sverige campar / av amigo

• 19 svar
sverige campar
2008-04-04 kl 21:27

Hoppas inte Breman effekten slår igenom i sommar vilket kommer att slå hårt mot alla gubbar som ska behöva stå vid spisen och fixa maten min hustru sa när hon såg pappan hur duktig han var där ser du,nu vill jag se något annat än Mista camping o Orsa camping nu behöver vi ju inte besöka dom här campingarna i sommar jag , har sett nog av dom.
Mvh.Amigo

2008-04-05 kl 08:09

Jag måste säga att här hemma har vi tvärtom blivit sugna på att besöka både orsa och mista camping för vi tycker dom verkar jättemysiga.

2008-04-05 kl 09:40

Jag hoppas att få se några andra campingar dom två som jag skrev om har väl fått tillräckligt med reklam nu och sen åker man väl dit om man känner för det,hoppas inte jag trampat någon på tårna med mitt inlägg.
Mvh Amigo

2008-04-05 kl 12:20

[quote user="Eros"]
Jag måste säga att här hemma har vi tvärtom blivit sugna på att besöka både orsa och mista camping för vi tycker dom verkar jättemysiga.
[/quote]

Vi är oxå sugna på att besöka dessa campingar men blir nog inte denna säsong.....
Vad gäller att stå i köket så gör ja gärna det ,då tjejen inte är så bra på det men blir bättre hela tiden......

2008-04-05 kl 15:20

Hej. Nu i tisdags fick jag äntligen tid att se ett helt avsnitt av "sverige campar". Alla ni som gillar programet får ursäkta, men jag fick tvinga mig själv att sitta kvar och titta hela programmet. Tyckte att det enda av intresse att se i det var inslaget med killen som skulle bygga en egen inredning och visade på hur mycket mer en fuktig frigolitbit väger än en torr. Jag hade velat se reportage med tips om resmål och andra praktiska saker som t ex hur man fixar fuktskador etc. Vem som vinner en bouleturnering en semesterdag eller inte vågar åka vattenrutchkana är för mig totalt ointressant att se på tv.Kommer inte att anstränga mig för att se detta någon mer gång.Kanske har det varit andra mer intressanta program tidigare, men jag har annat att fylla min tid med. Ha en trvlig lördagkväll alla där "ute".

2008-04-05 kl 17:53

Vi har varit i Orsa två gånger och legat på lyxcampen! Faktiskt en trevlig camping, gång avstånd in till "centrum" inte så stort men det finns det nödvändigaste! :-) Men dom har en bra bad för småttingarna då det är väldigt låååånggrunt bad.

2008-04-06 kl 19:13

Orsa var jag sugen på att beöka tidigare, och det är jag fortfarande. Mista däremot säger jag "Nej tack!" till!Hoppas de lägger ner lika mycket programtid på han som bygger om som på allt trams!

2008-04-07 kl 11:45

[quote user="mammablom"]Hej. Nu i tisdags fick jag äntligen tid att se ett helt avsnitt av "sverige campar". Alla ni som gillar programet får ursäkta, men jag fick tvinga mig själv att sitta kvar och titta hela programmet. Tyckte att det enda av intresse att se i det var inslaget med killen som skulle bygga en egen inredning och visade på hur mycket mer en fuktig frigolitbit väger än en torr. Jag hade velat se reportage med tips om resmål och andra praktiska saker som t ex hur man fixar fuktskador etc. Vem som vinner en bouleturnering en semesterdag eller inte vågar åka vattenrutchkana är för mig totalt ointressant att se på tv.Kommer inte att anstränga mig för att se detta någon mer gång.Kanske har det varit andra mer intressanta program tidigare, men jag har annat att fylla min tid med. Ha en trvlig lördagkväll alla där "ute".[/quote]Har samma erfarenhet, kollade de två första avsnitten sen skräpade jag i resten. Det som är intressant förstörs av reklam, "transportsträckor" och annat. Känns som produktionen har en mycket låg budget.

2008-04-07 kl 13:03

Håller med föregående kritiker. Att få se hur en cirkus etablerar sig på campingområdet, har ju inte mycket med camping att göra. Jag vill t.ex. veta hur campingen ser ut, hygienutrymme, kök, bastu, affär, restaurang, mm. Och annat på campingen (och i dess omgivning) som kan berika min fritid. Och vad gäller Orsa, hur vattensjukt det kan vara vid kraftigt regn. Har själv varit med om att barnen paddlat omkring i sina plastbåtar mellan tallarna! Boulinslaget var alldeles för långt, men det antydde ändå den mysiga gemenskap vi kan finna på vissa campingar.
Nej, jag vill se mer av praktisk camping. Kanske små enkla tips om "Gör det själv". Hur man förenklar parkering, ställer upp och backar med husvagn. Körteknik. Säkerhetsaspekter, mm. mm. Därför ser jag med intresse fram mot hur husvagnsrenoveringen ska fortlöpa!

2008-04-07 kl 14:58

Jag tror ni liksom jag trodde det skulle bli ett program för campare och inte om campare. Innan serien startade trodde jag att det skulle bli ett program i stil med det nedlagda Trafikmagasinet. När jag nu har tittat på programet så inser jag att det inte handlar om teknik, tester m m, utan om människor. Har för mig att det är samma programteam som har gjort Kolloniområde Iris och det handlar inte heller om hur det är att ha en kollinilott utan om människor. Hoppas att man i framtiden gör en programserie som är lite mer lärande och mer inriktad på campinglivet.

2008-04-07 kl 15:22

Dansk TV hade för ett par år sedan, en serie campingprogram. Det var i stil med Trafikmagasinet. Man testade husvagnar, husbilar, tält och tillbehör. Man provade på camping på olika platser och annat. Var faktiskt mycket bra. Tyvärr missade jag flera av de programmen. Synd att inte "Sverige campar" var något liknande.

2008-04-07 kl 21:20

Det var gött at se att det fanns fler som var kritiska till serien trodde ett tag att det bara var jag som var gnällig, det som jag skrev om Breman var mest på skoj ibland vill man ju hoppas att några har humor . Men för övrigt jag står för min åsikt men det är inte omöjligt att det kan bli en tur till Orsa nu när flera skriver att det är så trevligt där

2008-04-07 kl 23:33

[quote user="amigo"]
Det var gött at se att det fanns fler som var kritiska till serien trodde ett tag att det bara var jag som var gnällig, det som jag skrev om Breman var mest på skoj ibland vill man ju hoppas att några har humor . Men för övrigt jag står för min åsikt men det är inte omöjligt att det kan bli en tur till Orsa nu när flera skriver att det är så trevligt där

Har varit på Orsa Camping 2 somrar på raken. För två år sedan sken solen och det var 32 grader varmt hela veckan vi var där. Det ver perfekt att ligga och svalka sig i den grunda sjön.
Orsa camping är en trevlig camping

[/quote]

2008-04-08 kl 09:04

Jag vet inte vad ni hade tängt er att programmet skulle innehålla jag tycker att det speglar det som brukar förekomma på en camping, det är en typisk långliggarecamping men tyvär så gårdet åt det hållet med de flesta campingar nuförtiden på Orsa camping har jag varit en gång men det är mycket-mycket längesedan det var på den tiden då man var ung och glad men jag mins inte hur där var då, men vi har bestämt att är vi där uppe någon gång så åker vi inn o kollar, på Mista camping har vi alldrig varit men även där skall bli ett besök någon gång i framtiden,
Ha det bra alla och fortsäät att titta på sverige campar kanske ni hittar något positivt med tiden.

2008-04-08 kl 10:51

hej.
Vad jag hade tänkt och trott att det skulle handla om var just mer av tips och ideer, handfasta råd vid renovering av vagnar, praktiska tips och tester av campingutrustning. Olika resmål, hur mycket allt väger som man stuvar in i vagnen utan att tänka sig för, vilka konsekvenser en överlastad/fellastad vagn kan få etc. etc. Men som någon skrev i ett tidigare inlägg så är väl detta en dokusåpa om människor på semester och inte ett faktaprogram för campingintresserade eller andra nyfikna. Det kändes som de mer beskriver livet på en campingplats för säsongare och det var inte det jag hoppades få se, men kika vidare ni t ex du, Bero som gillar programmet. Det är väl bara positivt med olika åsikter, annars blir det ju ingenting att diskutera om!

2008-04-08 kl 11:23

Håller även med Bero att det är skönt att se sommar,camping, husvagnar och människor som fyller sin lediga tid med trevliga saker som minigolf, boule, och grillning. Det är sådant som jag själv går och längtar efter nu.

2008-05-23 kl 10:03

Jag tror att det har med vilka förväntningar man hade innan man tittade på programmet som grundar sig på vad man får ut av det. Sälv hade jag inte några större förväntningar utan bara ville se vad de hade åstakommit med programmet.
Efteråt kan man ju komma med både ris och ros om det. Tycker nog att de kunde svängt det mer till fakta hållet. Kan inte förnimma mig att jag har sett att "Sjöliv" har varit såååååå lättsamt utan varit mer faktabaserad. Är det för att det är lättare för folk i allmänhet att hålla sig med husvagn än med båt? Det är bara vad man kan spekulera i. Till nästa omgång om de ska göra en sådan tycker jag att man ska kolla och testa olika saker som har med campingen att göra.Finns många saker som man kan fråga om och få svar på.Renoveringen av husvagn var rolig och innehöll lite fakta. De kan även ha en liten del i programmet men den ska inte uppta en så stor del av programmet som är lite lättsam. Så att säga en skön mix av det hela.
Visst hade det var roligt att spana in Orsa camping och Mista men och andra sidan finns det "filurer" på alla campingar.....eller...

2008-05-23 kl 11:15

.....ja vi är väl alla filurer på var och en sitt sätt. Det skall vi vara glada för. Visst får man tips och idéer av att se hur andra gör. Det tycker jag är en av tjusningarna med att se olika campingar med nya människor. Kan man sedan glädja någon med att betraktas som filur då bjuder jag gärna på det.
Må så gott och njut som jag av vädret/Roland

2008-05-27 kl 19:18

Hej!Jag är kanske inte rätt person att kritisera. Jag blev väldigt nyfiken när det annnonserades att det skulle börja sändas, kanske mest för att det bl.a. var från en camping vi hade besökt och funnit mycket mysig.Ack så besviken jag blev. Man måste säga att TV4 verkligen har lyckats förstörra en bra idé.Efter två avsnitt tackade jag för mig, jag orkade inte se mer av eländet.mvh Hans Peter LarssonNynäshamn

• 19 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206