Nu lämnar jag över stafettpinnen / av Ingela Svenson

• 6 svar
Nu lämnar jag över stafettpinnen
2010-02-25 kl 16:35

Nu lämnar jag över stafettpinnen- När jag blir stor ska jag bli pensionär, lär jag ha sagt någon gång i min gröna ungdom. Nu är jag stor. Eller nästan. Till sommaren är jag pensionär. Det är dags att lämna över stafettpinnen till nästa chefredaktör. Då tar Ulla Carle, vår redaktionschef, hand om ruljangsen. Underbart att det blir just hon! Året var 1981 när jag första gången medverkade i H&C. Skrev manus för hand, med karbonpapper bakom för att ha en egen kopia. Sedan blev det mer uppdrag, sedan ännu mer och år 2000 blev jag chefredaktör. I marsnumret det året skrev jag min första ledare i min nya roll. På pricken tio år senare skriver jag den sista. Det känns som en väldigt bra timing. Jag har haft världens roligaste jobb. Har fått följa tidningens utveckling från en ganska anspråkslös, drygt 50-sidig publikation, till vad den är idag. En tidning med oerhörd genomslagskraft, en röst för camparna som både husvagns- husbils- och campingbranschen lyssnar till. Vi har påverkat utvecklingen av campingfordonen, inte bara hos svenska tillverkare. Även utländska producenter har hört av sig för att visa hur de har anammat våra förslag om förbättringar. Vi har satt strålkastarna på dumheter inom campingnäringen, vi har varit opinionsbildare. Gulliga medhårsstrykare har ingen kunnat kalla oss, tvärtom, uppkäftiga och rent obekväma har vi ansetts av en del vissa gånger. Men vi har också varit föregångare i att lyfta fram campinglivets företräden, och alla möjligheter det ger. Den som lever campingliv får ett rikt liv, det vågar jag gå ed på. Det har också styrt vår inriktning. Nu kunde man tro att det skulle komma lite sentimentalt prat, som det ofta gör vid tillbakablickar, men den som förväntar sig det känner mig dåligt. Nej, magkänslan är glädje och tacksamhet för allt jag har fått uppleva. Det som satt de starkaste spåren, outplånliga faktiskt, är alla kontakter med våra läsare. Det är därifrån jag har fått inspirationen, arbetsglädjen, drivkraften framåt. Tack! Men så är det detta med skrivklådan. Den är obotlig, så sannolikt kommer det att poppa upp några rader från mig lite då och då, pensionär eller inte. I reporterblocket finns redan nu ett och annat som väl hamnar i tidningen vad det lider. Men det känns fantastiskt fint att nu få lämna över chefredaktörskapet till just Ulla, bättre händer kan tidningen inte komma i. Så tack för mig i den här rollen, och varmt lycka till, Ulla!

2010-02-25 kl 18:20

Ja man får väl önska dig lycka till eller vad man säger. Hoppas det ramlar in en del krönikor och funderingar från dig i fortsättningen också. Sköt om dig.

2010-02-25 kl 19:31

Ja man får önska dig en skön tid med camping i privat görande! Men du lämnar väl oss inte till hundra procent, det tror jag inte! Lite tester och campande får man väl höra dig framöver!
Ha det SÅ SKÖNT och campa så mycket nu när du äger tiden själv!

2010-02-26 kl 09:57

Jag vill också önska dej en bra fortsättning på ditt nya liv. Ett liv kanske utan så mycket fasta rutiner. Hoppas vi få se dig både här på forumet och som gästskribent i tidningen framöver. Må så gott och njut av livet.
/Roland

2010-04-08 kl 11:48

Hej Ingela Får jag ställa mig i högen av deltagare som önskar dig lycka till som pensionär. Det har alltid varit roligt att läsa dina ledare och artiklar, jag har kanske inte alltid varit ense med dig, men det trodde du väl inte heller.:-) Men roligt och tankeväckande har det varit. Så från den ena pensionären till den andra: Grattis till pensionen och må du få många fina år som pensionär med familjen och campingen.

2010-04-08 kl 15:26

Ni anar inte hur gott det värmer i hjärttrakten när jag läser alla rara ord från er!
Jo, jag ser fram emot att bli pensionär, men samtidigt är det ju så att lusten för campinglivet inte går över en viss datum. Inte skrivlusten heller. Så om planerna håller blir det campingresor både bittida och sent, och kanske finns det ett eller annat därifrån som kan komma i tidningen vad det lider - vem vet.
Så tack för all uppmuntran och alla värmande ord!
Ingela

• 6 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206