• 12 svar
Midsommar.
2006-02-24 kl 22:34

Har ni några planer vad ni ska göra i midsommar? Det är "bara" 4 månader kvar nu.Själva ska vi till våran favoritcamping i Gränna.

2006-02-25 kl 06:46

Midsommar... Varmt, soligt och skönt eller kanske precis tvärt om. Hur som helst så kommer vagnen att stå på sin säsongsplats. Eftersom jag jobbar så kommer jag att få förlita mig på den bättre hälften när det gäller förberedelserna för firandet. Förhoppningsvis kommer det att finnas det sedvanliga midsommartillbehören framställda när jag dyker upp. Hmm bara 2 snapsar tack, ska ju jobba dagen efter också.... Men har ju läst här och på andra ställen om långbord, mingel och trevligt umgänge vida överskridande "tomtgränserna". Men är ju för första gången på denna camping en midsommar så vet ju inte riktigt vad som är rutinerna där. Lite spännande. :)

2006-02-25 kl 08:18

Har jag fördomar? Eller varför tror jag att det bara är trångt, stökigt och störigt på en camping just kring midsommar? Vi har inte ens tänkt tanken att åka till något sådant ställe då...
/Elwa

2006-02-25 kl 09:25

Nejdå,Elwa du har inte fördomar utan det är bara det vanliga *där spriten går in,där går vetet ut*

2006-02-25 kl 11:55

Vi har bara campat en gång över midsommar och det var på Apelvikens camping.Jag tyckte inte det var stökigt och störigt.Det kanske beror på att det är en familjecamping.Kanske det är värre på en camping där det inte är familjecamping?? Vad vet jag,vad vet jag

2006-02-25 kl 13:12

Nog borde det vara möjligt att hitta
campingar där det är trevligt och barnvänligt under midsommar. På sommargårdarna i F-campinglistan kan man hitta flera.

2006-02-25 kl 13:47

Jag älskar att campa Midsommarhelgen.
Lite stök kan man väl ta en helg som denna!??Just alla glada ,fulla el nyktra människor e ju de som gör det trevligt bl a.Jag e ingen större nyttjare av starka drycker, men har riktigt roligt åt andras tokerier.Man behöver naturligtvis inte överdriva(även om det alltid finns de som gör det) men någon gång kan det väl vara "tillåtet" att inte vara så ordentliga utan tillåta sig och ha roligt med allt vad det innebär för var och en av oss.Så tycker jag i alla fall.

2006-02-25 kl 13:47

Hej ja midsommar då jobbar man så det blir till o vara hemma o jobba inte roligt men så är det mvh/Hasse

2006-02-26 kl 12:56

Jag har inte funderat över midsommar ännu! Kanske skulle man det. Då har jag just skickat iväg min femtonårige kille till England på en tre veckors resa. Jag kan nog behöva lite kul då!!! Hahahahaha
Jessica

2006-02-26 kl 14:54

Jessica,Om du ska campa till midsommar e det nog dax att börja planera. Var ute i god tid och boka plats.I Torekov är midsommar en jätte stor grej. Massor av folk..liv och rörelse...riktigt trevligt...helt i min smak.
Kram Liljan

2006-02-26 kl 15:43

Ingen midsommar utan husvagen...Denna gång jobbar jag natten till midsommarafton, så det blir till att vila någon timme o sedan iväg... inte någon lång tur kan det bli i år...men att stanna hemma kan vi inte tänka oss. Kanske ställer vi upp vagnen på en närliggande camping dagen innan...eller så far vi ut i "skogen" till något av våra smultronställen o fricampar tillsammans med vänner.
När vi är lediga åker vi ofta till Dalarna, tycker det är något alldeles speciellt med Midsommar o Dalarna...dans kring stången med "fiolgnissel" ska det vara!!!

2006-02-26 kl 22:27

Jodå, det blir Gränna camping i midsommar med goda vänner...
/Mange

• 12 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1544 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 578 fristående campingplatser och 615 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 351 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020-03

• Husvagn & Camping 2020-02

• Husvagn & Camping 2020-01

• Husvagn & Camping 2019-12

• Husvagn & Camping 2019-11

• Husvagn & Camping 2019-10

• Husvagn & Camping 2019-09

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842