Mest husbilar i Husvagn & Camping / av Anonym 194744358

Dölj första
Mest husbilar i Husvagn & Camping
2012-06-22 kl 10:14

tidningen borde ju heta HUSBIL&CAMPING....eftersom den handlar till 80% om husbilar
om man är intresserad av hundar så köper man inte en tidning som handlar om katter...skärpning!!!!!
Husbilar är för dom som inte kan backa med släp *L*

^^ Första inlägget ^^
2012-06-22 kl 10:14

tidningen borde ju heta HUSBIL&CAMPING....eftersom den handlar till 80% om husbilar
om man är intresserad av hundar så köper man inte en tidning som handlar om katter...skärpning!!!!!
Husbilar är för dom som inte kan backa med släp *L*

2012-11-07 kl 11:19

FRANK..10 poäng av 10 för ditt uttalande ovan.Det skall till en person av din kaliber som har insett vad som behövs. I korta ordalag avser du att det är dax att slänga skygglapparna och bredda synfältet.. Instämmer till fullo i ditt uttalande ..Leve FRANK,,, Tack..

2012-11-07 kl 21:14

Kanske en historia liknande denna kunde platsa i tidningen H&C.
Rubrik: Äventyr som hänt vid Din camping.

Kom hem från den sista fricampingen i år sent i oktober. Stod som vanligt på min egenhändigt hittade gräsplätt vid vägs ände i Bergslagsskogarna. Här finns ingen som helst mobiltäckning. Sista vägstumpen dit liknar mer en kostig än väg, så man måste köra mycket försiktigt på 1:an;s växel. Strax efter min gräsplätt är det en vägbom. Det ligger nämligen ett sommartorp lite längre in i skogen efter en smal gångstig.
Jag njöt av det fina höstvädret och gjorde många stav-promenader med mina hundar. På nätterna är det naturligtvis vid denna årstid totalt kolsvart.
Sista natten jag stod där, dök det upp två bilar mitt i natten vid 24-tiden. Först en och en stund senare en till. Båda vände på min gräsplätt och försvann. Det kanske var samma bil båda gångerna. Såg ju inget i mörkret. Jag blev faktiskt ganska rädd och undrade, vad de var ute efter och vad som nu skulle hända. Jag satt halva natten i helt mörklagd vagn med rullgardinen uppe och kikade ut. På bordet framför mig hade jag placerat både försvarsspray och brandsläckare. Kunde inte förstå vad de var ute efter i skogen i mörka natten. Nåja, inget hände och nästa dag (tidig morgon) åkte jag hem med ekipaget.

2012-11-08 kl 10:38

Visst ska man vara uppmärksam, tror att det var grannar som kollade vad det var för ekipage som åkte in där,,,så ut i naturen bara och njut...

2012-11-08 kl 11:57

Det finns inga grannar att kolla.

2012-11-09 kl 17:26

Om det bara är namnfrågan som stör vissa läsare kan väl problemet lösas enklast genom att låta tidningen heta MOBIL CAMPING.

2012-11-09 kl 21:53

Bra förslag om det löser en del missnye med tidnigen anars tycker jag den är bra som den är jag önskar inget namnbyte.

2012-11-10 kl 12:05

Heter det inte,, Ombyte förnöjer ?

2012-11-10 kl 18:48

Ähh. Vi har en campingkultur här i Sverige med företrädesvis Husvagnar... Spelar ingen roll hur många husbilar eller husvagnar det sålts iår, utan kulturen i Sverige är fortfarande med husvagnar.... (Europa har en väldans massa mer husbilar än vad vi har) Låt oss då ha vår Husvagnochcamping kvar...
vill nån annan ge ut tidningar med Husbilar hit och dit, så låt dom göra det då, konkurrensen får flöda, men det är i slutändan folket som bestämmer med valet utav semesterfordon.....

2012-11-12 kl 08:14

Varför ändra hit o dit tidningen heter husvagn och camping campar gör man väl oavsett fordon, jag förstår inte att dett skall tjatas så mycket om att det skrivs en del om husbilar dom tillhör ju campinglivet dom oxå då skulle man ju tänka sig dom skriver igenting om vanliga tällt det är camping även det, det kunde vara intersant.

2012-11-12 kl 11:29

Bild

Ett underbart sätt att campa!

2012-11-12 kl 11:41

De som kan finna intresse idetta.. Jag håller mig på asfalten ,tack

2012-11-12 kl 13:54

Blacce skrev:
De som kan finna intresse idetta.. Jag håller mig på asfalten ,tack

Så här ser det ut när jag campar på asfalt: Mysigt värre, eller hur?
Bild

2012-11-12 kl 20:55

Leknes skrev:
Blacce. Underligt inslag av Dig. Det finns inga grannar att kolla och jag hade stått där på gräsplätten flera dagar och njutit av de vackra höstdagarna. Antagligen var det några som funderade på att besöka sommartorpet, som ligger efter vägbommen och den lilla gångstigen, av någon underlig anledning mitt i natten. När de fick se husvagnen, som kanske innehöll sex starka karlar, så stack de iväg.

Flera dagar? Inte konstigt att är där och kollar.
Fricamping är det 24 h regler som gäller.

Hade du tillstånd från markägare ?

Med vänlig hälsning,
Markägare och campare ....

2012-12-07 kl 14:02

Det finns en tidning som behandlar ett annat semesterekipage, båten, som heter praktiskt båtägande. En liknande variant skulle vara välkommet i mina ögon. Praktiskt husvagnsägande. Behöver inte vara att det ska komma ut 12 ggr per år men typ 3-4 ggr kanske? Jag tror att många husvagnsägare fixar en hel del med sina vagnar och då skulle det bli en bank av tips och möjligheter efter ett kort tag. Varför inte några specialnummer från denna tidning???

2012-12-08 kl 11:26

Som tidigare båtägare hade jag stor glädje och nytta av denna båttidning.En liknande för husvagn/husbil skulle vara guld värd.Vad jag tror är det samma utgivare som Husvagn och Camping och i så fall finns ju tankarna redan i "huset" så att säga

2013-04-29 kl 19:37

Japp då är man tebaxs då! Köpte ett nr av eder tidning å tänka sig det var nästan inga husbilar med! Fick sedan tillfälle att ta en premunation på fyra nr å Campingkatalogen å tänkte att dom har har insett att folk inte vill läsa om husbilar i en husvagnstidning,,,, Men xxxxxxxx va fel jag hadde!
Sista numret nu var det 12 sidor om två husbilar å 3 sidor om Cabby'n! Är ni sann eller xxxxxxni bara i era läsare???
Går det så xxxxxxxilla så att ni måste ha husbilar bara för att få i hop till bröfödan???
Repotaget i från Polen var intressant det ska jag tillskriva er, men xxxxxxxxför husbilar.....

2013-04-29 kl 21:36

Välkommen tillbaka Pelle Håkansson.
Som du ser har jag raderat lite i ditt inlägg. Dina synpunkter är helt OK, men för allas trevnad använder vi ett någorlunda vårdat språk.
/ostbergr, moderator

2013-04-30 kl 08:17

ostbergr skrev:
Välkommen tillbaka Pelle Håkansson.
Som du ser har jag raderat lite i ditt inlägg. Dina synpunkter är helt OK, men för allas trevnad använder vi ett någorlunda vårdat språk.
/ostbergr, moderator

Tacka för det! Men är ni frikyrklig oxå???? Tål ni inte svordomar??
Modererar man för hårt så får man ett dött forum, men det kanske är lite av tanken för då får ni inga åsikter heller!

Pelle//

2013-04-30 kl 09:12

Nej Pelle vi är varken fyrkantiga eller pryda, men motar "Olle i grind".
Under flera år har det väldigt sällan lagts in svordomar i inläggen. Det känns inte som ett forum står och faller med just kraftuttrycken du använder.
/ostbergr, moderator

2013-04-30 kl 10:15

Det är ju just det som du som moderator inte ska göra!
För om det modereras för hårt så skiter folk i att lägga in några åsikter för att moderatorn tar bort det som inte faller han/hon på läppen!
Då jag å väldigt många med mig sitter på flera forum så vet jag hur det blir när det modererars sönder!

Pelle//

2013-04-30 kl 10:30

När var och varannan mening innehåller svordomar får man finna sig i att jag raderar detta. OBSERVERA att jag inte modererat dina ÅSIKTER, utan plockat bort svordomar.

2013-04-30 kl 11:10

Näe jag tycker inte att man ska finna sig i det! Det är dina åstikter om vad som är rätt alt fel som du vädrar då....
Nu tänker jag inte ödsla mer tid på dig!

2013-04-30 kl 17:21

Pelle Håkansson skrev:
Näe jag tycker inte att man ska finna sig i det! Det är dina åstikter om vad som är rätt alt fel som du vädrar då....
Nu tänker jag inte ödsla mer tid på dig!
jag tycker att man finna sig i det gå inn på vissa husbilsforum där modereras det friskt dom som protesterar ueslus med buler och bång

2013-04-30 kl 19:41

Jag tycker att vi på forumet ska ha ett vårdat språk. Vi är väl inga fjortisar utan seriösa campare.

2013-04-30 kl 23:56

Hmm är det åsikts maffia på detta forum.... Seriösa campare va är det? Har träffat en amssa seriösa människor lika väl en hel del som inte tar allt så förba**t seriöst har haft roligare med dom inte fullt så seriösa...
Nu var ju inte denna tråd tänkt att bli en vädringtråd för åsikter om moderering utan att det är åt helv**e för mycket husbil i tidningen, Att Bero säkert tycker det är ok ser man ju i hans avatar....

2013-05-02 kl 10:05

Man har helt rätt att vara förb...ad i sina inlägg tycker jag. Fast det är ju inte så kul att läsa svavelosande text om det kommer i varje mening. Man kan ju tycka att saker och ting är rena sk..en ändå på ett bra sätt. När man diskuterar mun mot mun så kan man helt klart uttrycka sig med vanliga hederliga svordomar om det lättar trycket. Det gör jag lite nu och då, men försöker låta bli i det skriftliga språket i olika forum. Men det är jag det.

2013-05-02 kl 15:40

Känns inte så speciellt skrämmande med en eller annan svordom, men det som känns väldigt skrämmande är när en person skriver att åsikten är svordomen. Enligt mitt sätt är svordomen ett förstärkningsuttryck. Om någon påstår att hans åsikt censureras pga att svordomen raderas så har han ju ingen åsikt.

2013-05-03 kl 14:53

Då och då får vi samtal eller mejl från läsare som tycker att vi skriver för mycket om husbilar - eller för lite. Eftersom tidningen riktar sig till både husbils- och husvagnsintresserade är vår målsättning att testa minst lika många husvagnar som husbilar, men eftersom vi har något fler husvagnsintresserade läsare försöker vi att ha något fler husvagnar.

Däremot har vi fler annonsörer som säljer husbilar än husvagnar, vilket kan göra att man tycker att tidningen innehåller mer om husbilar. Det kan vi inte göra något åt, eftersom vi mycket riktigt är beroende av våra annonsörer. Men de påverkar inte det vi skriver om.

Fortsätt gärna att diskutera detta, det är alltid intressant att höra era åsikter om tidningen!

Trevlig helg!
/Jenny Floden, nyhetsredaktör och moderator

2013-05-03 kl 22:00

Janne Uppsala skrev:
Känns inte så speciellt skrämmande med en eller annan svordom, men det som känns väldigt skrämmande är när en person skriver att åsikten är svordomen. Enligt mitt sätt är svordomen ett förstärkningsuttryck. Om någon påstår att hans åsikt censureras pga att svordomen raderas så har han ju ingen åsikt.

Då måste jag nog be dig att läsa mina inlägg igen för vad som menas är att om man börjar hacka i inlägg pga svordom så lär väl hela inlägg oxå försvinna!

2013-05-03 kl 22:06

Jenny Floden skrev:
Då och då får vi samtal eller mejl från läsare som tycker att vi skriver för mycket om husbilar - eller för lite. Eftersom tidningen riktar sig till både husbils- och husvagnsintresserade är vår målsättning att testa minst lika många husvagnar som husbilar, men eftersom vi har något fler husvagnsintresserade läsare försöker vi att ha något fler husvagnar.

Däremot har vi fler annonsörer som säljer husbilar än husvagnar, vilket kan göra att man tycker att tidningen innehåller mer om husbilar. Det kan vi inte göra något åt, eftersom vi mycket riktigt är beroende av våra annonsörer. Men de påverkar inte det vi skriver om.

Fortsätt gärna att diskutera detta, det är alltid intressant att höra era åsikter om tidningen!

Trevlig helg!
/Jenny Floden, nyhetsredaktör och moderator

Men snälla du om jag ville ha en husbilstidning så skulle jag väl köpa husbil och husvagn för den är det bara husbilar i, "Kan tyckas att det är flera husbilar pga annonserna" näe du det är mer om husbilar.
Senaste nr! 12 sidor om två husbilar 3 sidor om Cabby'n! när jag gick i skolan så var 12 alltid fler än 3 men in kanske har nåt annat räknesätt!
Näe väntar på campingkatalogen å sedan så skiter man i eran tidning då jag inte har nåt pensionsåldern än å köpte husbil....

Pelle//

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1710 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 640 fristående campingplatser och 767 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206