2018-08-18 kl 17:10
|
|
Ser att det finns ett bolag som köper bilar, |
2018-08-18 kl 18:00
|
|
Har inte hört talas om just dem men att det finns uppköpare det är ju allmänt kännt. Jag roade mig med att gå in på deras webbsida och värderade min bil och kan konstatera att skulle de ge mig det priset så skulle jag sälja min bil direkt till dem. Min bil blev "övervärderad" med ca 50.000 -: skulle jag säga. |
2018-08-20 kl 21:43
|
|
Tack Perin för ditt svar. Har fått ett pris av dom, men efter tittat på resentioner så har jag avstått att besöka dom. |
|
2020-07-12 kl 16:07
|
|
Kollar min bil där imorgon fm. Spännande värre. Vi får se vad slutpriset går till, på Webben gav dom ett "bud" på dryga 44 tusen, imorgon får vi se hur det blir med det? Säkert en massa "avdrag" hit o dit ?? |
2020-07-12 kl 17:02
|
|
Jag testade det med vår förra bil och priset jag fick när jag var där blev ca 15000 mindre än onlinevärderingen, det slutade med att jag sålde den på blocket istället och då fick jag ca 10000 mer än vad jag skulle få hos "viköperdinbil", grejen är ju att det är väldigt smidigt att sälja till dem, till skillnad mot att sälja på blocket och behöva prata med massa olika som skall pruta osv. |
2020-07-12 kl 20:52
|
|
Det är inte frågan om avdrag utan helt enkelt vilket skick din bil är, dvs hur ser lacken ut, ev rost och även extra utrustning, sen så beror det också på hur bilen går, dom kommer ju att ta ut bilen på en liten provkörning. Som jag förstod det så fungerar "viköperdinbil" som en mellanhand till massa olika bilfirmor både i Sverige och i utlandet och vad dem gör när dem får in en bil är att provköra och ta en massa bilder, sen så lägger dom upp bilen på någon intern auktion och efter ca 20 min (det var vad det tog när jag var där) så fick jag ett pris som då blev högsta pris i auktionen, sen så gäller det priset i 5 dagar tror jag så du måste inte bestämma dig på en gång. Jag tycker det är en bra tjänst och då får du åtminstone ett minimum pris du vet att du får för din bil, och du kan ju om du vill lägga ut den på blocket och se om du kan få ut mer, annars är det ju bara att ta sig dit och sälja den för det priset du fick. |
|
2020-07-13 kl 13:25
|
|
Om den här tjänsten finansieras av att de hanterar bilarna måste de ju ligga lägre än vad du själv kan sälja den för. Eller måste man betala separat för att utnyttja "Viköperdinbil"? |
2020-07-13 kl 20:07
|
|
Har läst att dom ger ett pris på nätet,sen när man kommer och ska göra affären så är det mycket lägre pris. Skulle inte anlita den firman. |
2020-07-14 kl 08:19
|
|
Jag testade för skojs skull när jag sålde min Mondeo. Det var en 2012, största dieseln (ovanlig i sverige) absolut max utrustad. All dokumentation sen ny osv. pedantskött, nackdelen var att den hade gått 20k mil. Vi köper din bil , ville ge 18k för den. Annons på blocket och den såldes dagen efter för 85k. |
2020-07-14 kl 10:19
|
|
Ja så var det kollat, deras pris på Webben var 44,5 K, efter fotograferingen med massor av bilder så blev det 31,8K. Helt ointresserade av min Körjournal, med SAMTLIGA kostnader för reparationer o serviceåtgärder, typ ny AC, nya skivor o OK runt om, förstärkt Vinkelväxel med rostfritt stå, bytt kondensorn, nya däck runt om, vinterhjul på LM fälgar Hakka 7 med 8 mm. Elinfällbara speglar med belysning, CAN box vilket ger extrafinesser osv. Sådant som jag tycker skulle påverka priset. Men kul att kolla av i alla fall. Men min bil får dom inte köpa. |
2020-07-20 kl 17:54
|
|
Jag provade Vi köper din bil med min förra bil, |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.