Riktigt dåligt av fritidscenter gbg / av Ale

• 9 svar
Riktigt dåligt av fritidscenter gbg
2021-03-27 kl 11:27

Blev hänvisad till fritidscenter tagene i ett försäkringsärende rörande en skada på gasolkofferten.
Bokade tid då jag skulle lämna in vagnen. Inga problem.
De hörde av sig efter ett tag och frågade om jag kunde vänta till efter sommaren för de hade så mycket att göra. Jag såg inte det som något större bekymmer då skadan inte var omfattande.
Lämnade in vagnen i oktober och fick tillbaka den nu klar i början på mars. Frågade om allt gått bra och det hade det.
Kommer hem och skall göra i ordning den för säsongen.
Får då se att det är fullt med skräp, kabelrester, frigolit och smågrus på golvet.
Jaja tänkte jag jag skall ju ändå städa.
Börjar städa och får till min fasa se att det är stora repor i golvet vid sittgruppen. Fattar direkt att de dragit bordet fram och tillbaka i skiten.
De har behövt komma åt fönstret tydligen, det var nämligen massa tätningsmassa kletat runt fönstret på plåten och aluminiumlisterna.
Hör av mig fritidscenter via mail med bilder på skadorna.
Får svar efter kanske en vecka.
I mailet skriver de att gruskorn förekommer inte i deras verkstad och att eftersom jag som kund inte plockat ut bordet får jag räkna med att det blir repor. Att de kladdat tätningsmassa där det inte skall vara sa de bara att, ja så skall det inte vara.
Visst, jag hade inte tänkt på att plocka ut bordet när de skulle reparera kofferten. Men de upplyste inte om detta vare sig vid lämning eller vid hämtning. Bara frågade om kofforten var urplockad vilket den var.
De kunde ju också ha ringt och sagt att jag fick komma och hämta bordet.
Så vet ni vad som gäller om ni har planer på att lämna ert fordon där. Det var sista gången för mig i alla fall.

2021-04-14 kl 12:50

Mycket intressant historia. Tack för sådan användbar information. Jag skulle älska de här nyheterna!

2021-04-15 kl 08:50

Riktigt tråkigt att få tillbaka vagnen i det skicket och ändå tråkigare att verkstaden inte tar på sig skulden. Nu kanske de ganska ofta råkar ut för folk som försöker få ersättning för sånt som verkstan är oskyldig till, men att säga att grus inte förekommer i deras verkstad är ju rätt löjligt. Byter alla teknikerna där skor när de går in och ut ur byggnaden då eller? Låter som en löjlig förklaring, speciellt en årstid då det finns mycket grus ute på vägar och trottoarer. Och att ge dig skulden för att bordet stod kvar är ju till och med ännu mer löjligt.

Så tråkigt! :(

2021-04-15 kl 17:05

Det skulle vara intressant att veta vilket märke och årsmodell det är på vagnen?

2021-04-15 kl 21:55

Samtidigt som det finns många kunder som är jobbiga och försöker med allsköns konstigheter så finns det tyvärr riktigt många idioter inom serviceyrken. Jag har tex fått tillbaka bilen från service med smutsig ratt många gånger. Mer regel än undantag. Fullt av svarta fingeravtryck på den vita lacken runt dörrar och huv. Hur svårt är det att torka av liksom.

Jobbar själv i ett serviceyrke och kunder blir nästan gladare att man håller rent runt sig än att felen blir fixade, just för att det är så ovanligt.
Många har "jag" attityden idag tyvärr, jag skall inte det och jag behöver inte göra så osv osv.
Trött blir man på sånt.

2021-04-16 kl 07:46

Det går att ha många synpunkter på ett sådant här ärende men det enda man kan reagera mot är typ städning och ev uppkomna följdskador under reparation.

Men citat:
"De hörde av sig efter ett tag och frågade om jag kunde vänta till efter sommaren för de hade så mycket att göra. Jag såg inte det som något större bekymmer då skadan inte var omfattande."

Det som inte framgår är om det handlar om en "garantivagn" eller ett vanligt försäkringsärende avseende helförsäkring.

Är det både och så förklarar det den större reparationen och det är inget ovanligt när det gäller märkesvagnar. Försäkringsbolaget betalar en bit och tillverkaren betalar en bit.

Som framgår i texten, kabelrester, frigolit mm.
Kabe har ingen frigolit däremot typ Adria så det kan det vara, eller att firman upptäckt ett större läckage som dom förhandlat med tillverkaren om att åtgärda samtidigt som den lilla skadan på kofferten, därav den förlängda servicetiden bl a.

Men att i ett sådant här fall klanka ner på firman utan riktiga fakta ser mer ut som en gnällig ägare som inte tagit reda på "vad" som gjorts i stället för att inspektera vagnen innan den mottogs samt skrevs ut från firman.

Finns alltid ett förhandlingsläge, och kan man inte besiktiga själv så kan man ta hjälp från någon annan med mer kunskap.

Händer ofta att firmorna gör mer än vad kunden känner till för att slippa få in vagnen igen eller att ett ev garantijobb springer iväg så skrotning blir följden, kallas för good will i detta samanhang.

2021-04-16 kl 11:21

Lite offtopic kanske men jag gillar inte heller fritids fritidscenter i gbg, vi var där och kollade när vi skulle köpa vår första husvagn för några år sedan. Vi var då intresserad av en Adria och vi upplevde säljaren som ytterst ointresserad, det var ju i princip så att han pekade ut vagnen och lät oss gå in och titta, sen när vi hade frågor så svarade han nästan otrevligt och trots att vi var enda kunderna där då så fick man känslan att han bara ville att vi skulle gå så fort som möjligt, det blev uppenbarligen inget köp där. Vi vände oss istället till Nordic Center i Kållered och där blev vi väldigt trevligt mottagna och vi köpte vår vagn där, dom är återförsäljare av Knaus, Tabbert och Weinsberg.

Summa summarum så kan jag relatera till din upplevelse och otrevligheten finns även bland säljarna.

2021-04-19 kl 13:32

Hagbard skrev:
Det går att ha många synpunkter på ett sådant här ärende men det enda man kan reagera mot är typ städning och ev uppkomna följdskador under reparation.

Som jag förstår TS så är det just avsaknaden av städning, skador som blivit i vagnen i samband med reparationen samt bemötandet som är problemet här. Det du radar upp i ditt inlägg ser jag inte hur det har med saken att göra, han verkar ju inte missnöjd med varesig ledtiden för reparationen eller resultatet av just reparationen, utan mer det som är runtomkring, som man inte alls väntar sig ska vara ett resultat av att man lämnar in vagnen hos en professionell verkstad.

2021-04-26 kl 16:58

Det är en Kabe och Kabe har vare sig frigolit eller grus i sina vagnar.
Dock har nog mer märkliga saker hänt i världshistorien än att både frigolit och gruskorn smugit sig med under en sko.
Vagnen är en 2017 och det var ett rent försäkringsärende efter en trafikskada på kofferten och det var vare sig grus eller frigolit i den när den lämnades in för jag hämtade den direkt från vinterförvaringen till verkstaden och jag gör i ordning den när jag ställer undan den för säsongen.

Du Hagbard, det är inte så att du jobbar som bordflyttare på Fritidscenter eller?
Hade du känt mig så hade du vetat att jag är mer tolerant än de flesta. Jag hatar folk som klagar för minsta lilla.

Och nej, jag är inte missnöjd med resultatet av arbetet eller ledtiden. De varskodde ju innan att det skulle ta tid eftersom de saknade personal pga covid.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-03

• Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2023-01

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206