Vem är Caravan Club medlem här på forumet / av conny-555

Vem är Caravan Club medlem här på forumet
2008-02-14 kl 23:59

Hej!
Efter några års campande utan att tillhöra någon förening eller club så har vi nu taget steget in i föreningsvärlden och har nr. 74397
Mackie

2008-02-25 kl 09:40

Nybliven Caravan Club medlem också! Får se om det är något att ha, men deras campingar jag sett har varit väldigt välskötta och det är ju trevligt.

2008-03-01 kl 17:21

Kan hålla med om att ; varför inte ha så att man om man återgår till CC får sitt gamla nr! men det ser väl bättre ut med tex. nr. 60999, alla icke invigda tror att: Ooj vilken stor klubb! där måste vi vara med. Verkligheten är mera krass, i CC finns ca 15000 medlemmar varav 2% åker med vagnen/bilen resten står på campingarna hela sommaren, på tex. norrviken en camp som inte lämpar sig för barnfamiljer eftersom för att komma till badet måste en länsväg passeras där det går mycket trafik hela dygnet, dessutom är det bara sten och åter sten på bottnen. Vi är många som inte tycker om det förmynderi som förekommer inom CC tex. att vissa har förtur till säsongsplatser år efter år istllet för att man har rundgång på platserna! Nu halkade jag in på annat igen!

2008-03-04 kl 19:36

Även om du mest vill spy galla, kan du väl kolla fakta först. ;-) CC har idag runt 23 000 medlemsfamiljer.Resten kan ju passa på vilken camping / förening som helst, t.ex. gör ABC-klubben likadant med sina medlemsnummer. Och campingen vi var på sist hade följande förtursregler för byte av säsongsplats:BofastaGamla säsongareNya säsongarePlats för oss som åker omkring (och är CC-medlemmar!) fanns knappt. Fyra eller sex platser bara, vilket jag tycker är jättetråkigt. Jag tror bygden i stort förlorar på det.. Jag vill inte skylta med campingens namn här, men det var inte en CC-camping.

2008-03-06 kl 15:14

Det här med Caravan Club är väldigt märkligt. Husvagnsforum.com har också en tråd i ämnet som nu varit levande i tre år! Där har mycket galla spytts över denna förening och nu är det på gång att segla upp även här.
Jag tar mig därför friheten att lägga in en kommentar jag hade i tidigare nämnt diskussionsforum.Jag citerar alltså mig själv med att tycka föjande:
"Vi campare tycks vara ett konstigt släkte, undertecknad inräknad. Det sägs att vi skall vara livsnjutare och sökande människor. Men vad söker vi?I denna tråd hackar och kritiserar vi CC. I en annan tråd spyr vi galla över SCR´s prissättning och i många fall felaktiga och höga priser. Finns det något som är bra med camping och något som förenar oss?Det första sponta som kommer upp i mitt huvud är ordet frihet!Frihet att välja den camping som passar just mig och min familj.Frihet att välja att friluftscampa.Frihet att väja att resa runt med husvagnen/husbilen.Frihet att välja att stå för säsong.Frihet att välja medlemskap i CC eller inte.Vi har själva verktygslådan som passar för vårt liv. Känns faktiskt bra att kunna ha den friheten att själv få välja vad som är bra för just mig och mitt sätt att leva. Därmed sagt att det finns inga rätt eller fel eftersom det är vi som människor som har friheten att välja.Det finns bara två saker vi här i livet måste göra, och det är att välja och att dö.Så välj friheten att styra över det som passar just dig och din familj. Med dom orden tar jag mig friheten att önska alla i denna tråd och övriga medlemmar i forumet en riktigt TREVLIG VÅR, SOMMAR OCH SEMESTER!(Som vi har friheten att tillbringa var vi själva föredrar)"

2008-03-06 kl 22:08

Varför hålla på å hacka ?????
Trivs man inte i CC-klubben blir man inte medlem......
Trivs man inte på en viss camping åker man därifrån för att aldrig återvända

2008-03-06 kl 23:51

Jag tycker ditt inlägg, Chriper, var riktigt bra. Vi har precis anmält oss som medlemmar, har inte betalat ännu men om vi inte trivs med att vara medlemmar så är det väl bara att gå ur, det är väl inte livegna man blir bara för att man blir medlemmar eller? Förstår med andra ord inte heller detta "hackande", sedan har man så klart rätt att säga sin åsikt och förklara varför man inte trivs med den ena eller andra varianten, det kan ju hjälpa någon annan att bestämma hur man själv villl göra.
Du, conny-555 dina animationer lyser verkligen upp tycker jag. De är roliga!

2008-03-07 kl 12:06

Hej Chriper!
Ditt inlägg är precis som vi känner det och det är därför vi har väntat med att gå med i CC. Vi fricampar oftast eftersom vi är mycket på hundutställningar där det oftast är ordnat en campingplats liknande som orienterare har men man vill även ha möjlighet att ta in på en camping också om man vill. Vi värdesätter precis som alla andra den stora valfriheten man har med ett campingfordon.

2008-03-08 kl 20:09

Hej! Vi har varit medlem i Caravan Club Älvsnorg i flera år ligger säsong på Kärradal norr om Varberg. Har cc nr. 48551. Har haft mycket trevligt på olika campingar.

2008-03-08 kl 20:14

Har varit medlem i CC i flera år och har haft mycket trevligt på olika campingar.
CC nr 48551. Drar en Cabby700+ F3.
Alla ni som har Cabby prova även Club Cabby.

2008-03-09 kl 10:25

[quote user="aideborn"]
Har varit medlem i CC i flera år och har haft mycket trevligt på olika campingar.
CC nr 48551. Drar en Cabby700+ F3.
Alla ni som har Cabby prova även Club Cabby.
[/quote] Gäller det bara cabby ägare.( även jag är innloggad på det forumet på grund av almänt intresse för husvagnar o camping över märkes gränser hoppas du inte har något imot det)

2008-03-09 kl 13:43

Har varit medlem i CC många år. Vi har varit kvartersvärdar vid ett riksting och besökt flera ting, det har varit mycket trevligt. för det mesta blir det allmäna campingar, på vår och höst sommartid drar vi till italien gjort så i många år. Undrar samtidigt om det är någon på forumet som har några tips om kroatienresor och campingar.
CC 13931 Drar Kabe Royal 590

2008-03-10 kl 10:43

Jag är medlem Nr: 66538

2008-03-10 kl 14:34

Vi är med medlemmar, nr 65659.
Har sovit 1 ggr på Carvan camping i Ånnaboda och den campingen var trevlig.

2008-03-10 kl 23:09

Även vi är medlemmar och har blivit mycket bra bemötta på dom campingar vi har gästat. Lassalyckan i Ulricehamn, Kärradal och Hökensås har varit trevliga ställen

2008-03-11 kl 19:17

Hej !
En fråga till alla nya cc-medlemmar ...
Har ni fått eran vagn skylt än saknar nämligen min

2008-03-11 kl 21:44

Ja vi har fått våran för flera veckor sedan minst 3 tror jag.
Mvh.amigo

2008-03-11 kl 23:09

Får nog maila cc å kolla läget

2008-03-11 kl 23:17

Har inte heller fått nån. Skickar man ut dem från resp sektion, så det är därför det skiljer kanske?

2008-03-25 kl 17:54

Idag fick vi våran vagnskylt (en aluminiumplåt i stl 13,5x14 cm)

2008-03-25 kl 18:46

välkommen det finns ba campinga på cc

2008-03-25 kl 19:06

Jag kör passat2,0 TDI 07
Solifer 550 jub.
skall en störe men

2008-03-25 kl 19:18

[quote user="Conny-555"]
Idag fick vi våran vagnskylt (en aluminiumplåt i stl 13,5x14 cm)
[/quote]
Hej Conny!
Fick du den automatiskt eller fick du ringa och jaga den? Jag har inte fått min ännu och jag blev medlem strax efter dig.
Hälsningar Uffe N

2008-03-25 kl 19:33

Mailade CC 11/3 angånde skylten & fick den idag ...

2008-03-25 kl 21:15

Hej!
Vi har inte heller fått vår skylt ännu, får väl göra som Conny-555 och maila till CC.
Hälsningar Mackie

2008-03-27 kl 15:40

Ligg på dom bara

2008-04-10 kl 23:46

Hur går det får ni några vagnskyltar

2008-04-11 kl 00:15

Vi är ju också nya medlemmar och i välkomstbrevet stod det att skyltar skulle komma i ett separat brev, men det brevet lyser ännu med sin frånvaro för oss i alla fall. Tänkte ta och höra av mig till dem och fråga efter det brevet i nästa vecka om det inte har dykt upp då.

2008-05-06 kl 08:44

Hej

Vad jag försår kan man få tillbaka sitt gamla cc-nr, men det kostar iallafall i stockholms län och jag förstått saken rätt. Om man vill ligga på någon fast plats, kan man sätta upp sig på en kö-lista, det har alla andra fått göra.
hälsninar

cc/stockholm

2008-05-06 kl 10:09

Hej
Vi är medlemmar sedan 2007 och har varit på campingen i Olofsbo. Fantastiskt fint skött och mycket bra mottagande. Vi kommer att åka hit fler gånger.
Vi har dessutom lagt om alla våra försäkringar både villa, bilar, husvagn m.m. och fick 6.482:- totalt i lägre premier/år. Dessutom bättre villkor på flera försäkringar med bl.a. lägre självrisker och bättre ersättningar vid ev. skador. Titta över era försäkringar så be att få ett kostnadsförslag så att ni kan jämföra. Detta är ett bra sätt att minska sina kostnader.
Lycka till !!!

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2023-01

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206