Campingkatalogen 2015 / av Jenny Floden

• 19 svar
Campingkatalogen 2015
2015-03-11 kl 11:54

Nu har Campingkatalogen 2015 äntligen kommit från tryckeriet och förhoppningsvis har alla prenumeranter också fått den!

Antalet campingplatser är i år nästan oförändrat jämfört med 2014, men ställplatser har ökat rejält. Glädjande är att många välkomnar både husvagns- och husbilsekipage.:)

Nytt för i år är den uppdaterade Sverigekartan samt ett länsregister där vi sorterat upp campingplatserna efter län och ort.

Vi på redaktionen hoppas att ni får massor av nytta och glägje med Campingkatalogen och att den får följa med i husvagnen eller husbilen i sommar!

Berätta gärna vad du tycker om årets katalog och om ni har några förslag på förbättringar till nästa år.

Soliga hälsningar från Stockholm!

2015-03-13 kl 15:02

Tack för en mycket trevlig Publikation.

Med vänlig hälsning

Hans-Peter Stülten
Nynäshamn
2015-03-13 kl 19:42

Sveriges största och bästa campingkatalog!

För att förbättra ytterligare kan ni titta på Michelins Guide camping caravanning France. Massor av information på litet utrymme och priser.

Kanske det går att plocka någonting därifrån.

2015-03-14 kl 10:45

Har bläddrat i nya Campingkatalogen och tycker den ser mycket bra ut.
Återkommer med eventuella synpunkter när den brukats i "skarpt läge".

2015-03-15 kl 08:38

När finns den i butik ?

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2015-03-15 kl 11:47

Citat:
829 skäl att semestra i Sverige
PUBLICERAD 2015-03-11 10:43

Nu är den här! Campingkatalogen, Sveriges största campingkatalog, bjuder i år på 511 campingplatser och 318 ställplatser. Från Karesuando i norr till Ystad i söder.

Årets utgåva av Campingkatalogen innehåller så när som på en, lika många campingplatser som förra året och betydligt fler ställplatser. Glädjande är att fler och fler inser behovet av ställplatser och många välkomnar både husvagns- och husbilsekipage.

I år har vi en ny uppdaterad Sverigekarta och något mindre kartmarkeringar. Förhoppningen är att det ska bli tydligare och enklare att använda kartan.

Ett länsregister är en annan nyhet i år. Alla campingplatser finns nu både i ett alfabetiskt register och ett där vi sorterat dem efter ort och län. Ska du semestra i exempelvis Dalarna kan du snabbt och enkelt se namn och ort på de campingar som finns i länet.

Campingkatalogen 2015 kommer ut i butik den 14 april och säljs i Husvagn & Campings webshop från den 30 mars.

LAEN
2015-03-15 kl 17:25

För oss som ska åka mycket uppe i fjällvärden i sommar kommer FC-campingkattalogen,Ställplatser och fricampin att gälla.SCR-camping bryr vi oss inte om att köpa.

2015-03-15 kl 17:28

Tyvärr blev det ett (t) för mycket.

2015-03-15 kl 20:15

ullahobby skrev:
Tyvärr blev det ett (t) för mycket.

Provat redigera funktionen? :-)

2015-03-16 kl 09:10

perin, tyvärr är mina kunskaper om data mycket begränsade vet helt enkelt inte hur jag ska göra ( vet det nu) För övrigt var det inte bara ett (t) som fattades utan även ett (l).Skäms över att jag inte kollade bättre innan jag skickade svar en liten ursäkt är att jag har en släng av dyslexi.

2015-03-16 kl 12:23

INGEN som gör inlägg här i forumet behöver skämmas eller känna sig generad om ord inte stavas rätt.
Det är budskapet i inlägget som är det viktiga. Det gör inget om det fattas en bokstav eller finns en bokstav för mycket. Det är så lätt att man slinter på en tangent oavsett orsak.
Alla kan redigera i sitt eget inlägg om man ser något man vill ändra, MEN lägg inte ner arbete på småsaker. Stava så som ni känner för. Under årens lopp är det högst en handfull gånger som någon märkt ord, vilket då är min uppgift att ta tag i.
Ha en bra dag och fortsätt skriva inlägg

2015-03-16 kl 12:53

ostbergr skrev:
INGEN som gör inlägg här i forumet behöver skämmas eller känna sig generad om ord inte stavas rätt.
Det är budskapet i inlägget som är det viktiga. Det gör inget om det fattas en bokstav eller finns en bokstav för mycket. Det är så lätt att man slinter på en tangent oavsett orsak.
Alla kan redigera i sitt eget inlägg om man ser något man vill ändra, MEN lägg inte ner arbete på småsaker. Stava så som ni känner för. Under årens lopp är det högst en handfull gånger som någon märkt ord, vilket då är min uppgift att ta tag i.
Ha en bra dag och fortsätt skriva inlägg

Hoppas det inte är mig du åsyftar med ditt inlägg. Jag ville bara göra ullahobby uppmärksam på att man kan redigera sina egna inlägg om man vill göra det.
Skulle aldrig falla mig in att påpeka en felstavning på någons inlägg och precis som du skriver är det ytterst sällan jag sett någon göra det ens.

2015-03-16 kl 12:58

ullahobby skrev:
perin, tyvärr är mina kunskaper om data mycket begränsade vet helt enkelt inte hur jag ska göra ( vet det nu) För övrigt var det inte bara ett (t) som fattades utan även ett (l).Skäms över att jag inte kollade bättre innan jag skickade svar en liten ursäkt är att jag har en släng av dyslexi.

Mitt inlägg var inte mening som en "pekpinne" utan jag ville bara tala om att det finns en redigera funktion om man skulle vilja ändra sitt inlägg. Felstavningar är inget man behöver känna som något viktigt att ändra utan det är väl om man vill göra en ändring som tillför inlägget lite mer.
Återigen, en ursäkt från mig om mitt inlägg feltolkades.

2015-03-16 kl 13:10

Årets upplaga är en riktig höjdare! Lätt att läsa, bra kartor och en bra ide med campingarna indelade per län också :) Skillnad mot SCR tidningen som använder drygt halva tidningen till att berätta om sin egen förträfflighet och sedan ett mediokert innehåll med en dålig karta.

2015-04-15 kl 15:10

LAEN skrev:
Citat:
829 skäl att semestra i Sverige
PUBLICERAD 2015-03-11 10:43

Nu är den här! Campingkatalogen, Sveriges största campingkatalog, bjuder i år på 511 campingplatser och 318 ställplatser. Från Karesuando i norr till Ystad i söder.

Årets utgåva av Campingkatalogen innehåller så när som på en, lika många campingplatser som förra året och betydligt fler ställplatser. Glädjande är att fler och fler inser behovet av ställplatser och många välkomnar både husvagns- och husbilsekipage.

I år har vi en ny uppdaterad Sverigekarta och något mindre kartmarkeringar. Förhoppningen är att det ska bli tydligare och enklare att använda kartan.

Ett länsregister är en annan nyhet i år. Alla campingplatser finns nu både i ett alfabetiskt register och ett där vi sorterat dem efter ort och län. Ska du semestra i exempelvis Dalarna kan du snabbt och enkelt se namn och ort på de campingar som finns i länet.

Campingkatalogen 2015 kommer ut i butik den 14 april och säljs i Husvagn & Campings webshop från den 30 mars.

På den sida http://www.husvagnochcamping.se/sidor/om-campingkatalogen jag kom till när jag sökte efter Campingkatalogen står det bl.a.:

"Publicerad 2007-11-16

(- - -)

Köp Campingkatalogen i butik (april - juni 2015)
Lis över butiker visas from april 2015"

Jag skulle verkligen gärna vilja se en lista över inköpsställen.

2015-04-15 kl 19:39

Coop o Ica har den

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2015-04-16 kl 11:00

Hej!

Nu har vi fått listan över samtliga butiker som säljer Campingkatalogen:
https://egmont-storage.s3-eu-west-1.amazonaws.com/huv/Butiker_CK_2015.pdf

Soliga hälsningar från Stockholm!
/Jenny

2015-04-17 kl 18:57

Får väl ta hämta hem den.

2015-04-17 kl 19:06

Lasse.S skrev:
Får väl ta hämta hem den.

Ta en prenumeration på tidningen så kommer den i brevlådan ;-)

• 19 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206