Mest husbilar i Husvagn & Camping / av kk

Mest husbilar i Husvagn & Camping
2012-06-22 kl 10:14

tidningen borde ju heta HUSBIL&CAMPING....eftersom den handlar till 80% om husbilar
om man är intresserad av hundar så köper man inte en tidning som handlar om katter...skärpning!!!!!
Husbilar är för dom som inte kan backa med släp *L*

2012-06-23 kl 22:15

Det brukar heta där fins inga dumma frågor, och det stämmer men där fins iydligen dumma påstående utan att någon reagerar.

2012-06-24 kl 09:44

bero skrev:
Det brukar heta där fins inga dumma frågor, och det stämmer men där fins iydligen dumma påstående utan att någon reagerar.

Du har helt rätt bero.Det var väl till att kasta skit på en jäkla massa husbilsåkare.Tycker han ska ta på dumstruten.
Mvh Amigo

2012-06-24 kl 13:53

Det var KK:s första inlägg i forumet och han uttryckte en åsikt där ni snabbt kapade honom vid fotknölarna. Hur många inlägg tror ni att KK kommer att skriva i fortsättningen ?

2012-06-24 kl 14:20

Frank skrev:
Det var KK:s första inlägg i forumet och han uttryckte en åsikt där ni snabbt kapade honom vid fotknölarna. Hur många inlägg tror ni att KK kommer att skriva i fortsättningen ?

Det får han ta ,men han räknade nog med att få ett sådant svar.

2012-06-24 kl 18:38

Jag kan till viss del hålla med KK, men bara den delen som handlar om tidningen. Det var av den anledningen som jag valde att avsluta prenumationen på tidningen Husvagn och camping, givetvis ska det handla om både husbil och husvagn, men tyvärr tycker jag merparten handlar om husbil och utomlands.

2012-06-24 kl 20:56

Det hele handler om politik. Tidningen husvagn&camping må tenke på sine anonsører og prøver derfor å skrive litt om husvagnar og litt on husbiler. Det som retar meg mest er at det virker som alle reisereportasjer er gjort med husbil, og så kommer det en liten bemerkning om at her kan man stå /ikke stå med husvagn også. Men det er ikke prøvet i praktiken å stå med en stor husvagn på stedet som beskrives.

2012-06-25 kl 12:16

Hej KK och ni andra!

Vi får ofta synpunkter om att vi skriver mer om husbilar än om husvagnar - och vice versa. Vår ambiton är att tidningen ska kunna vara till nytta och nöje för ägare av båda fordonen, men det är en svår uppgift att förmedla den känslan i varje nummer. Dessutom är merparten av våra annonsörer ofta från husbilsbranschen och visar därmed bilder på husbilar i sina annonser. Det kan också bidra till att tidningen känns mer som en husbilstidning. Det kan vi inte göra något åt.

Däremot ska alla resereportage, nyheter, prylar, campingartiklar och de flesta praktiska artiklar passa för alla läsare. Många av våra resor görs visserligen med husbil, men det är ytterst få som inte lika gärna kan göras med husvagn och både vi och våra frilansare känner väl till vad som gäller för både husvagn och husbil.

Men vi tar självklart åt oss av kritiken och fortsätter vår strävan efter att vara en tidning för både husvagns- och husbilsåkare. :-)

Ha en bra dag!
Jenny

PS. Det finns verkligen inga dumma frågor och man får tycka som man vill. Tittar ni noga så har kk skrivit "L" efter sitt påsående och det tolkar jag i alla fall som en smiley och inget påhopp.

2012-07-24 kl 09:59

Ett nytt inlägg när det gäller tidningen. Jag pratade via telefonen med en av redaktörerna (Anders) för någon vecka sedan. Jag fick ett mycket trevligt samtal ang. etanol kontra diesel drivna dragbilar. Detta samtal gjorde så att vi bytte från en Citron Hdi till en Ford Mondeo FFV. Vi ångrar oss inte! Så tack för en mycket bra tidning och bra redaktörer. Ni gör ett mycket bra arbete!

2012-07-31 kl 17:10

Ja jag vill tacka för en bra tidning men den är för tunn den räcker bara i cirka två timmar. Gör den tjockare.

2012-07-31 kl 18:33

Håller med Sorento.....

2012-09-17 kl 16:33

Mitt första inlägg här!
Men håller ts att det är för mycket husbil i tidningen för mycket om ställplatser.
Finns ju som sagt anledningar till varför en tidning måste blidka sina annonsörer men utan prenumeranter och lösnummer köpare så finns det ingen tidning...
Så lägg mer sidor på husvagnar och husvagnstester å mindre på husbilarna för dom har ett större utbud av tidningar att välja på.

Pelle//

2012-09-17 kl 21:57

Inte så ofta jag trillar in på forumet numera. Personligen bläddrar jag igenom blaskan på 20 minuter. Inte så upphetsande för min smak. Som tur är så är smaken delad. Det är frugan som sponsrar tidningen med en prenumeration. Vi åker husvagn och vill inte byta. Vi har flera kompisar som åker husbil och dom blir ofta lite avundsjuka på vårt utrymme ( KABE Safir 590 GLE KS ). Men det är ju en smaksak hur man vill fara fram. Vi har valt vårt sätt som vi stortrivs med.

2012-09-18 kl 14:09

jag börjar bli trött på allt klander på tidningen jag anser att den följjer utvecklingen på camping sidan, campare är vi alla och intreserade av camping, oavsett vad man bor i så campar man,man ser aldrig klagomål från tält campare där skrivs inget om tält är det några som borde klaga så är det dom, jag har inga planer på att avbryta prem, på tidningen jah har varit med från början har alla tidningar samlade i boxar det händer att jag läser från förr hur campingfordonen var då tänk om man skulle skriva om bara en sorts campingfordon då hade det varit trist, att där skrivs mycket om husbilar är väl naturligt nu när dom är i framkant på försäljningen om 10 år ärdet kanske tvärt om igen,

tack för att jag fick uttrycka min åsikt.

2012-09-18 kl 22:12

Varför skulle inte jag kunna framföra kritik om tidningen på tidningensforum i en forumsdel som gäller tidningen???

Campare är vi allihopa men med olika fordon, För hadde det varit min melodi med en husbil så stog det en sådan på gården så det är inte avundsjuka som det handlar om heller!
Det är ju bara så att det är mer husbil i en husvagnstidning å det är tråkigt!

Har oxå tröttnat på att läsa om ställplatser som en stor del av husbilsägarna anser ska vara gratis eller nästan gratis och vara mitt i centrum...
Näe mer husvagn i tidningen å mindre husbilar så tror jag att det blir fler nöjda läsare...

Pelle//

2012-09-19 kl 09:12

Den som har husvagn köper tidningen Husvagn och camping eftersom de innehar husvagn och den som har husbil köper tidningen eftersom de campar. :-)

2012-09-19 kl 13:02

Tidningen heter "allt om husvagn & camping." Husbileiere sier at de aldri camper, de parkerer. Derfor burde ikke husbiler være omtalt i tidningen

2012-09-19 kl 14:18

Då är det kanske läge att byta namn till "Camping & Parkering".
Nej, det är väl bra som det är, varför tjafsa om en sådan sak.
Men det skulle vara intressant att veta hur många husbilar respektive husvagnar det finns inregistrerade och inte bara hur många ny registrerade. Detta ger en bättre verklighets bild hur läget är idag, Nyregistrerings siffrorna visar hur trenden är för tillfället.Finns det siffror på hur många husvagnar respektive husbilar som besöker våra campingplatser och ställplatser så skulle det också vara av intresse.

2012-09-22 kl 18:26

Läste lite snabbt nyaste nr av tidningen, repotagen i från mässorna var mer husbil än husvagn....... Sedan ett flera sidor långt test av en? Just det en husbil....
Känner en irritation över detta fenomen då jag hemskt gärna har en prenumeration på tidningen men ska det vara mer husbil än husvagn då får det vara...

Pelle//

2012-09-23 kl 06:43

Efter senaste tidningsinnehåll ger jag upp

2012-09-23 kl 14:51

MatsM skrev:
Men det skulle vara intressant att veta hur många husbilar respektive husvagnar det finns inregistrerade och inte bara hur många ny registrerade. Detta ger en bättre verklighets bild hur läget är idag, Nyregistrerings siffrorna visar hur trenden är för tillfället.

Det fanns 1.454.000 husbilar i Europa 1 januari 2011

Det fanns 4.649.100 husvagnar i Europa 1 januari 2011

Med tanke på siffrorna så borde kanske fördelningen av vad som skrivs i facktidningarna vara mer till husvagnarnas övervägande än tvärtom. Men det känns som om tidningarna bara hakar på trenden om att husbilsförsäljningen ökar. Det är dock först precis just nu som husbilarna har kommit ikapp och det säljs lika många nya husbilar som husvagnar. Ändå har det de senaste åren varit dominans för husbilar i facktidningarna. Varför kan man fråga sig?

Varför struntar man i att det för första redan finns så många fler befintliga husvagnar ute på vägarna och för det andra att det trots allt har sålts fler husvagnar än husbilar ända fram till nu? Detta faktum avspeglar inte alls innehållet i tidningarna de senaste åren.

Nu skall dock sägas att det är inte riktigt lika illa här som hos "konkurrenten" på den svenska tidningsmarknaden. Där är ju hela redaktionen fullständigt indoktrinerade av husbilar och dom gör egentligen ingenting för att dölja det heller. Allt handlar om husbilar och utgår från husbilsbilistens behov. Bara märkligt att dom har kvar ordet Husvagn i sitt namn. Den tidningen har blivit rätt ointressant numera och jag hoppas att det inte skall gå lika långt här utan att man bromsar upp förfallet innan väldigt många får nog och hoppar av sina prenumerationer.

2012-10-10 kl 10:07

Håller med om att det är för mycket husbilar i tidningen "Allt om Husvagn och Camping"!

Det går ca 5,5 registrerade husvagnar på en husbil och då borde man utgå från hur stor andel av läsarna som har husvagn resp husbil när man skriver om de olika fordonstyperna i tidningen.
För några år sedan testade jag tidningen Husbil och Husvagn, men tyckte det stod allt för mycket om husbilar, så jag slutade med den. Läste sedan tidningen "Allt om husvagn och Camping!" men tröttnade på den efter ett tag då jag tyckte det var för mycket husbil. Efter ett uppehåll, så tog jag upp prenumerationen igen på tidningen, men ångrar mig då jag insåg att det nu var ännu värre. Det antal sidor som gällde husvagn i septembernumret gick att räkna på ena handens fingrar. Om jag vill läsa om husvagn, varför skall jag då betala typ 60 kr för det lilla innehåll som finns när det gäller husvagnar. Även om det nu säljs lika många husbilar som husvagnar, så måste man tänka på de som redan har campingfordon sedan tidigare! Om man inte gör detta, så kan det mycket väl bli så att fler och fler inser att tidningen inte vänder sig till husvagnsägare, utan i första hand till husbilsfolket. Ska det bli rimliga proportioner i förhållande till hur många fordon det finns och med hänsyns till vad som säljs just nu, så borde kanske ca 70-75 % handla om husvagn och 25-30% om husbil.

2012-10-10 kl 19:25

Efter att min prenumeration går ut så blir det ingen förlägning.Jag har inget intresse av att läsa om husbilar i parti och minut eller franska vingårdar,det var länge sedan tidningen stod för sitt namn så byt till det ni skriver om nämligen husbil och utland.

2012-10-11 kl 16:50

Hej Kenny och ni andra!
Tack för era synpunkter, vi läser och begrundar noga. När det gäller tester och så kallade första intryck, så är vi mycket noga med att vara "rättvisa", alltså att testa lika många husvagnar som husbilar. Vissa andra reportage, så som resmål och gör-det-själv-tips borde passa läsarna oavsett om man har husbil eller husvagn. När det gäller nyheter från mässor är det ju så, att det är en markant övervikt på husbilssidan. Branschen satsar helt klart mer där, och vill vi rapportera från stora mässor kan vi inte blunda för den verkligheten.
Det var kanske olyckligt att vi placerade långtidstestet av Solifer Action i samma nummer som vi rapporterade från de husbilstäta mässorna.
Tack för era synpunkter, de är värdefulla och vi får fundera över hur vi bättre tillmötesgår alla som har husvagn. Kom hjärtans gärna med förslag!

Ulla

2012-10-12 kl 14:21

Kunde kanska vara intressant att jämföra vad man får ut av t.ex. en husvagn respektive husbil. Hur upplever man campinglivet i husvagnen respektive husbilen. Vad skiljer i upplevelsen i HV/HB. Hur vill man uppleva sin camping i HV/HB osv. osv.
Ta en normalstor HV och en ¨normalsvensson¨ HB och skriv om de olika upplevelserna i en artikel/test. För och nackdelar som de upplevs.

2012-10-12 kl 17:33

Jag tycker som sagt att tidningen är för "tunn"... Jag ser fram emot varje ggn tills tidningen kommer och sen är den bara en "Bläng och Svälj".... Nåväl, kanske jag som har för stora förväntningar eller för lite annat läsmaterial..:)

Min åsikt i tråden är att för mig är det intressant med både husvagnar och husbilar, jag har nu husvagn, men kanske om några år vi bosätter oss i Italien eller skaffar en husbil och bor växelvis därnere....
Hursom, jag saknar däremot lite begagnattester... precis som med bilar så säljs ju husvagnar även som begagnat, och då kan det vara intressant att veta hur material, olika fabrikslösningar chassien mm har klarat ett första liv som campingvän....
Klart att vissa vagnar får stå uppställda och vissa får skutta omkring på sveriges minst sagt tuffa vägnät.... vilket än av det så ska det framgå i tester vad ekipaget haft för "tidigare liv"...
det är nog det största önskemålet från min sida som prenumerant och husvagnsägare...

"Låt bollen rulla, all kritik är bra kritik".

2012-11-02 kl 07:31

Ett uppslag för tidningen. Efter att ha sett campinglivet, enligt min åsikt, förlöjligas i TV5 såpan Böda sand som ju inte, fortfarande enligt min åsikt, visar ett verkligt campingliv. Vore det inte ide att utrusta någon riktig campare t.ex. Ingela Svensson, paret Höglund, Staffan Knutsson med en filmkamera. Be dem dokumentera en riktig campingsemester med resmål campingplatser, ställplatser o.s.v och sälja den till TV5 eller någon annan kanal och visa hur ett riktigt campingliv ser ut. Kalla serien I stället för Böda Sand ....

2012-11-02 kl 10:23

euroline-56 skrev:
Ett uppslag för tidningen. Efter att ha sett campinglivet, enligt min åsikt, förlöjligas i TV5 såpan Böda sand som ju inte, fortfarande enligt min åsikt, visar ett verkligt campingliv. Vore det inte ide att utrusta någon riktig campare t.ex. Ingela Svensson, paret Höglund, Staffan Knutsson med en filmkamera. Be dem dokumentera en riktig campingsemester med resmål campingplatser, ställplatser o.s.v och sälja den till TV5 eller någon annan kanal och visa hur ett riktigt campingliv ser ut. Kalla serien I stället för Böda Sand ....

Det skulle nog inte gå att sälja, i varje fall inte till TV5. Programidén är trams och fjoll, absolut inget seriöst...
Ju mer korkade och avvikande motiven är desto mer "underhållningsvärde" anser man det ha.

2012-11-02 kl 12:23

Tyvärr har du nog rätt "Ute". Undrar om de stackars människor som är med är regiserade också... annars tror man ju knappt att det kan vara sant som de framställs !

2012-11-06 kl 18:36

Utan vilja vara oförskämd så skulle jag önska att redaktionen tittade ut från sina datorer och kroniska idétorka. Varför inte ta en titt på Husbil & husvagn. De skriver på ett helt annat sätt än vad ni gör. Era artiklar fångar inte läsaren. Testerna är så sakliga att de blir tråkiga. Det är som om ni följer en mall hela tiden. Campinglivet handlar för mig först och främst om upplevelser. Ni lyckas inte fånga nyfikenheten där heller. Tror att det är lätt att enbart recensera campingfordon och campingar för de är självklara mål för en campingtidning. Skulle dock önska att ni kunde skriva även om omgivningarna och vad som finns att göra utanför själva campingplatserna. Ta till lite inlevelse och försök förmedla en känsla av vårt kära campingliv.
Syftet med mitt inlägg är inte att förödmjuka redaktionen. Jag vill bara få er att titta och tänka lite utanför de invanda ramarna.

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03