|
2010-07-14 kl 22:05
|
|
|
Var det inte meningen att ställplatserna skulle vara enkla anläggningar med humana priser. |
|
|
2010-07-17 kl 09:58
|
|
|
Det är bra att det blir fler ställplatser i större städer. Men ställplats för mig betyder en enkel anvisad plats för övernattnig till en rimlig kostnad, max 100kr. |
|
|
2010-07-17 kl 15:00
|
|
|
Fy Sjutton vad Kast av Lisebergs Gäst AB, Göteborgs Stads Idrotts- och föreningsförvaltning, Göteborgs Stads Parkeringsaktiebolag och Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation (SCR)! Tror dom att det finns fler Husbilar än Husvagnar! Varför inte då satsat på både husbil och husvagn? Det finns Många som kör runt så som husbilarna gör. Det luktar Diskriminering som bara den. |
|
|
2010-07-20 kl 00:05
|
|
|
Jag håller med Karlsson, det känns diskriminerande, om det är för utrymmet, så förbjud i så fall förtält på ställplatserna, och priset är ju löjligt högt! |
|
|
2010-07-20 kl 12:34
|
|
|
Det var oförskämt dyrt för en ställplats. Då är det billigare att ta in på en vanlig camping och då får jag dessutom tillgång till duschar och toaletter och kan stå utan el (=ännu billigare). Jag förstår inte många kommuners husbilsfientlighet ! |
|
|
2010-07-24 kl 22:25
|
|
|
Håller er bort från Göteborgs "ställeplats". Priset är inte för en ställeplats. Det är camping! |
|
|
2010-07-25 kl 13:52
|
|
|
Riktigt svin dyrt hoppas alla kommer rata det stället !!! |
|
|
2010-07-26 kl 18:07
|
|
|
240 Sek / 24h och då enligt baskravslistan också betalningsfunktion för påfyllning ?? Är ni inte kloka. |
|
|
2010-07-26 kl 23:26
|
|
|
Hoppas att detta inte blir ett riktmärke för andra städer och kommuner vad det gäller priset för då är vi i Sverige ändå utan ställplatser VILKEN KOSTNAD!! HAR ÅKT RUNT I HELA EUROPA MEN ALDRIG LYCKATS HITTA EN STÄLLPLATS MED SÅ ORIMLIG PRISSÄTTNING. De ska vara Sverige! Grattis Göteborg |
|
|
2010-07-27 kl 17:02
|
|
|
Det lyser igenom att det är Liseberg som ligger bakom dom har ju även ockrat när det gäller priset på deras campingar. Ett exempel: När det är dags för Göteborgsvarvet vet dom att det blir fullt på campingen och just den helgen går det inte att boka via internet utan måste göras manuellt via telefon och kostar då extra. Det är inte kostnaden jag reagerar över utan sättet. Därför aldrig mera Liseberg. |
|
|
2010-07-30 kl 22:31
|
|
|
Vad ska man säga 240 kr tror de att man ska stå där knappast. har varit ute i Europa en månad där kostar det mellan 5 - 9 euro då har man tillgåg till el och tömning och vatten. Tummen ner för Göteborg. |
|
|
2010-07-31 kl 11:38
|
|
|
Varför ska det vara så dyrt här i sverige, när det i europa kostar runt 8 euron c;a 80 kr man får i stort sett samma facaliteter. Har träffat folk från andra länder som tycker det är för dyrt i Sverige därför undviker de Sverige. |
|
|
2010-08-02 kl 10:54
|
|
|
Det är absolut det som Vi "Svenskar" inte Vill betala för i detta Land och det är för bla överpriser (ocker) för någon tjänst, vara/produkt eller annat dylikt, men men efterfrågan styr förfrågan på någon företeelse, så då kan Jag tänka mig deras pris-sättning. Normal och skälig avgift lär väl "kanske" komma inom rimlig tid. |
|
|
2010-08-05 kl 20:55
|
|
|
Putte |
|
|
2010-08-08 kl 01:51
|
|
|
Löjligt med bara ställ plats för husbilar. Husbils ägare är lite selektiva hur regler ska tolkas, i somras stod vi vid höga kusten bron där dom markerade platserna för husbil har utsikt mot bensinpumparna till skillnad för dom märkta med husvagn som har en kanon utsikt. Man kanske inte behöver säga att vi stod två husvagnar o en husbil på husbils parkeringen, medan det stod ca sex husbilar på husvagns plats med utsikt.. |
|
|
2010-08-16 kl 21:24
|
|
|
vi var och kollade på denna ställplats men vände då vi såg vad det kostade,detta är hutlöst !! |
|
|
2010-08-17 kl 15:17
|
|
|
Håller med.har åkt runt i europa o legat på många ställplatser kostnad max 9 eu ink ström o vatten +nära stad dvs gångavstånd och resturanger detta är hutlöst pris i göteborg campar hellre |
|
|
2010-08-18 kl 09:35
|
|
|
SCR ska ju inte vara med i "Husbilsdestination Sverige". De har ju ingen aning om hur vi husbilsägare vill ha våra Ställplatser utförda. Deras campingar ockuperas mest av husvagnar som arrenderar sina platser hela sommaren. Deras campingar ser ut som koloniträdgårdar som ockuperar de bästa platserna. SCR är ju på Sveriges Kommuner och lobbar för att alla ska in på camping. Billigt och bra för kommunerna att slippa ordna Ställplatser. Sätta upp förbudsskyltar är billigare. De glömmer att husbilsägarna är en stark köpgrupp. Det finns en klubb (över 6000 medlemmar) som består enbart av husbilsägare nämligen "husbilsklubben.se". Önskar de kunde vara med istället för SCR. Ställplatspriset i GBG är oförskämt. |
|
|
2010-08-20 kl 23:14
|
|
|
Bara att betala, det är vad vi få göra med husvagn.,,, |
|
|
2011-05-24 kl 12:51
|
|
|
Hej |
|
|
2011-06-13 kl 13:43
|
|
|
Nybliven husbilsägare 240:- det är över vad jag kan tänka mig att betala, man jan då välja att så en bra bit ifån och lägga dessa pengar på biljett till Göteborg, det kanske för Liseberg att tänka om, skall upp och kolla finalen i Gothia men med denna pris lapp för en p-ruta, är inget för mig. |
|
|
2011-12-01 kl 10:32
|
|
|
Var på en ställplats i Tyskland,där tog dom 10 eur och då ingick kaffe och bröd till frukost för 2 pers. |
|
|
Genom att använda en teknik som kallas för reCAPTCHA får vi hjälp att
bekräfta att du är människa och inte spamrobot. På samma gång hjälper du till i ett stort
projekt att digitalisera gamla böcker.
eller använd vanliga svarsrutan
Fyll i orden som visas nedan i rutan strax undertill. |
||
Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.
I campingkatalogen hittar du information om öppettider, priser, service och mer. Du kan även betygsätta campingplatser.
Gå till Campingkatalogen