Många som skriver ?? / av Sir-n

• 8 svar
Många som skriver ??
2012-01-13 kl 14:06

Jag har kollat igenom forumet med inlägg sen nyår.

Det är återkommande 8-9st som skriver flera inlägg, sen är det ca:6-8st som skriver enstaka inlägg.
Tråkigt att forumet är så litet, fast det har många medlemmar.
Ibland hittar man på ngt för att få igång forumet.

Med den lilla skara som skriver blir det nog lätt att ngn gör ett övertramp så Osten måste ingripa.

Lite tråkigt faktiskt?

2012-01-13 kl 14:16

Håller helt med dig,fattar inte att nya medlemmar strömmar till men inget liv från dessa.Man behöver väl inte hela tiden relatera till husvagnar och husbilar!

2012-01-13 kl 14:30

Hej alla vänner. Vi har ju en tråd som heter "En tråd om lite av varje". Där kan vi skriva av oss
sådant som inte bara gäller campingfrågor. Ibland är det annat man funderar över och sådant som upprör. I bland är det något som gläder oss och som vi vill dela med oss av.
HAR ÄNDRAT DETTA INLÄGG -- MÅHÄNDA DET ÄR JAG SOM SKRÄMMER BORT SKRIBENTER. KANSKE BÄST ATT HÅLLA TYST!

2012-01-17 kl 14:10

Detta är ju som en liten familj på forumet som ngn skrev, så jag vilar mig på obestämd tid. Hej då!

2012-01-18 kl 19:19

Det har tidigare kritiserats att det bara är några få som skriver i förhållande till hur många nya medlemmar som ansluter sig. Jag hoppas verkligen Sir-n att det inte är vi få som skriver som skrämmer bort de som inte skriver ? Jag minns själv första gången jag skrev på detta forum och hur nervös jag var för att bli avsnoppad eller att övriga skulle tycka att jag var en idiot som ställde triviala frågor om camping. Nu blev jag som tur var inte bemött på det viset, utan jag fick vänliga och informativa svar som byggde på fortsatt dialog. Jag förstår inte vad det är som gör att det alltid finns någon/eller några som tycker det är en grundregel i jantelagen att våga skriva här ?

Anser du dig ha blivit illa bemött eftersom du skriver på det sättet du gör ?

Kör: Mitsubishi Pajero Sport 2006
Drar: Kabe 560 Royal XL KS 2008
2012-01-18 kl 22:29

Ja jag är nöjd oxå.... Det har blivit lite lugnare i tonen nu den senaste månaden tycker jag.... Förrut var det en viss person som bara höll på att klanka ned på andras inlägg...

2012-01-18 kl 23:32

Precis som Frank säger så finns det inga dumma eller triviala frågor.
Det är när någon gör sig lustig över en inlagd fråga som man känner sig förnedrad. Helt klart har dess gliringar, och ibland också nedvärderande motfrågor, minskat rejält. För att inte säga helt försvunnit.:)
Som moderator har man som mål att snabbt plocka bort inlägg som bl.a. gör någon annan ledsen. Under senhösten hände det ganska ofta att det dök upp sådant som vi tog bort. Både retsamma och ovidkommande kommentarer som skrevs i syfte att klanka ner på personer. Detta hoppas vi är historia nu.
Respekten för andras frågor har återvänt och nu kommer det oftast svar på en fråga av någon som känner igen situationen. Detta att kunna hjälpa varandra, och dela med sig av sina egna erfarenheter är ju en av grundtankarna med forumet. Dela erfarenheter som både är positiva men också exempel på något man inte vill göra om.

Trådnamnet innehåller frågetecken om varför inte fler skriver. Det är säkert så att alla inte vill skriva, utan tycker det intressant att bara läsa. Det är helt OK eftersom det inte finns något som helst krav att skriva. Det avgör var och en själv.
Det är glädjande att så många nya medlemmar registrerar sig på forumet. Välkomna alla nya medlemmar! Skriv när ni känner för det.
Och än en gång: det finns inga dumma frågor.

Håll ut: Dagarna blir ljusare och snart är det vår:)
/ostbergr, moderator

2012-01-19 kl 17:21

Jag kan instämma i vad flera här ovan har skrivit
Jag har varit medlem sedan ett år tillbaka Blev faktiskt häpen över att tonen var så "rå" från några FÅ personer Men det verkar som att tonen har blivit mycket bättre nu på senare tid
Hoppas att den posiviva konversationen fortsätter För jag tror INTE att någon tycker det är kul med "påhopp" från några "besserwisser " Som dessutom tror att dom är roliga

Ha de gott / rbik

• 8 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2012-05

• Husvagn & Camping 2012-04

• Husvagn & Camping 2012-03

• Husvagn & Camping 2012-02

• Husvagn & Camping 2012-01

• Husvagn & Camping 2011-12

• Husvagn & Camping 2011-11

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter