Vem är Caravan Club medlem här på forumet / av conny-555

Vem är Caravan Club medlem här på forumet
2008-05-06 kl 13:24

Vi är med i CC mest för campingkorten. Vi gillar att åka runt aldrig långliggare. Det vi funnit med caravancampingplatserna är att på helgerna städar man och klipper gräs. Det har vi nog av hemma. Vi vill ha lugn och ro med husvagnshelgen. Det är oftast mest långliggare på dessa platser också med fasta gäng.

2008-05-06 kl 18:16

Tyvär ärdet så även på caravan-campingar nu mera

2008-05-21 kl 14:03

Hur har du tänkt att vi skall sköta "våra" tomter om det inte passar på helgerna. Det ingår ett visst fixande när man har säsongsplats på en CC-camping. Betänk att alla våra campingar drivs av frivilliga krafter utan ersättning, vilket möjliggör de låga campingavgifterna för er som kommer tillfälligt. Revirpinkande förekommer på alla campingplatser men varje campingansvarig på en CC camping har som en viktig uppgift att se till att säsongarna inser att det är de rörliga som kommer på tillfälligt besök som är förutsättningen för campingplatsens fortlevnad och sektionens föryngring. Vi är ju alla med i samma klubb och delar ett gemensamt fritidsintresse.

2008-05-21 kl 16:00

När vi blev medlemmar så stod det att läsa om vad som gäller på CC-campingarna (att dom sköts ideellt av säsongarna ex v) det inkluderar ju gräsklippning samt andra sysslor många som är säsongare har ju vanligt jobb oxå ......
Vet inte om du missat det !

2008-05-21 kl 16:29

Just på grund av dessa svar undviker vi caravans campingplatser. Vi betalar gärna lite extra för lugn och ro. Vilken camping blir först med förbud för gräsklippning på helger?

2008-05-21 kl 20:13

Oj vad med inlägg! Och de flesta positiva. Känns som om det var ett bra val att gå med i CC. Även om jag nog mest rullar kan det ju hända att jag står över helg, eller några dygn närsomhelst om jag behöver lite mer moderna faciliteter än vad rastplatser/fricamping kan erbjuda. Bara jag får ta med mig hunden till campingen ... *inte himelen* ;o)
/grandebarda

2008-05-22 kl 19:15

Hej!Även jag är medlem i Caravan Club, 60247, trivs väldigt bra och är speciellt nöjd med deras bra och billiga husvagnsförsäkring. Smidig skadereglering utan en masa bök. Har nyss haft det tveksamma nöjet att få min gamla husvagn förstört av ett drogfyllo, det gick smidigt att få ersättning från CC försäkringen så jag kunde få en ny husvagn.mvh Hans Peter LarssonNynäshamn

2008-05-22 kl 20:29

Förstår inte vad ni klagar över CC:s campingar och folk. Det spelar ingen roll om du tar in på en CC camping eller en fricamping eller en SCR camping så är det lika. Är du långliggare så åläggs du att sköta din tomt med allt vad det innebär. Kanske caravanare är lite mer måna om att sköta sin tomt och som ni andra säger är det ideellt arbete som driver campingarna. Har varit med i CC i omgångar, gick med igen på mässan i höstas. Fördelarna överväger nackdelarna. Om ni åker runt i Sverige så stanna gärna på en CC camping och övernatta finns många pärlor. Har bl.a kollat in Söndremark på Ivön i Skåne, Timmernabben på ostkusten och förstås Norrviken i Båstad riktiga pärlor med allt som behövs.

2008-05-23 kl 23:36

Som notorisk bloggare har jag använt Resedagboken här på sidan. Där står bland annat att läsa om mina erfarenheter av CC såhär långt. Kanske ett nytt rekord, i positiv bemärkelse. Avgör själva genom att klicka HÄR, hoppas bara att länkningen funkar nu.
Trevlig helg gott folk!
/grandebarda

2008-05-24 kl 08:35

Jag är medlem i Caravan Club sedan många år men jag har inte utnyttjat capingarna på länge men där är så mycket andra förmåner man kan dra nytta av, jag var med i caravan i många år och hade ett lågt medlemsnummer så lämnade jag clubben på grund av den attityden jag är bäst som fans då som jag vill på stå att dom lämnat nu, men jag premurerade på tidningen i många år, ( var någon annan stans får man så bra tidning för 100 kr om året) det som retar mig mest är att man inte kann få sit gamla medlemsnummer tillbaka jag har varit i luven på dom många gånger om det men inte fått något entydigt svar på frågan, det är missvisande med högre nummer än det verkliga antalet medlemmar annars har jag bara positiva erfarenheter av clubben jag beundrar dom för det arbete dom lägger ner på elmiamässan vilken annan förening kan åstad komma något sådant.

2008-05-24 kl 09:30

Där håller jag med dig ,Bero, hade oxå gärna tagit mitt gamla nummer tillbaka. Det jag har fått till svar är att vill jag ha mitt gamla nummer så får jag betala de åren sedan jag lämade klubben tills jag gick med igen. Men det blir många tusen för ingenting, det gamla nummret är sedan tidigt 90-tal. Har inte kollat försäkringarna ännu, är det någon som har någon erfarenhet av försäkringarna som CC erbjuder?

2008-05-24 kl 19:38

Jag förstår heller inte hur vi långliggare ska få gräset klippt mm om vi inte skulle få göra det på helgerna, eftersom det ingår att man sköter sin tomt som säsongare, nog inte många som tar semester mitt iveckan för att åka och klippa gräset. men visst hade det varit skönt om camping ägaren klippte gräset.
Vi nyttjar husvagnsförsäkringen hos cc ingen annan vad jag vet som slår villkor plus kostnaden.

2008-05-26 kl 19:56

Vilken tur att jag endast ska långligga vintertid då. Tänkt mig att lägga mig på Strandstuviken. Men då får man kanske skotta snö istället. Jaja, det blir nog bra med det. Nån som legat på den campingen? Ligger söder om Nyköping, kustnära.
M.V.H. /grandebarda

2008-05-29 kl 14:58

Har inte läst denna tråd innan.. Sitter nu med ögonen uppspärrade.. Kan det verkligen vara sån skillnad på att flytta över sina försäkringar ... i cc-klubben????Nån nämde en summa på 6000... o det är ju ganska mycket pengar på ett år!!!! Hmm.. känns plötsligt aktuellt att kolla upp det här... Hmmmm....

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206