Varning för säljare / av Grevinnan Bi

• 18 svar
Varning för säljare
2013-03-25 kl 22:25

Ni som går i husvagnstankar i vår och sommar akta er för att göra affär med Vinslövs Fritids Center i Vinslöv.
De är såååååå trevliga när man skall handla men kom inte tillbaka med någon reklamation för då är det andra miner som gäller.
Skriker och gapar och kan inte erkänna att de har gjort fel trots överbevisning.
Hade vår vagn inne för att få åtgärdat diverse fel som tyvärr verkligen blev fel efter att vagnen varit inne hos dem.
Betalt ville de ha (och fick det också) men att åtgärda sina fel och få igång vagnen igen gick inte utan då skull de ha betalt ännu en gång.
Här gäller RH garanti alltså RUNT HÖRNET.

Det är inte första gången vi blir besvikna på detta företag men definitivt sista gången

Tummen ner för detta företag där vi varit kunder i snart 30 år.

Grevinnan Bi
2013-03-26 kl 06:09

Vad var det för fel?

2013-03-26 kl 08:25

De skulle utföra en ominstallation på vår husvagn som de sade sig kunna och när det var gjort så fungerade inte den installationen och de vägrade rätta till felen om de inte fick betalt en gång till för det.
Vi anlitade en annan montör som fixade till felet på mindre än 20 min och med glade miner.

Grevinnan Bi
2013-03-26 kl 12:54

Erik O skrev:
Vad var det för fel?

JA VAD VAR DET FÖR FEL KAN DU TALA OM DET eller är det hemligt om du inte gör det så är du inte trovärdig i mina ögon,kom igen,

mvh Bertil

2013-03-27 kl 21:26

De tog sig på att koppla in vår parabol som bara var provisoriskt dragen men dock fungerade när vi lämnade in den men tyvärr var där ingen bild när vi hämtade den för de hade kopplat in den på ett sett som är omöjligt.
De hade kopplar in både TV;n i sovrummet och vid soffgruppen på en parabol med ett huvud vilket är omöjligt men deras VD började direkt att visa taggarna ut när vi ville ha detta åtgärdat.
Han sade att den hade fungerat när de testade den men enligt en TV tekniker vi anlitade sade att det kan de inte ha haft.
Vinslövs Fritidscenter erbjöd sig att göra om montaget med ville då ha ersät tning för det arbetet

Grevinnan Bi
2013-03-27 kl 21:42

oj då jag hade inte skrivit färdigt så jag fortsätter här.
Man kan väl ändå begära att de skulle göra om arbetet som en ren reklamation och i alla fall utan att börja gapa och bära sig illa åt.
Vidare hade de gjort vid vår ena spisplatta som inte heller fungerade när vi hämtade vagnen.
De skulle justera en gadrobsdörr som öppnat sig under färd men de lyckades de inte med utan vi fixade det själv men VF hade fått betalt även för denna justering.
Vi har som jag tidigare sagt varit kunder hos VF i 30 år och nog bör man då vara lite mer mån om sina kunder.
Vi har en Kabe Royal 610 2010.
Ett av deras problem är väl att vi inte köpte vagnen hos dem men en bilfirma servar ju bilar som inte de har sålt.
Till saken hör att vi bad dem lämna en offert på exakt samma vagn och utrustning som även två andra säljare fick räkna på.
Slutpriset mellan Molunds firtid i Östersund och VF var 48.000:-.
När jag talade om det för VF sade de ordagrant att då är det bara att gratulera till den andra firman som nog snart går i konkan.
Jag har själv varit säljare i många år och vet att men inte tar in alla affärer men jag såg alltid till att avsluta med flaggan i topp så kanske jag får sälja nästa gång.
Jag hoppas du fått svar på din undran om vad som gått fel, annars år du komma igen så skall jag försöka uttrycka mig bättre.
Jag önskar dig och alla andra en riktigt Glad Påsk.

Grevinnan Bi
2013-03-28 kl 10:36

Är inte förvånad! VF har attityd när det går mot strömmen. Har du köpt vagn av någon annan så antingen rör dom inte vagnen eller så får du tjafsa för garanti jobb och då kan man faktiskt lika bra åka förbi. Jag hör till den skaran som inte köper vagn där fler gånger. Finns alla sorter i husvagns/husbils världen, ganska fantastiskt att man fortfarande har råd att bära sig illa åt när de flesta handlare gnäller över hur tuff marknaden är...men gnällde gjorde dom för 30år sedan också

2013-03-28 kl 12:40

Jag får säga att jag har helt mott satt erfarenhet av vinslövs fritids center du hittarvingen handlare i södra sverige som har bättre kundrelationer, så mycket som dom gör för kunderna är det inte många som ställer upp på,

men alla kan naturligtvis inte älska alla
där fins ett ordspråk som säger det är inte bara den enes fel att två träter det gäller i alla tvistervilken handlare det vara må.

2013-03-28 kl 22:16

Sen kan man vända på ditt argument med bero. Du har kanske inte haft motgång där än därför e dem bra. Men skönt om du sluppit problem med dem. Men vad säger att det är ebjorkma som e fel på det. Sen är det kanske drastiskt att skriva varning för säljare. Men ja jag e bara trött på detta trätande på varandra här på forumet. Är det inte till för att vi ska dela med oss var tips och råd och vårt intresse? Eller har jag missat?

2013-03-29 kl 07:16

Familjenpalm skrev:
Sen kan man vända på ditt argument med bero. Du har kanske inte haft motgång där än därför e dem bra. Men skönt om du sluppit problem med dem. Men vad säger att det är ebjorkma som e fel på det. Sen är det kanske drastiskt att skriva varning för säljare. Men ja jag e bara trött på detta trätande på varandra här på forumet. Är det inte till för att vi ska dela med oss var tips och råd och vårt intresse? Eller har jag missat?

Jag håller med en viss del i att en del av oss kanske är lite råare i tonen mot varandra, men alla är vi ju inte stöpta i samma form.

Vad gäller kundservice bra eller dålig....
Man vet aldrig hur bra en tjänst eller vara är förrän man fått först felet.

2013-03-29 kl 09:08

Jag håller med om att de har god service när man skall handla men det är ju inte så svårt .
Det svåra är att kunna ta hand om kunden när det uppstått problem och det är först då som en säljare eller ett företag visar sitt rätta jag.
Eftersom vi varit kunder hos VF under så många år har även vi sett hur god service de kan ha.
Men under gå gångna åren har vi sett hur tuppkammem växt och det är inte så bra, i synnerhet inte för VF när det finns fler återförsäljare.
De. Hade kanske kunnat hålla lite lägre priser om de kunnat behålla sina kunder.
Träffade just en annan campare här på campingen som också kunde dela våra erfarenheter om VF.
Glad Påsk alla husvagns/bils folk.

Grevinnan Bi
2013-04-01 kl 07:45

Du är nog inte saningsenlig i allt som du skriver det blir nog så när man blir frusterad av en sak, kommigen om du hittar någon annan handlare med dom kundrellationerna som v-f har och kan du bevisa det först då håller jag med dig, det dom gör för sina kunder även efte köpet det är oslagbart, i södra sverige längre norrut känner jag inte till vi är många som kan bevisa det jag skriver en firma som är så dålig som du vill göra gällande hade inte fått den framgången som v-f fått det är där hundra tals som kann intyga,

det jag skrev innan at det är inte ens fel att två träter det har jag lärt mig under mitt långa liv,rätta mig om jag har fel men jag tror inte du har så stor livserfaren het att dömma av din insändare,jag har husvagns handdlare som jag inte gillar men jag skulle aldrig drömma om att gå ut ofentligt och skriva skit om dem, sånt det tyder på okunskap ochomogenhet.
ha det så bra så kanske vi kann träffas i vinnslöv någon gång,
mvh Bertil

2013-04-02 kl 00:48

Jo du Bertil sanningsenlig är jag i vad jag skrivit om VF (vad skulle jag ha för anledning att offentligt skriva ner lögner)
Och som om inte det jag tidigare skrivit skulle vara nog kan jag tillägga att VF bytte ut hela manöverpanelen till vår panna 3010 och efter det har vi inte haft värme i husvagnen under hela Påsken på elpatronen utan fått köra med gasol hela helgen.
Synd att man inte kollar sånt innan man lämnar över vagnen.
Och vad erfarenhet beträffar så är jag visst något år yngre än dig vad det nu skulle ha för betydelse?
Som jag tidigare skrivit så har vi varit kunder i 30 år och
då kanske väntat ett trevligare bemötande än vi fick.
Alla kan ha en dålig dag men det får allt finnas gränser få hur man visar dem.
Vidare är det bara att gratulera dig till att du är nöjd och hoppas att du inte i framtiden kommer att råka ut för deras sämre jag.
Träffas kanske vi gör någon gång men inte på VF.

Grevinnan Bi
2013-04-02 kl 08:36

Om nu Vf är såå bra, varför är dom inte störst?? Varför är dom inte den enda handlaren i den hörnan av skåne???

2013-04-02 kl 09:31

Ja det kan man undra men enligt Bero verkar det vara de ända.
Men son campare träffar man många människor och jag har då hört många som inte är så imponerade av VF:s högdragna attityd.
Det finns fortfarande många husvagns försäljare som har en lite mer ödmjuk utstrålning och som är medvetna om att de har konkurrenter och därför är rädda om sina kunder.
Det är ju inte värdens högkonjunktur på husvagns försäljning idag.
Men jag tror att det hade varit mycket vunnit bara genom att VF;s genomgick en charmkurs.

Grevinnan Bi
2013-04-02 kl 09:33

Det är väl bra att dom inte är dom enda handlarna, då blir det ju ingen konkurens och det skall det vara nu för tiden,jag har varit hos många handlare i skåne en del kommer jag inte överens med, men jag skulle inte drömma om att gå ut med en sådan varning det tyder på brist på kunskap,om man skulle göra så med alla man inte råkar komma överens med då skulle man känna sig väldigt dumm, jag vägrar att tro att det bara är vfs fel, att dom inte kommer överens för så gammmal är jag så jag begriper det alla kann inte älska alla alltid

2013-04-02 kl 18:22

Ok nu förstår jag att du Bero missuppfattat allt jag skrivit.
Här handlar det inte om att tycka om eller inte utan det handlar om en tjänst som de fått betalt för och som sen inte fungerar och som de inte vill fixa till utan ha betalt en gång till.
Och det skall jag säga dig att jag är gammal nog att bedöma att detta inte är god affärsetik.
Jag har själv varit industrisäljare under många år men aldrig ens haft tanke på att göra så mot en kund, men så blev jag heller inte osams med en enda kund under mina 35 år som säljare.
Sedan får du Bero tycka vad du vill, jag står vid min utfärdade varning för VF.
Jag önskar inte att någon annan skall drabbas av deras dåliga moral.
Med dessa ord är dialogen i detta ämne avslutat för min del med Bero.
Hoppas du/ni får en trevlig husvagnssommar med många lata dagar och goda semesterminnen.

Grevinnan Bi
2013-04-02 kl 20:45

Ärligt talat är inte husvagns handlare alltid så bra att ta till sig kritik eller fixa utlovade reparationer eller leverera det de lovat.

Man brukar allt få ligga på lite för att få det gjort.
Dra man en jämförelse till bilhandlare så är denna bransch på samma nivå som bil branschen var för 15 årsedan.

Sen är alltid B2B lite rakare och ärligare. Där man mer är beroende av varandra.

Byt husvagn 3 gånger senaste 6 år, bytt med 3 olika handlare. Nu hoppas jag det dröjer några år. Men testar gör en ny nästa gång.

Bil har jag bytt 3 också bytt de senaste 6 år, blev samma handlare och märke alla gånger. Säger lite kom skillnad på kundbemötande.

• 18 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04