Svara nytt inlägg

Du svarar på "Innovation möter retro"
Ditt namn (valfritt)
Meddelande

Här i Husvagn & Campings forum ansvarar du själv som medlem för vad du skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Husvagnochcamping.se. Läs våra regler.
Formateringshjälp
Nedanstående fråga hjälper oss att hålla spam borta från sidan.

Vad blir femtio plus fem? Skriv svaret i siffror:

Inställningar

10 senaste inläggen

En idé kanske vore att begränsa antalet tecken här i kommentantorsfältet, likt Twitter, till ca 140 tecken eller mindre.

Kul att alla kan göra inlägg. Gott nytt år.

Nej det har det inte. I denna av del av tidningen skall kommentarer till nyhetsartiklar läggas, och det kan såväl inloggade medlemmar som icke medlemmar göra.
I forumet kan bara inlägg göras av inloggade medlemmar.

Har Forumet flyttat hit?

Pröva linfrö. Det är bra mot förstoppning.

Jag kan väl inte säga nåt om Sverige,har inte svenska flaskor sen många många år tillbaka,men visst kan jag skylla på INA..för det var varken före eller efter att jag byte till nya fyllda flsakor,numera förbrukar inte jag så mycket gasol,kör kompresor skåp,och absolut vill inte fylla på flaskor i mitt gamla hemland!Det räcker med att man upplever olika kvalité på bensin..

Då finns nog problemet vid den specifika fyllstation där ni fyllde er gas. (Kanske ett filter där istället) Min nuvarande värmepanna
och mitt nuvarande kylskåp har fungerat felfritt i 16 år och grejorna används året runt. Så jag vill ha flera bevis på att gasen är "skitig" innan jag tror på Trumas påstående, eller, kanske det är ett specifikt problem med Truma?

Zubac, Vore bra om vi hade flera ex.på att dylika händelser har inträffat. I ditt fall OBS var nog oturen framme. Har du någon teori om vad som kan ha orsakat det hela? Vi säger ofta, köp billigt, köp skit,det är ju inte bara att skylla på INA, eller att det är 5-6 år sedan..Att du aldrig upplevt i Tyskland!! i Sverige då?

Jag har två teorier: rök och sot tyder på för mycket tillförsel av bränsle, 2. Att man använt en tank som inte var rengjord...

Till Findus1 och Tommy,på vilka grunder tror Ni inte på gasfilter,när det finns problem.Ex.år 2006 fyllde jag och min son våra flaskor på INA tanks station i Zagreb/Kroatien med en blandning av Propan/Butan...Grabens kylskåp slutade att fungera ,det var oljigt och sotigt runt skorsten,min slutade inte, men det var också sotigt och oljigt runt skorsten,har aldrig upplevt sånt med Tysk gasol.Så nog finns det problem...

Tommy Edling refererer til en tysk test av Alde og Truma. Jeg leste en slik test i det tyske tidskriftet Camping,Cars&Caravans for en del år siden. Der var Kabe med Alde varme med og to tyske vogner med. Den ene med Alde og den andre med Truma. Kabe med Aldevarme kom best ut både når det gjalt varmefordeling og hvor raskt vognen ble varm . Når det gjaldt de to tyske vognene så kom den med Trumavarmen best ut. Man mente at Alde ikke var optimalt innstalert. Så Alde er inget vidunderapparat omm det ikke er optimalt montert

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2013-06

• Husvagn & Camping 2013-05

• Husvagn & Camping 2013-04

• Husvagn & Camping 2013-03

• Husvagn & Camping 2013-02

• Husvagn & Camping 2013-01

• Husvagn & Camping 2012-12