Mora parken camping / av euroline-56

• 13 svar
Mora parken camping
2015-02-20 kl 14:30

Såg med sorg i hjärtat att Mora parken camping gått och blivit SCR medlemmar. *suck* Se till att få bort den ur F-camping tidningen !!

2015-02-20 kl 19:50

Varför är det så hemskt att de blivit SCR?
////Xon

2015-02-20 kl 22:16

SCR eller inte kan man alltid diskutera. Jag bryr mig inte så länge läget och priset passar. Mora parken var bra, nära till Mora med många intressanta besöksmål.

LAEN
2015-02-20 kl 22:44

Eftersom Moraparken nu ingår i Grönklittgruppen med flera campingar som redan ingår i SCR så vill dom väl ha alla samlade där. Hoppas bara att inte camping avgiften höjs nu så att man inte kan fortsätta att ha säsong där under vintern.Mora parken är verkligen en pärla även om vintern med bra service och gångavstånd till centrum.

2015-02-21 kl 09:42

Det faktum att de gått med i SCR betyder ju inte per automatik att de höjer priserna. Men ofta när de går med i en större kedja. Förstår inte varför det är så många som gnäller på SCR är det någon som kan förklara det för mig som tydligen inte fattar.
////Xon

2015-02-21 kl 13:48

Det är bara min högst privata aversion mot en intresseförening (SCR) som tvingar de som vill utnyttja deras campingar att dessutom köpa ett årskort för 150 Skr för att sponsra den föreningens aktiviteter.

2015-02-21 kl 20:09

euroline-56 skrev:
Det är bara min högst privata aversion mot en intresseförening (SCR) som tvingar de som vill utnyttja deras campingar att dessutom köpa ett årskort för 150 Skr för att sponsra den föreningens aktiviteter.

Är du med i CC ? Det är väl lite samma sak betala dyrt för att nyttja deras campingar.
Eller att du betalar lite extra då ingår SCR kortet.
////Xon

2015-02-23 kl 08:06

Jag håller helt med Xon. Varför detta hat mot SCR?
Det finns dyra campingar även i F-katalogen.
Vad kostar det t ex på Böda Sand?
Jag skiter i vilken organisation campingen tillhör.
Är priset vettigt och läget tilltalar mig så stannar jag.
Sen får det vara F-, SCR- eller CC-camping boendet blir ändå det samma.
Med den inställningen får man faktiskt en hel del bra alternativ.
Så varför välja bort något bara för ett sketet märke på ett plastkort?
De 150 kronorna går lätt bort i bensin- eller dieselkostnad om man måste dra vidare för att man är så principfast att man inte kan bo på en SCR-camping.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT 2021.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping.
Bloggar lite då och då på: https://hjulhuset.bloggo.nu/
2015-02-24 kl 13:31

Jag förstår att jag kanske verkar lite gnällig men det jag reagerar på är just tvånget att ha ett kort för att man skall få använda en camping. Jag reste väldigt mycket i mitt arbete förr, bodde mycket på hotell och även ibland på campingar när det passade. Jag ser SCR som en "hotellkedja". Jag behövde inget kort utfärdat av Visita ( f.d. SHR ) för att bo på ett hotell. Däremot förekom det och förekommer kundbonuskort per hotellkedja. Om nu SCR kortet var ett kundbonuskort skulle jag se helt annorlunda på det. Om det gav mig förmåner som campinggäst, skulle det vara intressant. De erbjudanden och rabatter och "förmåner" som kortet ger idag är ju de gängse som man får via snart sagt alla kort, Bensinkort, ICA, Motormännen o.s.v. Men inget av de förmåner som erbjuds gäller själva campingen ! Som sagt, jag har använt SCR campingar när det varit lägligt, men jag tycker fortfarande att det är fel med just korttvånget.

2015-02-24 kl 21:42

Håller med euroline-56 till 100% för att det krävs medlemskort för att få bo där. Internationellt campingkort duger inte. Dessutom kostar det en hel del för anslutna campingar, ett av skälen till att bland andra Bredängs camping i Stockholm gått ur. Sen ska vi inte tala om deras bedrövliga katalog men den behandlas i en annan tråd.

2015-02-24 kl 22:26

SCR är ju en intresseorganisation som ska tillvarata campingägarnas intressen och marknadsföra camping som livsstil och de enskilda campingplatserna. De campingar som är medlemmar måste ju anse att kostnaden står i paritet med mervärdet av att vara med.
Det som är konstigt är att vi som kunder ska vara med och finansiera deras intresseorganisation eftersom de i många fall direkt motarbetar våra intressen som husbils respektive husvagnsåkare genom att aktivt motarbeta alternativ till SCR's campingplatser.
Tanken att göra om campingkortet till ett kundkort med unika förmåner direkt kopplade till campingarna är intressant, det skulle ju helt plötsligt kunna motivera en viss kostnad för kortet. Om kortet inte är ett krav för att få bo på campingplatserna kan vi ju själva välja om vi vill skaffa kortet och utnyttja förmånerna. Vi kan då värdera om kortavgiften står i paritet med värdet av förmånerna. Alternativet till kortavgifter är ju att "gömma" kostnaden genom att höja de redan höga dygnspriserna.

LAEN
2015-03-16 kl 15:33

Handlar det om 150 kr/år eller handlar det om principen?

2015-03-17 kl 13:02

För mig personligen så är det definitivt en principsak. 150 Skr/år är väl inte "hela världen" men just det faktum att vi som campinggäster skall "sponsra" medlemsavgiften för campingägaren tycker jag är fel. Jag kan förstå att SCR inte vill bli av med dessa pengar. De finansierar väl bl.a. SCR tidningen antar jag. Om det nu är sant som det står på SCR's hemsida så skall varje campingägare sälja två årsmärken per tomt plus ett årsmärke per säsongsplats. Det blir pengar det ! Som vi campinggäster betalar förutom vanlig campingavgift.

• 13 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1662 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 733 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206