Första intrycket av Hobby La Vita Veneto i senaste numret / av nellie

• 8 svar
Första intrycket av Hobby La Vita Veneto i senaste numret
2010-02-20 kl 14:25

Visst måste det väl vara tryckfel? tjänstevikt 1450 och totalvikt 1470? Om inte, vore det verkligen värt en kommentar tycker jag!

2010-02-20 kl 21:26

Är säkerligen inget tryckfel. Har någon sett tv4:s program "Sverige campar"? Där hyr ju en familj en Hobby 560 UKF Prestige. 1420 kg tjänstevikt och 1470 totalvikt=50 kg maxlast. Har ni sett programmet så förstår ni att det blev en överlast som inte var av denna världen, ha ha. Helt galet!

2010-02-20 kl 23:01

Äsch, får man inte plats i vagnen får man väl lägga lasten på taket.
Hittade ett klipp på tuben där de har surrat fast något större med spännband på husvagnstaket. La in klippet på min blogg, det fick mig att skratta så tårarna kom.

2010-02-21 kl 10:42

Är det förresten någon som vet varför vagnarna blir tyngre och tyngre? Borde det inte vara tvärtom? Är dåligt insatt i ämnet, men kan ändå tycka att det idag borde finnas både bättre och lättare byggmaterial för husvagnstillverkning än för 20 år sedan. Eximo är ett positivt undantag förstås, men 520 b är ändå 200 kg tyngre än min gamla Solifer 500 trots att det är en obetydligt större vagn (ca 30 cm längre).

2010-02-24 kl 21:20

[quote user="S-E"]
Är det förresten någon som vet varför vagnarna blir tyngre och tyngre? Borde det inte vara tvärtom? Är dåligt insatt i ämnet, men kan ändå tycka att det idag borde finnas både bättre och lättare byggmaterial för husvagnstillverkning än för 20 år sedan.[/quote]

Det var nog ungefär då som en fast toa var tillval på många vagnar som ett litet ex. Potta pottin fick du ta av lastvikten. Undrar vad en Alde panna av idag väger ( osäker men jag tror mig ha sett bortåt 30 kg) mot den Primus du har i din + varmvattenberedare. Då 4-5 ljuspukter mot i dag 25-30 st. Det går säkert att räkna upp em massa saker men just Solifer har gjort rättså lätta vagnar.
I övrigt så håller jag med dig det borde vara lättare i dag men är nog en prisfråga. Med Nasas budget så kan man åsta komma vad som hellst :)

2010-03-08 kl 10:51

HejEnligt de uppgifter vi har fått är totalvikten 1 470 kilo respektive 1 450 kilo (tjänstevikt) för modellen La Vita Veneto 545 KMF som vi gjorde ett "första intryck" på i nummer 3. Med vänlig hälsningAnders WallstenReporterAllt om Husvagn & Camping

2010-03-08 kl 17:51

[quote user="Anders Wallsten"]
Hej
Enligt de uppgifter vi har fått är totalvikten 1 470 kilo respektive 1 450 kilo (tjänstevikt) för modellen La Vita Veneto 545 KMF som vi gjorde ett "första intryck" på i nummer 3.
Med vänlig hälsning
Anders Wallsten
Reporter
Allt om Husvagn & Camping
[/quote]
Sånt här borde det skrivas spaltmeter om i upplysningssyfte så köparna inte går på en nit. Seriöst, 20kg i lastvikt för en barnfamilj?!? Vagnen går ju att få i 1600kg totalvikt som ger lite bättre packningsförmåga.
Skippa ett nummer om husbilar och skriv om vad tidningen heter istället och upplys köparna om lastförmågan och vad allt väger och vad som kan hända om man blir stoppad av "Pingvinerna".

2010-03-08 kl 19:03

Larzan förr sa vi fjällkor.. kärt barn .. du vet <<<<<<

• 8 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2012-05

• Husvagn & Camping 2012-04

• Husvagn & Camping 2012-03

• Husvagn & Camping 2012-02

• Husvagn & Camping 2012-01

• Husvagn & Camping 2011-12

• Husvagn & Camping 2011-11

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter