Premiär för Campingglädje! / av Jenny Floden

Premiär för Campingglädje!
2010-06-16 kl 12:32

Snart är det premiär för Campingglädje - Husvagn och Campings nya webbplats för alla som älskar att resa och leva med husvagn och husbil.
Vi har byggt om hela webbplatsen och det blir både nytt utseende och nya smarta funktioner, men precis som nu kommer du att hitta massor av härlig inspiration för dina resor, intressanta tester av husvagnar och husbilar samt ett community med bland annat forum och fotoalbum.
Läs om nyheterna och se bilder på nya webbplatsen här:http://www.husvagnochcamping.se/nyheter/artic
le585756.ece
Lägg till www.campinggladje.se bland dina webbfavoriter redan nu! Lanseringen sker så fort vi är färdiga med alla finjusteringar och tester.
Ha en bra dag! :-)/Jenny

2010-06-16 kl 17:58

Ska bli kul se när detta kommer i gång blir säkert bra men lite rörigt innan man är van..

2010-06-17 kl 12:38

Jag har inte hämtat mig än efter förra uppgraderingen, så jag hoppas att nästa blir lite enklare att hantera.

2010-06-17 kl 21:09

Jag hoppas på att ni också har begreppet lätt-tillgänlig = lättläst. Att all brödtext är helsvart och inte i någon nyans av gråsvart. Gul färg på vit bakgrund är mycket svärläst. Lycka till. Ser med spänning på den nya sajten.h-dson

2010-06-18 kl 08:35

Jadet kann man ju hoppas på det blir lite lättare att läsa det

2010-06-18 kl 13:05

h-dson,
Vi har haft användarvänlighet i tankarna när vi gjort nya sajten, det är en självklarhet. Lätt att läsa och trivsamt, förhoppningsvis.
Texten är "gråsvart" dessvärre, men jag tror du kommer tycka att det är behagligt. Svart text mot vit bakgrund tycker jag blir för hög kontrast för att vara trevligt i längre stunder, därmot är det ingen ljusgrå brödtext jag använt utan en 80 procentig svart (html kod #333 för er som kan sånt). Upplever du den som för grå så hör av dig senare så kan vi titta närmare på det.
Ser ni ställen på nya Campingglädje där det är svårt att läsa kommentera gärna i forumet, när vi öppnat sajten. Vi kan ha missat någonstans.
Jag kommer, speciellt i starten, ha utkik i forumet för att fånga upp synpunkter och se till att dom tas omhand ordentligt.
// Linus - Webbgrafiker Egmont Tidskrifter

2010-06-20 kl 09:02

Låter lovande !
När blir detta aktuellt ?

2010-06-21 kl 09:23

Låter ju bra! Men kommer det att bli sökbart efter gamla tester också, typ gjorda 1998 eller 2000. När är det premiär för nya sidan ???

2010-06-21 kl 09:46

Gamla tester kommer finnas som idag, samlade under en artikel (http://www.husvagnochcamping.se/ovrigt/article23
7689.ece)
Vi kommer lansera idag. Den här sidan, husvagnochcamping.se, kommer finnas kvar parallellt ett kort tag men forumet och andra funktioner kommer låsas ganska fort efter lansering.
Alla inlägg kommer ni hitta i det nya forumet, så ingen panik där.
Vid lansering kommer alla användare få ett mail med en aktiveringslänk till den nya sajten, vi håller tummarna för att det kommer gå supersmidigt alltihopa!
Ses förhoppningsvis snart på campinggladje.se
// Linus

2010-06-21 kl 12:08

Har börjat harva runt men saknar funktionen Inlägg du inte läst. Har jag tittat för dåligt eller är det en funktion som försvunnit?

2010-06-21 kl 12:20

luke,

Vi är medvetna om den funktionen och den kommer komma ganska snart.

2010-06-21 kl 13:20

Just den här sidan är svårläst, inläggen flyter ihop, svårt att se var en slutar och nästa börjar!
Större skillnad på bakgrunden och/eller bör avgränsas med linje.

2010-06-21 kl 14:20

geva skrev:
Just den här sidan är svårläst, inläggen flyter ihop, svårt att se var en slutar och nästa börjar!
Större skillnad på bakgrunden och/eller bör avgränsas med linje.

Vi vill hålla inläggsytan så ren som möjligt för att inte distrahera läsflödet för mycket, men jag håller med om att det blivit för liten skillnad.

Kommer nog plocka in en linje som avbrytare mellan inlägg.

Edit: Jag har fixat en linje mellan nu, det kommer synas senare idag troligtvis.

Fortsätt gärna kommentera små och stora detaljer som vi missat.

2010-06-21 kl 22:51

Har surfat runt lite snabt på foumet här nu, tycker inte om den nya sidan, Rörig plottrig. Saknar Inläg du inte läst mm. Sen är delen senaste inlägg för kort, för få inläggs trådar. Det hinner hända mycket på forumet om man inte är inne varje dag.
Sen hoppas jag ju att detta löser sig och att forumet börjar leva mer, för stundtals så händer ingenting i gemförelse med det andra konkurerande forumet jag läser/skriver in.

Får man skriva vilket? husvagnsforum.com

/Fraz

2010-06-21 kl 23:39

Hej fraz. Bra med dina kommentarer så webbmakarna har något att hålla sig i. Funktionen med inlägg man inte läst kommer, som det står högre upp i tråden, att åtgärdas.
En variant att se ilägg man inte läst är att utgå från forumets första vy där alla avdelningarna visas. Där ser man direkt vilka rubriker det innehåller olästa inlägg eftersom dessa mappar och inlägg har ett rött utropstecken. Sedan är det bara att klicka sig igenom utropstecknen så missar man inget även om man inte varit inne på några dagar.
Alla vill vi ju att det skall komma många bra inlägg oavsett vad vi har för intressen för att forumet skall leva som du säger. Till syvende och sist beror det på oss själva. Ju mer aktiva vi är med intressanta inlägg, ju intressantare är det att surfa runt. Visst finns det en och annan som bara läser andras inlägg och det är helt OK. Men då påverkar man inte innehållet. Alltså gäller det för oss alla att knappa iväg något spännande.
/ostbergr, moderator

2010-06-22 kl 07:52

Den lila listen längst ner på sida som visar att man är
inloggad eller ej är jätte irriterande.
jag tycker den förstör hela sida.

2010-06-22 kl 08:01

Med risk för att bli betraktad som bakåtsträvare så undrar jag varför man ändrar något som redan är bra?

2010-06-22 kl 08:18

fraz skrev:
Har surfat runt lite snabt på foumet här nu, tycker inte om den nya sidan, Rörig plottrig. Saknar Inläg du inte läst mm. Sen är delen senaste inlägg för kort, för få inläggs trådar. Det hinner hända mycket på forumet om man inte är inne varje dag.
Sen hoppas jag ju att detta löser sig och att forumet börjar leva mer, för stundtals så händer ingenting i gemförelse med det andra konkurerande forumet jag läser/skriver in.

Hallå fraz,

som ostbergr skriver så kommer inlägg du inte läst att finnas ett knapptryck bort. Jag ska kolla under dagen hur mycket jobb det kan vara att få upp det på en gång.

Att visa fler forumtrådar på medlemssidan ska jag ta och titta på, känns det för lite får vi åtgärda det naturligtvis.

Tråkigt att du inte gillar nya sidan, men jag hoppas du ger den en chans och ser om den kan växa på dig. Vi har försökt förenkla och förfina lite, när jag tittar på sidan är det den gamla sidan som är rörig och plottrig. Det är alltid festligt, det här med perception.

// Linus

2010-06-22 kl 08:22

leif-karstin skrev:
Den lila listen längst ner på sida som visar att man är
inloggad eller ej är jätte irriterande.
jag tycker den förstör hela sida.

Känns den ivägen eller vad är felet?

Våran tanke är ju att det ska vara en snabbmeny för att komma till din profil, ladda upp bilder och se om du fått några nya meddelanden - en bra grej helt enkelt.

Ställer den till med irritation hittar vi på något annat.

2010-06-22 kl 10:17

Den nya sajten är lite av en besvikelse så långt som jag har hunnit surfa runt. I bildavdelningen saknas betygssättning av bilder. Kommentarerna om bilder, samt att jag saknar bilder i mitt bildarkiv. Huvudsidan/startsidan till sajten är plottrig, och blinkande reklam som stör ögat. Ni har gjort första sidan för "lång" vilket är vanligt idag bland webtidningar. Ni fyller förstasidan med så mycket information att den blir tung att ladda ned. Känns också märkligt att scrolla en sida som aldrig verkar ta slut. Använd gärna reklam men inte på ett sätt som försvårar för läsaren att läsa en artikel. Lägger ni blinkande reklamtext bredvid en artikel så är det svårt för en mänsklig hjärna att koncentrera sig på artikeln,

Just nu känns det som om ni har gjort om mest för att göra om. Förstår att ni försöker förbättra och att ni lägger mycket energi på detta, men det verkar inte som om ni riktigt har nått fram än. Blir säkert bra vad det lider.

2010-06-22 kl 11:22

frank,

Reklam hade vi även på förra siten. Där låg 8-10 annonser i en följd i högerkolumnen (och några i vänsterkolumnen) så det är inget nytt med den biten egentligen. Annonsen högst upp till höger stör ögat en del, kanske kan vi lugna ner den med en vit bakgrund.

Kommentarerna och betygsättningen av bilderna är vi medvetna om att dom försvunnit vilket är tråkigt.

Förstasidan är lång som du mycket riktigt påpekar och det är också, som nämnt, vanligt bland sajter som har ett nyhetsflöde. Det finns några olika sätt vi kan få ner längden, om den känns för lång. För tillfället provar vi ett tag såhär och ser hur det fungerar. Som vi båda konstaterat är det inte något ovanligt med en lång sajt och jag tror dom flesta har vanan att scrolla neråt ganska mycket och inte finner något märkligt i det.

Det är tråkigt att du är besviken men vi jobbar på och ser om vi kan få dig att komma över ditt första intryck. Själv kommer jag sätta mig och gå igenom lite och se vad jag kan göra med enkla medel för att få bort lite av den upplevda plottrigheten.

Dina saknade bilder. Jag ska se om jag kan hitta vad som hänt där.

// Linus

2010-06-22 kl 22:29

Som ni skriver, ju mer vi skriver ju hetare blir detta forum.

Man kanske skulle komma med något positift nu i allt gnäll...

*Den lila remsan längst ner med info stör inte mig.
*Den nya svars rutan längst ner efter all inlägg i ämnet verkar bra.
*Jag tycker det funkar med alla svaren på en lång rad nedåt, hur många får plats innan det blir ny sida.

Fraz

2010-06-22 kl 22:39

Håller med om att den lila rutan längst ner på sidan är irriterande, den stjäl utrymme när den ligger fast som den gör, känns lite som en sådan där meny som tittar fram när man för musen till kanten, typ. Förstår idén med den men jag tycker inte det funkar, bättre ha de menyerna längst upp och att de följer med sidan ist för att ligga fast.

2010-06-22 kl 22:56

Bra synpunkter från alla! Visst kan det låta beskt och negativt med ord som besvikelse, irriterande osv. MEN och ett viktigt MEN. Ni har sakliga inlägg som gör att webbmakarna kan fila till förbättringar. Kan också tänka mig att den lila inloggningslisten längst ner upplevs ta plats av läsytan. Alla läsare har inte bamseskärmar, och en del zoomar upp för att se texten tydligare. Som sagt ös på med sakliga synpunkter så blir sidan kuligare och kuligare.
/ostbergr, moderator

2010-06-22 kl 23:12

Gillar inte sättet som mina bilder visas på ,
Kan man inte få upp alla bilder på samma gång ,som det va förut eller nåt ?

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

KÖR : Volvo V70 2,5T -99
DRAR : Cabby 555 F3 Crown -97 (stugan)

L-K-V-C = lägenhet-katt-volvo-cabby
2010-06-22 kl 23:17

Finns alla dina bilder överflyttade från gamla forumet? För någon har inte alla bilder hängt med nämligen.

Hur menar du när du säger ".....på samma gång"?
/ostbergr

2010-06-22 kl 23:25

När jag går in på min profil syns bara 4 bilder men det står att det ska vara 20 st .
Jag menar att alla bilder ska synas samtidigt alt på flera sidor .
Det gjorde väll så förut tror jag .

2010-06-22 kl 23:29

Bra beskrivet Conny, nu har webbis lite ledtrådar att jobba med i morgon. Hoppas de klurar ihop något så alla inlagda foton kan visas.
/ostbergr

2010-06-22 kl 23:30

Nu klickade jag upp en bild o då syns 5 bilder i nerkant .

Det är ju ok men saknar en scrollist el liknande så man kan bläddra genom bilderna utan att plocka en o en .

2010-06-22 kl 23:41

Så här tror jag det funkar: När man klickar på en av bilderna kommer den upp i storformat över dina fem foton. För man musen till den stora bildens höger resp. vänsterkant kommer det fram en röd markering med en pil, och där kan man bläddra fram och tillbaka. Det finns även en bläddringsfunktion (grå knappar) under bilderna.
Hoppas det funkar i din dator också. Men det verkar ju ändå saknas 15 bilder.
/ostbergr

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter