Mysig camping på Gotland! / av stihl

• 18 svar
Mysig camping på Gotland!
2016-01-04 kl 22:05

Hej alla!
Undrar om någon kan tipsa oss om någon mysig camping på Gotland, har kikat lite på nätet men inte hittat någon. Tänkte att det skulle bli Gotland i sommar

2016-01-05 kl 07:18

I mitt campingkatalogen (2013) finns där 9 campingplatser på Gotland, så undra mej varför du inte lyckas hitta dom :-)
Mvh
Knud

2016-01-05 kl 11:11

Om du tittar högst upp på sidan när du är i forumet har du en länk till campingkatalogen, ca 17 campingar på Gotland. SCR:s campingar hittar du på camping.se även dom har säkert ett stort antal på Gotland.
Önskar en trevlig Gotlandsvistelse - där är fint!

2016-01-05 kl 15:55

stihl skrev:
Hej alla!
Undrar om någon kan tipsa oss om någon mysig camping på Gotland, har kikat lite på nätet men inte hittat någon. Tänkte att det skulle bli Gotland i sommar

Vad inbegriper uttrycket mysig?
Vad söker ni?

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT 2021.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping.
Bloggar lite då och då på: https://hjulhuset.bloggo.nu/
2016-01-05 kl 16:43

Hej Knud!
Självklart hittar jag campingar, jag är inte dum. Det är första gången vi ska till Gotland. Sedan att det finns 9 st campingar i campingkatalogen och att alla är lika trevliga hjälper ju inte mig. Jag tycker inte att Kneippbyn,Tofta eller Snäck verkar vara något för oss. Hade tänkt mig att få tips om någon mindre camping ,tänk på alla är inte lika erfarna som många av er.
Mvh Kenneth

2016-01-06 kl 00:44

Hej Stihl
Jag måste hålla med dig när det gäller Tofta och Snäck och några till. Trots Kneipebyns komers så måste jag ändå ge dem lite kredit. Själva föredrar vi Ljugarns camping. Kanonläge, rent, snyggt och "mysigt" om du väljer den södra campingen, m.a.o vid receptionen. Vi har stått där två år i rad drygt 1 vecka och är mycket nöjda. Två kanonrestauranger, på gång/cykelavstånd, Smakriket (dyrt) och Tapasrestaurangen Pighuset med fin service och mat till lite mer överkomligt pris. Fin strand mitt emot campingen. Pool finns om man önskar det. Vi har testat Sudersand uppe på Fårö också. Den är inte fel om man väljer rätt läge. Vi skulle nog ranka Ljugarn som bäst, men vi har alla olika behov.

2016-01-06 kl 10:38

Vill ni ha ett annorlunda, lugnt ställe kan ni kolla upp Sandkvie ställplats. Är en ställplats men har utrustning som en camping. Jättetrevliga campingvärdar som också mer än gärna delar med sig av lämpliga resvägar.
Vi fick kanontips.
Ligger precis utanför Burgsvik. www.sandkvie.com.
Ska ni besöka Visby så kan Norderstrand camping vara ett alternativ. Bra läge med en kilometer till ringmuren och vackra solnedgånger är väl det stora plusset.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT 2021.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping.
2016-01-06 kl 11:40

Hej Nova!
Jag får tacka för ett bra svar. Var in och tittade på ljugarns camping verkar vara lagom stor och trevlig med en fin strand.

2016-01-07 kl 14:38

Vi var till Ljugarn när vi gjorde Gotland och blev inte så imponerade.
Servicehusen var så där. Ingen kvällssol.
Stranden var behållningen.
Vi trivdes bättre på västra sidan av ön med sin kvällssol.

2016-01-07 kl 17:21

Men finns det andra campingar på västra sidan än dom tre stora? Och för härlig kvällssolen. Men är det någon som varit i slite på åminnes camping,ser oxå trevlig ut

2016-01-13 kl 08:46

Titta på FC120 Kappelhamns Camping. En klubbdriven liten camping som verkar ligga väldigt bra till. Var på väg dit men det sprack. Var i kontakt med campingvärden ett par gånger inför resan och fick verkligen bra respons.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor i en Cabby 650+L. Helårscampar plats 5 på Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44.
2016-01-16 kl 22:22

Kappelhamns camping var vi framme till.
Lite speciell klubbcamping.
Man åker dit, går in och finns det en ledigskylt på någon plats kontaktar man campingvärden. Då är det OK att stå där. Går inte att boka i förväg.
Ligger jättefint vid havet med solnedgångar och en restaurang vid havskanten.
Fin utsikt mot stora och lilla Karlsö.
Värd ett besök och en chansning om plats.
Här börjar också en superfin kustväg söderut. En av de finare på ön i vårt tycke. I konkurrens med Sudret i söder.

2016-01-19 kl 08:01

Det går utmärkt att förhandsboka plats. Min egen erfarenhet.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor i en Cabby 650+L. Helårscampar plats 5 på Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44.
2016-01-19 kl 10:34

kjello skrev:
Det går utmärkt att förhandsboka plats. Min egen erfarenhet.

Vi ringde dit när vi kom i land men fick till svar att man inte tog förhandsbokningar.

Först till kvar gällde.
Det var sommaren 2014.

Hur som helst är det ett bra alternativ.

2016-01-22 kl 17:13

Hej !
Tack för alla tips och bra info, det känns som att det blir en rundtur på Gotland med "mysiga" campingar.
Mvh Kenneth m fam.

2016-02-13 kl 23:22

Var i sommar på Burgsviks Camping. Trots att det var mitt i högsäsongen fick vi en mycket fin service. Min fru är handikappat och har svårt att gå längre sträckor. Vi fick bra hjälp med att hitta en plats där det var lätt för henne att komma till servicehuset. Ja när jag missförstod beskrivningen för hur jag skulle köra in på campingen, skickade de en kurir efter mig som hjälpte mig vända ekipaget så jag kom rätt in.

Med vänlig hälsning

Hans-Peter Stülten
Nynäshamn
2016-03-26 kl 18:12

Ochi sommar kan Ni åka från Väst
ervik med Gotlandsbåten!

2019-12-30 kl 00:45

Kan rekommendera https://campinggotland.se/ för den som söker tips om camping på hela Gotland!

• 18 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

• Campingkatalogen 2021

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206