chat
2005-02-22 kl 17:18

Hej det vore kul om det fanns en sida där man kunde chata med alla campare byta erfarenheter m.m. Hade alla glada campare.

2005-02-23 kl 03:48

Menar du folk som har camper på en pick up eller menar du campare i största allmänhet?

Ta det lugn det sätter nog fart här efter att folk finner hit. :o)

Men sedan finns det en tråd hos www.husvagnsforum.com där det är en tråd som heter Campingvärldens längsta tråd.
Hur kul som helst. Pratar om ditt och datt. :o)

Se under senaste ämnena eller gå in på forum och finn fram till off topic.

Men det hade varit roligt att få till det här ochså, eller hur? Ta tillfället i akt och skapa en sådan tråd.

----------------------------------

Eller varför inte börja här och nu? Jag sätter i gång så kan folk komma just hit på Chat tråden och fortsätta.

Det jag ville säga är att här i inlands Norge i jämnhöjd med Sälen / Malung så har har tempraturen synkit dramatiskt. kanske beror det på att vi nästan inte har någon snö utom i skogarna och längre upp i fjällen.

Blir ju lite orolig hur detta påverkar husvagnen min som står ute på en campingplats. Sånna svängningar av tempraturen kan väl aldrig vara bra? Här har vi det plösligt kallt som bara katten. Kanske dom flesta ochså får det i nordkalotten? Kanske man skulle åka till husvagnen en sväng så fort råd är och bo åtminstånde en natt i den för att tina den upp. Vanliga fall är jag inte orolig då husvagnen är byggt för att stå ute, men när det faller så dramatiskt på bara en dag så oj,oj...

----------------------------

Sedan jag jobbar natt så vill jag säga God Morgon på er då ni har vaknat och tittat innom på en:

Ny prov på att skapa en chat tråd här på Husvagn & Camping. Vi startar själva och fyller på själva eller vad säger ni?

hi... hi... Detta kan bli hur kul (gøy) som helst. Upp till oss själva som sagt var. Initiativtagaren er bonden51 jag är med... :o)

Tack & Hej
Markus Vesala :o)

2005-02-23 kl 05:38

Tack Markus för ditt svar........natuligtvis är alla välkommna camper,pick up, även om man bor i Norge så är man välkommen.

2005-02-23 kl 08:34

Skulle vilja dementera ett kanske där upp på mitt svar... Det är nog inte så smart att bara vara en natt i en kall husvagn och hoppas på att allt blir till det bättre. Husvagnens alla hörn hinner helt enkelt inte bli ordentligt genomvarma. Bättre då att stanna ett par dagar och nätter så att du verkligen får värmt upp husvagnen ordentligt från topp till tå.

För det är ju så att en husvagn som används får den bästa vården.:o)

Kommentar?

PS! Får väl snart gå och lägga meg. Den tråkiga tandborstningen mm. är kvar. Åt precis knäckebröd och det gör ju inte saken bättre. :o) Men det är ju gott...

Upp och hoppa folkens! Nu har jag hållit hjulen rullande länge nog i natt.

Tack tillbaka bonden51 nu kör vi igång chattet på allvar.... :o)

2005-02-23 kl 11:00

Ja här nere (Västergötland) har vi "bara" -7 så jag är inte så avundsjuk! Sitter med min morgon kopp kaffe och tittar runt lite på nätet! Jag var ut och tittade till min vagn, det är några grader plus i den. Känns helt ok, torrbollen är ..torr så det är också ok. Jag skulle vilja vintercampa, men vår vagn är av den äldre modellen och jag litar inte riktigt på värmen. Men så fort vi köpt en ny så lovar jag att komma mig ut jag med!Det bär lite emot med många barn i en vagn som kanske bara kommer upp i 15-17 grader....

2005-02-23 kl 12:05

Hej!
Här i Ludvika är det jättefint väder solen skiner visst är det lite kallt 9,6 Grader men det är skönt att se solen,vi har lite värme på hela vintern i vår husbil, för ibland sticker vi ut även vintertid så för oss är det ingen fara att det blivit kallare, vad gäller bilen.

2005-02-23 kl 13:13

Jag tittade till vagnen -5 utanför och plus 7 inne, så det känns helt ok.
Har ni mycket snö i Ludvika? Vi har ca 10-15 cm men det blåser som fanken så det yr hela tiden.

2005-02-23 kl 13:17

Hej!
Nej jag tror inte vi har mycket mer snö här heller men här blåser det inte så farligt vad jag kan se (har inte varit ut idag)

2005-02-23 kl 19:34

Intressant att sidan fått 87 besök, och att 4 !!!!!!! har skrivit....

2005-02-23 kl 20:15

Hej chattare :o)

Oj, oj, oj...

Vad dessa internetsidor med camping har tatt helt av. Känner meg härligt stressad av att hoppa in här och där för att få med dete senaste skvallret. :o)

inget annat speciellt att säga egentligen. MEN vi vant i herrarnas kombination i dag i VM he...he...

Hejar ni inte ochså på Norge lite i smyg så stänger jag av pumpen hi.. hi..

Då blir det säsongcamping på alla... :o)

2005-02-23 kl 20:34

Heja Sverige 1:a 2:a 4:a Markus var var Norge. Var de på tur tro svenska damer kan åka sprint de VM-guld

2005-02-24 kl 07:58

hi... hi...

Marit Bjørgan kanske festade lite väl mycket dagen innan, efter guldet...

Åkte ut redan på en av dom första starten. :o(

Men nu er hon mer än revanch sugen.:o)

Vi hade redan på Bjørn Dæhlis tid en hemlig Svenskbyggd vapen. En Cabby husvagn som bruktes som en høydehus. Där man kunde ställa om lufttrycket så att den motsvarande lufttrycket uppe på fjället. :o)

Vem sa att husvagnen bara var till för semesternöjen? hi... hi...

Herrarnas staffet idag... VROMM VROOM...kl. 12:05

Plus damernas efter... Då kommer det att bli fajt mellan Emelie och Marit.:o)

Emelie låter som ett Norsk namn? Hi... Hi...

2005-02-24 kl 16:25

Jaha! Hur många husvagnar får man av en VM Guld? :o)

2005-02-25 kl 13:48

Nu måste jag komma från ämnet lite....
Vaknade i natt av att 1 åringen spyr ner hela sängen....hon hade då 41 graders feber..kanske inte så konstigt att hon mår dåligt men 2 åringen har maginfluensa så det har väl smittat....
Karln jobbade hela veckan och jag får allt "jobb" stön. Varför är de aldrig hemma när man behöver dem. Tack och lov att campingforumen finns så man kan sitta och längta bort lite...

2005-02-26 kl 19:23

En hel vecka med nattvakter.... Skall bli gott att lugna ned seg lite nästa vecka. Äntligen få prova ut min nya bil och husvagn. Om inte annat så i alla fall testa lite en liten, liten tur bara... snälla!

Fått satt in en X-tra kabel direkt från batteriet till stick 54G så att man får ström även från bilen. Den har nämligen 2 st (!) 100 Ah monterade som standard.

Får ochså nu laddat upp batteriet i husvagnen medan jag kör, men detta har jag ju inte fått provat ut ännu. :o)

2005-02-27 kl 18:18

Jöss! Tre önsker på en gång (VM 5 mila) hi... hi... Kanske man borde åka ned till Torino nästa år då det är OS. För det är väl i Torino så man ev. inte kör fel.:o)

Fast med huset där bak så kör man aldrig fel. Bara hälsar på nya vänner. :o)

2005-03-21 kl 04:13

Ja ja! Då får man chatta på själv då... ;o)

Vad kul att Polar kommer med en ny modell där toalettet/Badet kommer att vara längst bak i hela sin bredde.

Får se ny? Hmmmm:

Kabe = Har
Cabby= Har
Hobby= Har
Bjølseth =Har definitivt (Jätte stor dusch)
Dethleffs= Har
Hymer = Har

Tror att: (kommer inte ihåg sån på rak arm)
Adria = Har
Bürstner = Har

Utan dusch:
Fendt

Så kommer alltså Polar nu med en. Nästa blir väll Solifer.

Lust på att se nyheter?:

http://home.online.no/~anttjoha/index.cfm

2005-04-17 kl 00:37

HEJ IDAG STÄDNING AV VAGN OCH KONTROLL AV EL OCH GASOL

2005-04-17 kl 09:02

Hej!
Idag ställde jag på husbilen efter vinterns uppehåll. Denna helg går åt till att vårrusta. Härligt, nu är man på-G

2005-04-17 kl 10:04

Hej!
Vist titar man med längtan på vagnen i vårsolen.Men en känner jag att de är inte dax,först skal man damsuga och det tar tid sen skal man plocka in litte grejer,palla ner en och allt tar tid så en är de inte dax men snart!

2005-04-17 kl 11:27

Hejsan på er!

Nu står vagnen redo och klar, så nu är det bara att vänta på en ledig helg.
Härligt med första turen. Eller hur?

2005-04-17 kl 19:09

Hej nu är vårstädningen klar bara att göra premiär turen för året. arne

2005-04-18 kl 08:55

Hej.Välkommna ut,det är inte så många som vi träffar på vinterhalvåret.Det är synd att inte fler kör helårsvis.

2005-04-24 kl 16:25

hej
nu var premiärturen för året över
allt fungerade perfekt

2005-04-30 kl 21:56

Hej
Idag har vi lämnat husvagnen
för att den skall servas på måndag
mvh.

2005-06-04 kl 20:42

Hej
I dag regn i hedekas
Hoppas PÅ bättre väder.
Har ni grill väder ???

2005-07-02 kl 08:06

Tjohej! :o)

Nu har man kommit så nära sin start på semestern att man börjar räkna dagarna. :o)

Jätte goda önskningar till alla om en riktigt skön sommar. Det är vi alla värda så här 1 år sedan sist. :o)

Tack & Hej

2005-07-02 kl 08:08

Oj, hållt på att glömma. ;o)

Discovery Cannel kl. 17:00 i dag. Campingprogrammet ni vet. :o)

Tack igen

2005-10-04 kl 18:02

Hej.
Vädret i Hedekas soligt och 14 grader.
Vad har ni för väder??

2005-10-05 kl 09:46

I göteborg har vi runt 10 grader och dimmigt, men ovanför dimman skall solen lysa har jag hört.

Inväntar helgen och hoppas på brittsommar, skulle vara sköt att göra en kort helgtripp så här i slutet av sesongen.

Skall iofs iväg till östergötland om 14 dar, men det är för att hälsa på släkt, och det vet ,an ju, då blir det bara att sova i vagnen, vill ju gärna bo i'en med.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1592 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 581 fristående campingplatser och 654 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 357 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020 -10

• Husvagn & Camping 2020-09

• Husvagn & Camping 2020-08

• Husvagn & Camping 2020-07

• Husvagn & Camping 2020-06

• Husvagn & Camping 2020-05

• Husvagn & Camping 2020-04

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842