• 8 svar
Danmark ?
2006-03-28 kl 16:32

Någon som besökt vårt grannland som kan tipsa om trevliga campingar, nära havet, hyfsat när till köpenhamn och som har trevliga utflyktsmål som man kan nå med cykel. Är även förtjust i god mat och dryck så sådana tips tas emot med en gormands blanka ögon :-)

Vad mer ska man tänka på som campare i Danmark ?

2006-03-28 kl 16:36

Har gjort det många gånger men tycker att det är oftast finnare på Jyland..så Själand kan jag inte tyvärr.

2006-03-28 kl 16:45

Hallå Frank, tipsar om www.campingferie.dk .
Har tyvärr ej själv campat i Danmark så jag ser också fram emot kommande inlägg i tråden.
Ha de säger Micke.

2006-03-28 kl 18:17

Hej på Er!
Det finns en katalog likt vår svenska som heter Dk Camping Danmark. Jag har fått mitt ex hos en huvagnsförsäljare.
Ni kan få en vebbadress här www.dk-camp.dk håll till godo.
Jag var i danmark men jag blev inte imponerad. Det fanns både ris och ros. Jag tyckte elanslutningarna var under all kritik på de platser jag besökte. Det fanns ju inte en elstolpe till varje tomt utan det var en grupp ganska långt bort, så det gick åt många meter kabel. Ganska farligt tycker jag när det finns lekande barn. Runt Köpenhamn vet jag ej hur det är, men vi låg i Säby, Grenå och Gals Klints camping på Fyn, därifrån var det ju inte långt till Odense och även Flensburg i Tyskland. Hoppas ni får tag i något bra.
Hej då.

2006-03-28 kl 19:38

Var inne och tittade på den danska siten. Blev bara förvirrad.....Det är för mycket blink och reklam. När jag väl kom in på själva camping kartan så funkade inte länkningarna.

Är även tacksmam om någon golfare kan ge tips på bra 18 hålsbanor runt själland

2006-04-02 kl 21:57

Jag kan rekomendera Köge. Det ligger vid kusten, lång sandstrand på andra sidan vägen från campingen räknat. Fin campig med stora platser och nyrenoverade byggnader. Nära till Köpenhamn. Den lilla staden har torgmarknad som väl fyller behoven hos en gourme och på cafeet kan du njuta fantastiska smörebröd med ett glas vin. Eftersom campingen ligger inom cykelavstånd går det utmärkt att ta ett glas vin till lunchmackan.

2006-04-04 kl 12:26

Ahhhh ! Det var ett tips som jag noterar :-)

2006-04-05 kl 12:57

Glömde berätta om Köge att det går pendeltåg till Köpenhamn om du inte vill ta bilen, att det finns ett fräscht badhus om sommarvädret är ogint, att staden har gammal bebyggelse så den är charmig att prommenera i, att campingens jätteschackspel och boulbana (gratis att låna klot) och pingisbord uppskattas såväl av ungdomarna som av deras föräldrar, att man kan låna Internetdator på stadens bibliotek gratis och utan krångel. Ja du förstår att det här har blivit en favoritplats i Danmark.

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206