Har ni tips på campingar på Österlen som inte är SCR anlutna? / av linqan

• 8 svar
Har ni tips på campingar på Österlen som inte är SCR anlutna?
2007-02-05 kl 21:26

Har förstått av alla inlägg om (mot) SCR anslutna campingar att man kanske skall försöka hitta andra alternativ.
Undrar därför om alla ni som klagar (och inte klagar) har tips på bra campingar på Österlen som inte är SCR anslutna.

2007-02-05 kl 22:00

Hej lingan ja jag tillhör inte dom som klagar,men jag rekomenderar att skaffa fri-camping katalogen där är förtecning över alla såna platser denn tidningen säljer den kontakta redaktionen.
mvh BeRo

2007-02-06 kl 09:37

Hej, Lingan
Klicka bara på rubriken F-camping på denna website så finner du åtminstone fem campingar (varav en åretrunt öppen) på Österlen - om jag räknat rätt.
Jag tillhör en av svenska campare som ogillar att en organisation som inte gagnar kunden, som motarbetar övernattningar utanför campingplatserna, som tar ut fn 125:- för ett för kunderna värdelöst märke, som ger klirr i kassan för en auktoritär organisation.
Jag upplever det även som pinsamt att träffa på utländska turister i incheckningsköer som luras på 125:- på sin kanske första övernattning i Sverige.
Vi upplever inte nåt liknande i andra länder i Europa. Vi har tuffat runt med husbilen i kanske 6-7 länder på samma resa, och skulle själva bli högst irriterade om vi avtvingades betalning för ett fånigt klistermärke i varje land.
På det sättet är Sverige unikt som turistland.
Mvh
DS

2007-02-07 kl 20:26

Jo, det förstås men jag hade tänkt mig lite mer konkret, finns det nån camping ni kan rekommendera?!
Jag är inte så insatt i vad SCR står för men nåt måste väl vara bra åxå, annars skulle väl inte så många campingar vara anslutna och så många campare köpa märket?
Men jag förstår ditt ställningstagande. Man kan väl tänka sig att dom motarbetar "fria" övernattninga pga att det inte ger några inkomster. Och det är väl kanske samma sak med det internationella kortet,ger väl inga pengar till SCR. Men det här är väl lite typiskt svenskt, vi skall ju ofta vara lite speciella och har svårt att anpassa oss.
Vi tänker/fungerar fortfarande "svenskt", inte "europeiskt".

2007-02-07 kl 21:42

Hej Lingan.

Mig veterligt så finns det inga vinteröppna campingar på Österlen. Till Österlen räknas geografikst det som ligger öster om en linje från Brösarp till Tomelilla. Centralort för Österlen är Simrishamn. Campingen i Simrishamn är visserligen vinteröppen men är SCR-camping, ej heller campingen i Brösarp (Utsiktens camping) är någon F-campin.

2007-02-20 kl 20:34

Hej!
Vi låg på en camping som tillhörde motorbanan i tommelilla. Det var precis jämte tosselilla sommarland. Eftersom det inte var motortävling så var vi nog bara 8-10 vagnar där. Ingen stor kiosk eller massa nöjjen men rent o fräscht och mycket trevlig personal. Vet ej om den är SCR-ansluten eller inte.

Mvh
Gela

2007-02-21 kl 20:39

Tack för tipsen!
Hade inte tänkt vintercampa, tänkte åka dit på sommarsemester, jag var kanske lite otydlig med det.
Skall kolla både Brösarp och campingen vid motorbanan i tomelilla (det där med motorsport är ju faktiskt rätt kul, fast naturligtvis tycker inte min fru det!).
Fler som har tips???

2007-02-21 kl 21:42

Hej jag kom att tänka på kiviks camping under marknads dagarna i juli är där mycket folk gillar man dett så är dett en bra camping aldeles vid havet gränsar till marknads området

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1685 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 639 fristående campingplatser och 745 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 301 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206