Tyck till om Husvagnochcamping.se! / av Jenny Floden

Tyck till om Husvagnochcamping.se!
2013-01-25 kl 13:28

Nu ska Husvagn & Campings hemsida bli ännu bättre!
Vi planerar att bygga om lite på hemsidan och vill jättegärna ha dina synpunkter - vad är bra och dåligt idag, vad vill du ha mer av, vad saknar du, vad kan göras bättre eller ska något tas bort?
Mejla dina synpunkter och önskemål till redaktionen@husvagnochcamping.se

STORT TACK!
redaktionen

2013-01-25 kl 14:16

Försök att fixa så det blir lättare att lägga in bilder i en tråd.För övrigt vet jag inte vad som kan göras bättre,men det finns säkert något mer.
Mvh Amigo

2013-01-25 kl 17:23

Vore fint om det gick att få ordning på att sidan "rycker" upp och ner efter hur annonsen i toppen läses in. (Har gnällt på detta tidigare.)

2013-01-25 kl 17:47

Ute skrev:
Vore fint om det gick att få ordning på att sidan "rycker" upp och ner efter hur annonsen i toppen läses in. (Har gnällt på detta tidigare.)

Hos mig fungerar det utan problem, beror säkert på Webläsare eller dyl?

2013-01-25 kl 17:58

Jag tycker det är trevligt med bilder i inläggen. Som det nu är, sedan Forumbilder ändrat sina rutiner är det mycket krångligt att få till en bild. Det är mycken knånglande hit och dit, innan bilden ligger där man vill. Fixa till "bildinlägg" så blir forumet jättebra.

2013-01-28 kl 20:41

Jag skulle vilja ha den funktionen att man från startsidan(om man är inloggad) kan se om man har några olästa kommentarer i en tråd man kommenterat. Det finns för övrigt i andra forum jag deltar i. (ex. funbeat.se)

2013-01-28 kl 21:18

Jag skulle villja se antal besök man gör på forumet.
De gör man på autopower som jag bland annat är med i.
Annars är väldigt nöjd med hemsidan i sin helhet.

2013-01-29 kl 07:40

En grej som oxå hör forum till, det är att kunna se vem som är inloggad.
Det brukar finnas en punkt i varje medlems avart som skiftar mellan grönt eller rött beroende på inloggad eller ej.

2013-01-29 kl 08:41

Till Knutaugust: Den funktionen behöver du inte vänta på. Den finns redan idag:)

Tryck Forum / Medlemsportal i den lilafärgade menyraden så ser du vilka som är inloggade för tillfället.

Visning med röd/grön punkt finns dock inte som visar om jag är inloggad eller ej. Däremot ser du alltid ditt användarnamn längst till höger i den lilagärgade raden då du är inloggad.
/ostbergr, moderator

2013-01-29 kl 16:07

Snabbare uppladdning av sidan vore önskvärt.
Hinner rulla ned på sidan innan samtliga block har fyllts på vid höger sidan.

[img]http://www.countdown.se/bilder/Tid-kvar-till
-Kalle-Anka-39092-12-large.gif
[/img]
2013-11-06 kl 14:51

Hur kommer sig att redaktionen valt att inte erbjuda dessa tester till en utav marknadens populäraste läsplattor, nämligen iPad?

Citat:"Observera att du måste ha Flash Player installerat för att kunna läsa testerna. Det innebär att testerna i nuläget inte fungerar på iPad."

2013-11-06 kl 19:21

Lasse Sundström:
Ett tips: När du tryckt på den test du vill läsa så finns det ett svart fält under testets första sida, och fältet innehåller en fråga: "Läser du i läsplatta eller mobil, tryck här".
När jag trycker i min iPad så kommer testet upp som en pdf-fil.

Lägg gärna ett inlägg om hur detta funkar för er.

2013-11-07 kl 14:26

Saker som jag tycker behöver förbättras är:
Lättare att sätta in bilder.
Annars är jag nöjd

2013-11-08 kl 09:56

Är det någon som kollat om ni kan läsa tester i surfplatta eller mobil?
/ostbergr, moderator

2013-11-08 kl 11:37

Ostbergr!
De funkar jätte bra på surfplatta o mobil no problems
Är jätte nöjd med forumet för övrigt.
Ha de gott allihop.

2013-11-08 kl 18:41

Jag läste många roliga tester utan problem. Test av Saab 99 från 1976 :-)

2013-11-08 kl 18:57

Tack för hjälpen med erfarenheterna från er. Toppen att få in testen av er på funktionen som ger en pdf-sida att läsa.
/ostbergr, moderator

2013-11-11 kl 13:41

Varför kan det inte skrivas i sidospalten hur man lägger in bilder.

AHC är ju så aktiva i forumet hur de flesta skriver o dyl.

XXXXXXXXXXX raderad text som inte tillför något./ostbergr, moderator

Kanske det skulle läggas lite tid på att ordna sådana saker istället?

2013-11-13 kl 13:57

Det är tyvärr lite bökigt med bilder i inläggen här på forumet, men på sikt ska vi försöka att ändra på det. Sä länge får ni gör så här:

Bilder i forumet
1. Du kan med hjälp av så kallad EOS-kod lägga in bilder i forumet. Skriv [ia=bildensid] eller [img=bildens länk] så kommer bilden att lägga sig i inlägget. Bildens länk och ID hittar du under Information under bilden i ditt album.

2. För att hitta bildens länk på annan sajt högerklickar du på bilden och väljer "visa bild", då kommer bilden att öppnas i webbläsaren. I adressfältet hittar du nu bildlänken.

Under rubriken Forum hittar du fler instruktioner till funktioner här i forumet.

Ha en bra dag!
Jenny

2013-11-14 kl 19:58

måste testa
Bild

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2013-11-14 kl 19:59

Gick ju bra, men är bilden som här för bred, kan man inte redigera texten.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2013-11-16 kl 21:54

Tycka till.

Tycker sidan är stel, fyrkantig och omodern. Flera andra sidor känns mer levande kontruktionsmässigt än denna.
Bilder som läggs in förblir så stora som de är och förminskas inte till anpassad nivå till sidan och ibland händer det att att viss text följer med utanför forumramarna.

Några sidor som känns mer levande är bl.a. http://www.altomcamping.dk http://www.caravanclub.co.uk för att nämna två i samma branch.
Sidorna har ofta bilder som rör sig, bra grupperingar på nyheter m.m.
Min åsikt är att man gör om hela sidan för husvagn och camping och fräschar till den och gör den lite mer "glad" om så uttrycker det.
Kanske till och med ändra Åsiktsdelen eller forum som det så vackert kallas med högre spärr och bättre möjlighet till exempelvis ris eller ros, tumme upp eller ned på olika kommentarer.

Som det är nu är faktiskt i mitt tycke sidan lite trist att läsa förutom nyheterna, som dock dras ned igen av vissa kommentarer av en del personer/troll.

2013-11-17 kl 08:56

Det är nog att tidningen tar all tid och forumet kommer i andra hand, med det skulle kunna göras mycket bättre.

Jag har gett tips till tidningen förr hur andra forum är uppbyggda men inget händer så jag undrar vad de fiskar efter när inget förändras ändå.

2013-11-25 kl 21:24

Hej Redaktionen!
Kommer det komma en mobilanpassad sida?

2013-11-26 kl 17:14

Ja, det finns en mobilanpassad version av hemsidan som är väldigt enkel i sin utformning.
Vi håller på att titta på nya lösningar och hoppas kunna presentera en ny version av hemsidan, och även Campingkatalogen, inom kort.

2013-11-26 kl 17:44

Bra, för campingkatalogen är ganska tråkig och seg. Vore bra om man kan söka på betygsättningen.

2013-11-26 kl 20:12

Jenny Floden skrev:
Ja, det finns en mobilanpassad version av hemsidan som är väldigt enkel i sin utformning.
Vi håller på att titta på nya lösningar och hoppas kunna presentera en ny version av hemsidan, och även Campingkatalogen, inom kort.

Tack, jag med flera ser fram emot förbättringen.

2013-11-27 kl 10:56

Campingkatalogen som en app för en eller två dollar vore najs.

2013-11-27 kl 14:16

Då får jag kanske även ha någon sypungt på forumet, jag har bara två pungter jag iriterar mig på, det är att när någon blivit raderad så står där raderad, Från Na är alla raderade från na normalt så står där var personen kommer ifrån.

och en pungt som blir mer vanligt är att framträda med sitt riktiga namn, i moderna forum så kommer det mer nu än förr, gå inn på ett forum som heter Husbils-kompisar, så knske ni förstår vad jag menar, det är ett gratisforum som varit ett år nu, som jag tycker lever upp till sitt namn att vara kompisar, jag har haft det uppe för en tid sedn men då blev jag påhoppad med motargument det hade jag inte blivit där för där är dom just kompissar och framträder med sitt riktiga namn och även foto, när man skall göra om det ändå så vaför inte ta lite moderna ideer ,

mvh Bertil Roskvist BeRo.

2013-11-27 kl 18:01

☺️

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03