Så kan det också vara / av Salome

• 8 svar
Så kan det också vara
2016-07-22 kl 10:12

23 ska det vara tyst på campingen jag vistas på nu. Jag har full förståelse för att folk vill umgås och ha trevligt på sin semester, men vi har svårt att sova när grannarna dukar långbord och sitter och skrålar. I natt somnade vi ok, men vaknade igen när en gitarrist bestämde sig för att förgylla kvällen med allsång kl. 1.50. Vi låg och lyssnade till 2.30, när jag gick upp och sa till. Gitarren tystnade då, men pratet och gapskratten fortsatte ett tag till. Nu har jag sagt till i receptionen. Om torsdagskvällen var så högljudd, bävar man lite för fredag och lördag....Ha en skön sommar och respektera varandra.

2016-07-23 kl 14:47

Förstår din tankegång fast jag är hörselskadad.
Nåväl. Personligen tycker jag att friheten är bäst. När det är semester som många har under juni, juli och halva augusti så tycker jag att det är helt ok med att folk får släppa loss lite.. Det är ju så kort tid på året så varför ska man inte kunna få vara lite ledig och få vara lös för? Tyst och lugnt efter kl 22 eller 23 det låter som ett lägenhetsproblem i mina öron..
Vi är tex på en naturistcamping nu.. Alla är vänner med alla och alla respekterar varandra, när någon spelar hög musik sent så går man bara ut och umgås... Det finns liksom inga regler utan alla respekterar friheten... Kanske ni är på fel ställe... .?

2016-07-23 kl 20:15

Att stå ut med allsång och gitarr kl.2.30 tycker jag låter väl magstarkt. Även om man har semester så vill man väl inte sova på dagtid. Mitt tips om man söker lugn och ro är att välja mindre campingplatser som inte ligger så nära något centrum. Dom brukar vara lugnare. ;)

2016-07-23 kl 23:50

Jag tycker nu nog det är ganska rimligt, att ha som regel på en camping att det skall vara tyst efter 23.00. Ingen säger man inte får omgås i förtältet eller utanför vagnen efter 23.00, bara att man skall hålla volymen på en låg nivå. Vi är alla olika och i olika åldrar. Är man 25 tycker man kanske 2.30 inte är sent, men är man 65+ är det troligen med råga över den tid där man gärna vill sova.
Så jag tycker det var helt rätt att anmäla det i receptionen.

Med vänlig hälsning

Hans-Peter Stülten
Nynäshamn
2016-07-24 kl 18:19

Vi är varken pensionärer, 25 år, eller ute efter stilsamma campingar. Vi är en aktiv barnfamilj som inte alls kräver tystnad 23, men där framförallt barnen behöver få sova på natten för att orka med dagarna. Just denna vecka arbetade dessutom pappan på pendlingsavstånd. Större förståelse på en helgkväll än en torsdag kväll, men förutsättningarna är uppenbarligen olika. Därför tycker vi att det är bra att följa campingens regler lite mer ungefär, än inte alls.

2016-07-25 kl 13:41

Jag tycker det är väldigt enkelt, om man står på en camping vars ordningsregler säger att man ska respektera nattron för övriga gäster (t.ex tyst efter 23.00) så är det inget att ens diskutera. Vet man med sig att man inte kan/vill respektera den regeln, kanske man ska ta sig en funderare på vad man vill ha ut av campinglivet.
Tilläggas kan, att jag varken är 25 eller 65 år, däremot föredrar jag att sova på natten så jag kan stiga upp på morgonen, i stället för att sova halva dagen.

Nalle907 är djupt rotad i den norrländska tjälen, och kan spåra släkten till den här byhålan tillbaka till 1700-talet. Ryktet säger dessutom att det kan finnas ryska desertörer från senaste kriget i släkten :-)
Kör Volvo V70 2.4D -08
Drar numera på en Kabe Briljant -97
2016-07-25 kl 20:12

Citat:
Jag tycker det är väldigt enkelt, om man står på en camping vars ordningsregler säger att man ska respektera nattron för övriga gäster (t.ex tyst efter 23.00) så är det inget att ens diskutera.

Självklart

Sen är det ju upp till campingvärdar och övrig personal att se till att reglerna efterlevs. Vi har varit på flera campingar där det gått runt en nattvakt och talat om att nu är det dags dämpa tonläget.

LAEN
2016-07-26 kl 12:42

LAEN skrev:
Citat:
Jag tycker det är väldigt enkelt, om man står på en camping vars ordningsregler säger att man ska respektera nattron för övriga gäster (t.ex tyst efter 23.00) så är det inget att ens diskutera.

Självklart

Sen är det ju upp till campingvärdar och övrig personal att se till att reglerna efterlevs. Vi har varit på flera campingar där det gått runt en nattvakt och talat om att nu är det dags dämpa tonläget.

Ja visst är det bra om det finns campingvärdar/nattvakter för då slipper man själv ta diskussionen med de som stör, men samtidigt anser jag att den som är gäst på t.ex en camping har en skyldighet att A: kolla vilka regler som gäller och B: visa sig såpass vuxen och mogen att kunna respektera dessa.

Nalle907 är djupt rotad i den norrländska tjälen, och kan spåra släkten till den här byhålan tillbaka till 1700-talet. Ryktet säger dessutom att det kan finnas ryska desertörer från senaste kriget i släkten :-)
Kör Volvo V70 2.4D -08
Drar numera på en Kabe Briljant -97
  • 8 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03