Forum » Avdelningar » Övernattningsställen » Varför denna orättvisa mellan husbilar och husvagnar ang ställplatser.
|
2011-04-05 kl 16:27
|
|
|
---"Förutsättningen att man som campare ska känna till att det är ok att övernatta är att det finns någon form av informationsskylt. Gör det inte det kan reglerna finnas i den lokala ordningsstadgan. Det är upp till camparen att undersöka vad som gäller för just den kommun som är aktuell för natten. Oftast är det skyltat om campingförbud om så är fallet. Bryter man mot denna lag kan det bli böter. |
|
|
2011-05-14 kl 10:23
|
|
|
Angående diskussionen som pågår i tråden "Behov: Husbil vs husvagn" om huruvida det finns motsättningar mellan husbilsfolk & husvagnsfolk så har jag letat fram den här tråden & i den framgår det tydligt att det finns folk som tycker att husvagnar inte hör hemma på en ställplats. |
|
|
2011-05-15 kl 13:13
|
|
|
Jag har inte läst alla inläggen, men i Husvagn & Campings Campingkatalog över de s.k. Fria Campingplatserna kan man på varje STÄLLPLATS läsa om det gäller för både husbilar och husvagnar. BRA! Min fråga är: 4-meters regeln som gäller mellan vagnarna på campingplatserna, gäller denna regeln också på ställplatserna? Det ser inte så ut när det handlar om husbilar, dessa kan stå väldigt tätt. |
|
|
2011-05-15 kl 15:21
|
|
|
Ja tyvär så struntar dom i den regeln på ställ platserna, där tycer jag dom borde följa föreskrifterna om fyra meter, |
|
|
2011-05-17 kl 06:12
|
|
|
Det har ju diskuterats i denna tråd tidigare. eftersom det inte är meningen att man ska ha möbler/markis ute på en ställplats & att man inte får grilla så behövs inte lika stora säkerhetsavstånd. |
|
|
2011-05-17 kl 10:37
|
|
|
Nu är det väl andå inte grillen som bestämmer säkerhetsavståndet utan risken för brandspridning från ett fordon till ett annat. Jag skulle ju isf.kunna ställa grillen 1 meter från grannen om jag har 4 meter mellan min och grannens vagn/husbil... |
|
|
2011-05-17 kl 15:14
|
|
|
Personligen håller jag med om att säkerheten borde vara bättre. Men av vad jag läst mig till om ställplatser så är det så man resonerat när man bestämt hur det ska funka. Det är inget jag varit med å bestämt eller tycker att det ska vara. |
|
|
2011-08-10 kl 13:17
|
|
|
Det här är mycket irriterande. Vi har dom senaste åren åkt vår ock höst i Europa med våran husvagn efter bilen. Vi kör ungefär 1200 mil varje år med husvagnen.INGEN ställplats va öppen för husvagnar. |
|
|
2011-08-10 kl 17:58
|
|
|
Hej Baggen. |
|
Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.
I campingkatalogen hittar du information om öppettider, priser, service och mer. Du kan även betygsätta campingplatser.
Gå till Campingkatalogen