Camping katalogen / av euroline-56

• 8 svar
Camping katalogen
2010-05-17 kl 12:38

Hej
Efter en kristihimmelsfärds helg med husvagn och camping delvis på västkusten runt Strömstad bl.a. tycker jag att det vore en bra ide att i F-Camping tidningen även skriva ut om campingen är till stor del präglad av långliggare, säsongscampare. Det är inte så kul att komma ut till en camping som annonseras som öppen men till 95% består av tomma säsongsuppställda vagnar. Bli hänvisad till en vagn där en person lite lagom intresserad säger att " du kan väl ställa dig där vid servicehuset ". Vore det inte bättre både för oss genomfartscampare och ni som är säsongscampare att det framgår av beskrvningen om vi som är på genomresa är välkommna eller inte. Spar trafik både för er och oss andra.

Solifer Artic 560 efter Audi 2,7 tdiq

2010-05-17 kl 17:02

Euroline 56 du ska veta att sådant bemötande och sådana campingar finns det en hel del av TYVÄRR,, Gå ut med namnet många behöver rycka upp sig och lägga om stil mvh.Edling

2010-05-17 kl 19:53

Det här med "procent säsongare" har jag velat få med på Campingwebben sen jag började samla campingplatser där. Men hur gör man det bra?Om campingarna själva får ange det, blir det som i SCR-katalogen: Några få platser anges som säsongsplatser, men i verkligheten kan det vara de flesta...Om vi campare ska ange det, hur blir det då inte bara ett individuellt tyckande? Man kan ju inte direkt gå och räkna..Eller ska man ha en grov skala med "Inga", "Några", "Många" och "De flesta" som besökarna får välja? Och ska detta vara en egen funktion eller en del av en betygsättning?Jag får ingen rätsidan på vad som vore bäst, men kanske någon här kan hjälpa mig med hur en sån här funktion skulle kunna se ut och fungera?

2010-05-18 kl 08:01

I FDM's "camping bibel " över campingar i Europa står det alltid om platsen är präglad av säsongs campare. Borde inte vara så svårt att ta reda på av capingägaren. Om en camping t.,ex. har 100 platser varav kanske 80 - 90 är upptagna av "långliggare" så borde ju det stå 10 - 20 platser tillgängliga för genomfarts campare.
Euroline -56

2010-05-18 kl 12:50

Tack för tipset!
Att ange antal säsongsplatser borde inte vara några större problem. Vi kontaktar alla campingar inför produktionen av katalogen varje år. Samtidigt som de anger eventuella prisförändrinar kan de även få svara på hur många rörliga respektive säsongsplatser de kan erbjuda.
Ha en bra dag!/Jenny

2010-05-18 kl 13:38

På Sollerö Camping har vi valt att lägga upp antal platser totalt och hur många av dom som är säsongare samt hur dessa säsongsplatser är fördelade.
Jag tycker din idé är bra och har sett det i Europa. Skulle själv uppskatta att få den informationen när man är ute och reser.

2010-05-19 kl 20:07

Tack för det !! Då ser vi med glädje och spänning fram emot 2011 års F-camping tidning :)
Euroline -56 fast nu med en Solifer bakom Audin

2010-05-21 kl 23:00

Ingen som upplevt att siffrorna som anges (för antalet säsongsplatser) verkar vara helt uppåt väggarna fel? Vad menar egentligen campingplatserna med "säsongsplatser"? Eller finns det många campare som ligger bara någon/några veckor i sträck och ser ut som säsongare för mig som tillfällig besökare?

• 8 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2012-05

• Husvagn & Camping 2012-04

• Husvagn & Camping 2012-03

• Husvagn & Camping 2012-02

• Husvagn & Camping 2012-01

• Husvagn & Camping 2011-12

• Husvagn & Camping 2011-11

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter