I dag har jag lärt mig något igen; den sämsta affären jag har gjort! / av Öhwall

• 8 svar
I dag har jag lärt mig något igen; den sämsta affären jag har gjort!
2019-04-18 kl 17:29

I dag har jag lärt mig något igen; den sämsta affären jag har gjort!
Kommer aldrig att beställa plats på en camping mera.
Anledning till det är följande. Tänkte besöka bokskogarna på Söderåsen i Skåne utanför Röstånga. genom Nordic Camping
Jag beställde en plats där 1095:- Avbeställningsskydd 100:-
Totalt 1290:- Vaknar i dag hade fått en vagel i ögat såg inget med det ögat & rött är det som & svider gör det som fan!
Ringer ner, nej det är försent att boka av nu skulle vara gjort i går. Hade jag nu inte bokat så hade jag sparat 1290:- Det fanns 25 platser kvar i dag 17

2019-04-20 kl 15:02

Surt. :( Men du hade ju avbeställningsskydd. Får man ha såna regler, att man måste betala ändå, eller vad säger konsumentköplagen? Kanske läge kolla upp...

2019-04-22 kl 19:15

Jag bokar aldrig, är allergisk mot alla bokningsstem och olika problem och osmidigheter det medför. Det pajar hela campinggrejen för mig.
I värsta fall ringer jag och kollar om det finns platser. Sen åker jag dit och passar det inte kör jag vidare. Sista gången jag bokade på en camping fick vi en plats mellan avfallsstationen och tömningen för husbilar. Vi kom sent på kvällen också, men jag vägrade ta den platsen. Det blev en natt på en rastplats med lastbilarna som grannar :) Dagen efter hittade vi en riktigt mysig liten camping där vi stannade två veckor istället :)

2019-04-22 kl 21:55

Om det är till någon tröst så är den campingen körd i botten.
Lever inte alls upp till fyra stjärnor. :(

Men Söderåsen är väl värd ett besök. :)

2019-04-22 kl 22:14

Vi bokar heller aldrig plats. Som David skriver, möjligen ringer vi och frågar om det finns plats. Därför blev det så här på vår påskresa. Dag 1, en parkering i Röttle by. Dag 2, Skallkrokens ställplats var full, blev Haverdals camping istället. Dag 4, ställplatsen i Skälderviken var full, blev en av de sista platserna utan el på Båstad camping. Dag 6, ställplatsen vid Hyltens industrimuseeum i Gnosjö, där var det gott om plats. Kanske för att enda servicen är en soptunna. Museet ska man absolut besöka. Utsikten över sjön och lugnet på ställplatsen, toppen jämfört med en fullbelagd camping.
Ja som ni förstår, vi planerar men man måste vara flexibel. Det är ju inte övernattningsplatsen vi ska besöka utan omgivningarna. Man hittar alltid någonstans att parkera.
Söderåsen besökte vi i höstas, en av de bästa nationalparkerna vi besökt.

LAEN
2019-04-23 kl 16:35

Jag får slå ett slag för Jägersbo camping. Ganska enkel men trevlig tycker jag. Aldrig några problem där förutom lite för få toaletter. Ringsjöstrand är bra också dock lite mer uppstyrd av bokningssystemet. Men ringer man bara dit så finns det oftast plats. Då är det närma till Fulltofta Naturreservat också.

2019-04-23 kl 22:34

För er som funderar på att besöka Söderåsen, undvik Elfdalens Camping i Klippan. Se min recension av campingen.

LAEN
2019-06-24 kl 00:52

Vill tipsa om ekeröds-rasten! Bra och fint ställe att stå på som mellanlandning på genomresa, dessutom kan man samtidigt passa på att köpa deras gudomliga egenproducerade korv "Bonnesuck" =)

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206