer bli toppen :)

Låter spännande, mycket spännande ett enkelt forum utan måstediggare är nog otroligt...:)

2017-08-28 kl 16:15

Adressen till forumet är http://campingforum.net Men som sagt det är inte helt färdigt ännu.

2017-08-28 kl 18:20

Då har man registrerat sig där.Kom nu igen LMC 400

2017-08-28 kl 18:28

Nu är jag också där :)

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-08-29 kl 18:08

Hagbard skrev:
perin skrev:

Anmälde mig här redan vid uppstarten runt 2003-04-05 och efter en del trassel med forumet så försvann min nick och min inloggning samt alla mina inlägg.
Vart lite ... Men fick åter min nick och min inloggning 2010? hur nu det gick till vete 17.
Men har en känsla av att forumet är mycket för en speciell Club och det fick mig att sluta närvara här men man får kanske tänka om.:)

Gör inte det, tror inte att det här är rätt plats för dig, som du skriver vi är nog en lite speciell club som gillar husvagnar och husbilar ;-)

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2017-08-29 kl 19:35

mrcool skrev:
Hagbard skrev:
perin skrev:

Gör inte det, tror inte att det här är rätt plats för dig, som du skriver vi är nog en lite speciell club som gillar husvagnar och husbilar ;-)

Förstår det då reviren redan är fördelade, då är det svårt får andra oavsett hudfärg, storlek och vikt. Men speciellt av folk som inte är medlem i någon beundrar club eller ja sägare.

Annars brukar forum vara just vad det är ett forum för diskussioner utan hänsyn tagen till det tidigare samt lyten och men.

Men annars så är jag glad...:)

Får önska er en trevlig kväll ändå.

• 29 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05