Nu är det stor besvikelse på Leksand Strand Camping / av Anonym 369436995

• 24 svar
Nu är det stor besvikelse på Leksand Strand Camping
2013-09-07 kl 18:30

Nu har vi äntligen fått ett brev (efter en hel sommarns väntan) hur den nya styrelsen och ägarna vill bedriva campingen.
De vill ha bort alla långliggare eftersom som de själva sa... att vi äger små paradis öar,
De bedriver kontraktsbrott just nu, eftersom alla måste flytta fast den betalda årssäsongen går ut den 30 april, så är det många upprörda stämmor.
De har höjd priset med 60 % till nästa säsong, så nu blir det utan långliggare.
Krismöte sker den 22 september, skulle vara bra om tidningen Husvagn & Camping kunde göra ett reportage om situationen och mötet. Så här får det absolut inte gå till // Fia-Lotta

2013-09-08 kl 22:05

Har idag kommit hem efter att ha tillbringat helgen på den vackra Leksands Strands Camping och jag kan vittna om den förtvivlan, upprördhet och ilska som fanns där! Överallt såg man långliggare som rev sina trädäck och packade sina tillhörigheter på släpvagnar. Såg flera äldre människor som upprörda rev och packade i den +25-gradiga värmen. Var ärligt talat rädd någon av dom skulle stupa i värmen. Pratade med några stycken som stått där i många år och dom var både lessna, arga, uppgivna och förtvivlade. Just nu säljer många av sina standby tält och lämnar Leksand för gott! Det kändes tragiskt...

2013-09-09 kl 08:05

Nu vet jag ju ingenting och om ens om frågan?? hörde hemma här i forumet från första början. Verkar dock märkligt att man som en blixt från klar himmel får besked om att man måste riva allt och flytta. Om priserna höjs med 60% är det ju knappast för att slippa långliggare för vill man det erbjuder man helt enkelt inte det alternativet. Däremot är det naturligtvis ett sätt att bli av med "gamla" gäster
Föreslår om detta skall diskuteras här, att det läggs i en egen tråd under rätt rubrik och att all bakgrundsinformation läggs upp om någon skall tycka till och kommentera

LMC 520/580 hte -06 som dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI -14
2013-09-09 kl 13:18

Nu förstår jag inte om tråden ligger rätt...
Är inte detta Forum om information och hjälp??
Tyvärr kom detta brev från en blixt som Du skriver ShadowF.
Men om de vill bli av med långliggare..det framgår inte i brevet. Men campingvänligt är det definitivt inte på Leksand Strand camping. Och som Jan-E skriver människor som har campat där i 20-30 års tid, är fullständigt förstörda. Att driva camping/sommarland och hockey i ett och samma bräde, så klart att någon får stryka på foten. Men till vilket sätt de gör detta och hur ovilliga de är att lösa praktiska frågor... det är de ovärdiga i frågan. Men som sagt ser de oss som sagt som små paradisägare...då har nog inte styrelsen/sommarlands ägaren förstått tjusningen med campinglivet. :(

2013-09-09 kl 14:59

Fia-Lottas tråd har jag flyttat till avdelningen Campingplatser eftersom det handlar just om en enskild campingplats.
Frågan om forumet är till för information och hjälp: Ja visst skall vi tipsa om olika saker så vi kan dra nytta av varandras upplevelser och kunnande.
Sammanfattningen av den situation du beskriver ger oss andra läsare en bild av nuläget på campingen. Detta nuläge är viktigt att värdera då man tänker besöka en camping.

Sådana frågor har varit uppe massor av gånger här i forumet. T.ex. frågar någon: Har någon varit på campingen XXXX och vet hur lekplatsen eller servicehusen är där?

Du har gjort det motsatta, vilket inte är något fel. Alltså att beskriva vad som väntar besökaren när man kommer till campingen. Man kan säga att du "gett en svar innan frågan är ställd".
/ostbergr, moderator

2013-09-09 kl 15:45

Re "Fia-Lotta"
När du säger "kontraktbrott", att ni betalat t.o.m. 30 april 2014 och tvingas flytta nu, funderar jag om det inte vore idé att låta någon jurist titta på detta? Eller finns det något skrivet i nuvarande kontrakt som ger (nye) ägaren rätt att riva ingångna avtal i förtid? I så fall måste ni väl få tillbaka pengar för den tid ni ej får utnyttja, kan man tycka. När måste ni vara borta därifrån? Av det arbete jag såg många lägga ner i helgen förefaller det ju vara rätt snart...

Inte för att "strö salt i sår", men när ägaren pratar om att ni "äger små paradisöar" tänker jag genast på att några där har osedvanligt stora platser med staket runt och enorma trädäck, med både standby tält, pergola, soldäck, vindskydd, blomsterarrangemang mm. Mycket större än andras mer normala campingytor! Har själv aldrig sett något liknande på andra campingplatser jag besökt. Bara en fundering, om det kanske är dessa den nye ägaren syftar på med "paradis öar" och att det är detta man nu vill få bort? Hörde bl.a. när jag var där att "sen ska alla elplatser bli lika stora och alla vagnar måste stå med draget utåt" (vilket alla inte gör idag) - därav min fundering. Men det gör ju inte sorgen mindre för alla dom som idag har en normalstor yta man gjort fin och nu tvingas riva... Ja, även den som tilldelats en större yta är väl förmodligen minst lika upprörd.

Prishöjningen lär ju också tvinga bort många och även om man har råd, hur många, speciellt äldre, orkar bygga upp allt igen på en ny plats...

2013-09-09 kl 22:37

Från att flytten skulle ske i vår... de vill ha snabba kom och gå gäster nära restaurangen har de nu i ett brev som kom i veckan att allt ska flyttas nu till sista sept plus att de gör en enorm prishöjning, och sen ser till att de bara kan ha helårs "långliggare" eftersom de kräver omöjliga krav att inget annat skulle kunna vara möjligt. Att riva standby tält och ta med golv som sommarcampare när hösten kommer är inte riktigt vad som var prat om i våras...
De har bjudit in "oss" campare att planera framtiden tillsammans... men tog en kovändning utan att meddela och därför är alla så bestörta att det blev inget som vi hade planerat eller fått information om. Det är nog allt detta som gör att besvikelsen är så enorm och att de tydligen väljer att ta en juridisk fajt, med de som har en plats till den 30 april. Att platser har varit i olika storlekar har också varit olika prisklasser, att draget inte varit "utåt" kan inte varit många vagnar, och dessa skulle nog kunna flytta rätt om de hade fått tillsägelse. Men som sagt Leksand Strand Camping har aldrig haft möten eller direktiv förut, så samtal har aldrig kunnat genomförts. Nu ska sommarland ta mer plats genom att flytta/driva bort långliggarna så de kan utöka sin verksamhet med att göra en äventyrsgolfbana, vilket säkert blir jättebra.... men synd att de sköter sin verksamhet och driver igenom sin plan utan att förankra eller att ta hänsyn till avtal och beslut som tidigare har skrivits. Det kommer säkert ett 50-60 tal nya långcampare så småningom, de som har råd att betala och de som tycker att dessa extrema avtal är acceptabla, men vi som känner oss grundlurade av denna styrelse/förening vi vet att vi inte får tillbaka av dessa pengar, vi får fortfarande duscha i kallvatten och mögliga duschrum. :P Och det blir nog bra som de tänker... att kom och besök sommarland, ät och drick i restaurangen och betala dyrt, åk och kom tillbaka. Det är nytänket inom campingen :)snabba puckar som man säger inom ishockeyn :)

2013-09-10 kl 06:28

Hej-Fia-Lotta. Ursäkta frågan men vad kostar en säsongsplats innan höjning, och ingår fast vattenanslutning.

2013-09-10 kl 08:07

Nu ligger den ju bra.
Jag är ledsen Fia-Lotta. Jag förstår din upprördhet, men för egen del saknar jag all tänkbar bakgrundsinformation för att kunna tycka eller kommentera så jag noterar o läser vidare om det blir nån fortsättning i tråden.

LMC 520/580 hte -06 som dras av en Ford Kuga 2.0 TDCI -14
2013-09-10 kl 13:12

Re "Fia-Lotta"
Jag tycker, precis som "ShadowF", att du ska berätta lite mer bakgrundsfakta (t.ex. vad priset var tidigare, osv) så att fler här på forumet kan hänga med i diskussionen och tycka till i frågan! Först då kan du/ni ju få stöd, goda råd och förståelse för Er situation! Jag vet inte heller allt, men lite mer eftersom jag bor i länet och följt det via pressen. Det jag vet är att tidigare i år fick campingen en ny ägare och slogs samman med intilliggande Sommarland. Därefter har dessa förändringar (eller försämringar om man så vill) inletts.

Väldigt tråkigt att detta skötts så illa att alla säsongare känner sig överkörda.:( Känslan man får är ju att man nu vill tjäna mer pengar på anläggningen och det gör man kanske mer på dygnsgäster än på säsongare...

Apropå "duscha i kallvatten och mögliga duschrum" - ja, servicehuset vid säsongscampingen håller ju avsevärt sämre standard än det nybyggda närmare Sommarland! Jag duschade i det nya i helgen och där fanns varmvatten och det var fräscht där! Har man ambitionen att bli 5-stjärnig camping så lär väl samtliga servicehus renoveras!

Re "Knutaugust"
Campingen har idag inte någon fast vattensanslutning, vad jag vet. Men jag hörde att avsikten är att rusta upp campingen, från dagens 4 stjärnor, till att bli 5-stjärnig, så standarden lär ju i så fall höjas. Enligt Wikipedia så är ju ett av kraven på en 5-stjärnig camping: "Minst 20 tomter ska ha anslutning för vatten och avlopp". Så det lär ju bli en del grävjobb där i vinter då... Kanske därför man vill få bort långliggarna redan till den sista september?

2013-09-10 kl 16:05

Det är bra med forum :)
Du verkar ha mer info Jan-E än vad vi har fått vi som campar där.
Mötet som vi hade i maj, där pratades inget om vattenanslutning...
Vi har blivit lite luttrade om att bli lovade bättre standard på våra servicehus, för tyvärr så räcker inte 4 duschar när det är högtryck på campingen vid den nyrustade servicehuset.
Ena duschrummet stängdes pga av dålig kvalité men de öppnade den igen för att kapaciteten inte räckte till.
Vi har betalat ca pris
13,000:- Helår
10,000:- sommar
1350:- vinterförvaring
Elkostnad därutöver med 2:- kwh
Men nu blev det endast möjligt att årscampa till en kostnad av 19,300:-
så höjningen kom som en chock, eftersom man pratade om ca 20% höjning vid mötet i maj.
Även om de har lovat och tagit i hand på att det inte skulle bli så stora förändringar första året som de blev ägare, så behöver man inte hålla det som lovas.
Det lär säkert bli fortsättning på denna soppa... men som sagt många har sagt upp platserna för uppsägningen var tvungen att ske innan (den 15 sept) de ska ha möte nu den 22 sept. Så tyvärr litar ingen på deras arbetssätt, att bryta avtal är inget att sträva efter.
Så det gör det lätt för sig, att ha ett info möte efter uppsägningstiden har gått ut... Så därför vet jag inte så mycket mer fakta...
Bara hoppas att mötet blir bättre denna gång än en polsk riksdag, som det vart vid förra mötet :) Men en sak har vi lärt oss när styrelse/förening vill bedriva makt, så gör man på detta vis... liksom enklast.
Ps. Och vad vi får för denna brutala höjning det förtäljer inte brevet som vi fick, förutom en äventyrsgolf ds

2013-09-10 kl 16:31

Utan att försvara ägarna på något sätt, så är det ju så att de har "rätt" att sätta vilka priser de vill.

För de som tillbringat massor av år på campingen svider det givetvis att få de besked som getts, både vad gäller avtal och prissättning.

Förenklat (för en som inte drabbas)och uan att raljera är det så att höjer min mataffär mjölken med 60% från 10 till 16:- litern. ja då handlar jag mjölken hos någon annan.
Jättetråkigt för er som drabbas, men det kan ju vara så att ägarna biter sig i tummen genom en så kraftig höjning från ena till andra året.
Tomma rutor kostar då pengar. De kanske spelar ett för högt spel?
/Roland

2013-09-10 kl 18:31

Nja, jag tror knappast att jag vet mer än er. Den info jag snappat upp är dels via media och dels via dom två långliggare jag pratade med i helgen. Det var där jag hörde att nye ägarens ambition var att göra campingen 5-stjärnig. Om detta stämmer törs jag inte lova. Detta om vattenanslutning är inget jag hört, utan det har jag läst krävs för att bli godkänd som 5-stjärnig camping, så det hänger ju ihop med OM detta är ambitionen. Eftersom det är hörsägen så kan det ju vara rykten som sprids, vilket är farligt att lita på, för då kan ju funderingar plötsligt bli till sanningar... Så ta det med en nypa salt, såvida ni ej hört på mötet att det SKA bli 5-stjärnigt.

Angående servicehus så visst skulle det behövas fler! Campingen är ju stor och servicehusen ganska få och små... Nu, under lågsäsong funkar det ju bra, men under högsäsong kan jag tänka mig att det bli kö.

Sen ang. prishöjningen så är det ju som "ostbergr" säger - ägarna har ju "rätt" att sätta vilka priser som helst. Men som det ser ut nu så verkar ju dom flesta också göra så som han säger, "handlar mjölken hos någon annan". ;) För nu rivs det ju intensivt där och standby tälten säljs av - så tydligen tänker många sluta säsongscampa helt!!! Av andra fick jag frågor om andra bra campingar i närområdet.

Om nu majoriteten sagt upp sina platser så kan vi ju hoppas att det blir "annat ljud i skällan" på mötet den 22 september. Vi kan ju hoppas att ägaren gör en kovändning när han ser vad som är på väg att hända och erbjuder Er bättre avtal. Tyvärr blir ni ju ändå tvungna att riva upp allt och flytta, eftersom dom nya säsongsplatserna ska ligga längre in, närmare Sommarland... Dom platser ni har idag ska ju användas till dygnscampare, vad jag läst i tidningen, för att dom ska ha närmare till restaurangen.

2013-09-10 kl 19:03

Utan att ha legat på säsong själv ännu men hört mig för på flertalet så tycker jag det varit väldigt billigt med 10.000:- för er.. Det varväl dessutom inkl el?
Dom flesta jag har pratat med har fått lägga mellan 13-16.000:- /sommar... (April-sept) vissa har fått vattenanslutning men inte alla.
Dock tycker jag att Leksands camping är härlig.. Har själv varit där några ggr, ok för att jag älskar hela siljanbygden, så visst vore den i mina ögon värd ett bättre pris...

2013-09-10 kl 21:28

Elen tillkommer med 2:- kWh
Ja... det lär gå många troll i denna camping..
Hoppas att de kan bedriva campingen som en camping ska bedrivas. Att pengarna stannar kvar och rustas upp, som de har lovat så många år nu.
Men tittar man på alla ägare/styrelse så blir man mörkrädd, att personer sitter både i Leksand sommarland /Leksand strand camping och Leksand IF, Holdingbolag och allt vad det heter, och att de bildar bolag på bolag så förstår man hur det kan bli så här.
Att vi kunder tröttnar till slut när inte osthyveln används längre utan nu tar man till kniven.
Men men va är en camping med tanke på de olika bolag dessa styrelsemän som de sitter i...
En droppe i havet om man sitter i 10-21 olika styrelser och pengar flyttas hit och dit. Men det kanske så föreningar/styrelser ska bedrivas... va vet jag... men nu har vi fått nog och hoppas att de bevarar vackra campingen och bedriver kundvänlig camping :)

2013-09-10 kl 22:07

Re "Knutaugust"
Intressant att höra att dom flesta du pratat med begär mellan 13-16.000kr/sommar! Är det inkl. el? Var i Sverige är det?
Grannkommunen Rättvik begär, om jag minns rätt, Ca15-16.000 för motsvarande säsong (vet ej om det inkl. eller exkl. el) och det har jag tyckt varit dyrt. Men jag antog att det berodde på det vackra läget vid Siljans strand och att folk därmed var villiga att betala så mycket. Men det är tydligen en normal prisnivå då... Jag antar att nye ägaren till Leksand strand noterat denna prisdifferens och därmed sett att utrymme finns att höja priset, eftersom även Leksand är vackert. Så, ja, det kanske har varit billigt i Leksand, fram till nu...!
Kanske får ni i Leksand se bakåt och glädjas åt dom fina år ni haft där. Om ni sen ska "bita i det sura äpplet" och ta ett högre pris, eller lämna Leksand och åka någon annan stans kan ni ju bara själva avgöra. Trist bara att det skulle bli såhär... Jag håller tummarna för er, att allt ska bli till det bästa till slut!

2013-09-10 kl 23:55

Som korttidsbesökare till campingen i fråga så tyckte jag att det var synd att vi inte kunde erbjudas en plats intill sjön de dagar vi var där, utan de var upptagna av vagnar med staket omkring.

13000kr för ett helt år är billigt.

För de platserna närmast vattnet hade dygnstaxan kunna vara 350kr. Anta då att att sommarsäsongen är 100dagar som högst.
35000kr skulle kunna vara möjligt som inkomst. Jag hade i alla fall tyckt att 350kr dygn för den platsen närmast vattnet hade varit värt den kostnaden, just för att det är ett par dygn bara.

Tyvärr så vill jag inte återvända till en camping där man förläggs i ett hörn av campingen i skugga och minimalt med sol.

Jag tycker att campingägarna gör rätt och rör om i grytan och låter korttidscamparna få del av de fina platserna närmast sjön.
Min högst personliga åsikt.

Sen är Sommarland ett företag precis som vilket företag som helst, där varje investerad krona förväntas återbetala sig inom X-tid och ge god avkastning till ägarna, styrelse och VD.

2013-09-11 kl 08:55

Jan-E skrev:
Re "Knutaugust"
Intressant att höra att dom flesta du pratat med begär mellan 13-16.000kr/sommar! Är det inkl. el? Var i Sverige är det?
Grannkommunen Rättvik begär, om jag minns rätt, Ca15-16.000 för motsvarande säsong (vet ej om det inkl. eller exkl. el) och det har jag tyckt varit dyrt. Men jag antog att det berodde på det vackra läget vid Siljans strand och att folk därmed var villiga att betala så mycket. Men det är tydligen en normal prisnivå då... Jag antar att nye ägaren till Leksand strand noterat denna prisdifferens och därmed sett att utrymme finns att höja priset, eftersom även Leksand är vackert. Så, ja, det kanske har varit billigt i Leksand, fram till nu...!
Kanske får ni i Leksand se bakåt och glädjas åt dom fina år ni haft där. Om ni sen ska "bita i det sura äpplet" och ta ett högre pris, eller lämna Leksand och åka någon annan stans kan ni ju bara själva avgöra. Trist bara att det skulle bli såhär... Jag håller tummarna för er, att allt ska bli till det bästa till slut!

Då har nog Jan-E inte kollat alla campingar runt Siljan.
På Sollerön kostar en sommarsäsong 5100 kr och vintersäsong 4300 kr. Tillkommer gör el med 1,50kw/h. Dessa priser gäller som medlem i CC. Annars är priset 500 kr högre.

Där är också säsongplatserna spridda över hela campingen. Så där kan man som gäst få en plats nere vid Siljans strand. Eller om man hellre vill stå på övre plan med närhet till resturangen.

Så till viss del kan jag förstå Leksands Camping som vill erbjuda dygnsgästerna vackra platser vid Siljan.
Om det sen skötts på ett schysst och bra sätt lämnar jag till de som är inblandade.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2021och efter hänger numera en Adria Alpina 753 HT 2021.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping.
Bloggar lite då och då på: https://hjulhuset.bloggo.nu/
2013-09-11 kl 12:20

Re "chriper"
OJ, det var billigt!!! :o Det priset, för en sommarsäsong, gav jag för 2år sedan på lilla Sifferbo Camping och det höjdes till 8000kr förra året. Nä, jag har inte kollat alla campingar runt Siljan. Bara dom i delen närmast oss, dvs den sydöstra. Men det är ju tydligt att det finns en stor prisdifferens runt Siljan då!
Efter detta besked kan väl förmodligen Sollerön räkna med invasion från besvikna Leksingar då... :P
Jodå, jag kanske åker dit jag också! ;)

2013-09-11 kl 12:41

Själva har vi i år gett 14.500:- + el (2:-/kwh) per säsong. Till nästa år kommer det kosta 17.000:- + el + 1000:- för poolkort. Om det är värt det? Tja, vi prioriterar olika alla men vad kostar det att röka per år för två personer?
Och precis som ett inlägg här ovan kan jag bli irriterad över säsongare som mer eller mindre bygger upp så pass mycket att det mer liknar ett fast boende.
På den camping vi ligger på finns det INGA säsongstomter närmast vattnet, de är till för korttidscampare. Det är rätt tycker jag.

2013-09-17 kl 19:29

Tyvärr så innebär ju inte att om man har det bra och billigt någon rättighet att det kommer att förbli så i all framtid. Man får vara glad för det som har varit helt enkelt och se det som en bonus att man kunde ha sin "paradisö" till relativt låg avgift under så pass lång tid trots allt.
Man kanske skall vara glad att campingen fortlever och inte säljs till ett fastighetsbolag som bygger stugor på området istället för då blir det aldrig någonsin någon mer camping på det området. Nu blir det camping men kanske med andra campare än dom som har stått där tidigare och visst är det beklagligt för dom som känner att dom inte har råd att campa där längre men så är det ju med allt i vårt samhälle, det mesta är vinstdrivande och alla har inte råd med allt, det är ju den världen vi lever i.

2013-09-17 kl 20:55

hakano skrev:

Man kanske skall vara glad att campingen fortlever och inte säljs till ett fastighetsbolag som bygger stugor på området istället för då blir det aldrig någonsin någon mer camping på det området. Nu blir det camping men kanske med andra campare än dom som har stått där tidigare och visst är det beklagligt för dom som känner att dom inte har råd att campa där längre men så är det ju med allt i vårt samhälle, det mesta är vinstdrivande och alla har inte råd med allt, det är ju den världen vi lever i.

*Host*
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.3059150-leksand-strand-nedringda-efter-tv-reklam-for-dromstugan?m=print

2013-09-17 kl 21:31

Lasse Sundström skrev:
hakano skrev:

*Host*
http://www.dt.se/nyheter/dalarna/1.3059150-leksand-strand-nedringda-efter-tv-reklam-for-dromstugan?m=print

Ok, där ser man...har inte sett på TV. Tolkade bara inläggen i tråden här som att det skulle bli camping även framåt men med höjda priser.

2013-09-20 kl 15:44

Leksands strand camping har varit misskött under många år, där folk har blivit förfördelade av olika anledningar.

Min åsikt är en allt för dyr camping med alldeles för dåligt skick på servicehus och dyligt. Att dom nya ägarna rör om i grytan lite är nog bara sunt men jag kan hålla med om att dom verkar lida av lite storhetsvansinne. Var där i sommras och jag var INTE imponerad, till det priset, finns betydligt finare campingar till bättre priser. Så mitt råd till alla säsongare, se det här som en möjlighet till att vända blad i livet och upptäcka något nytt och kanske bättre. Vem vet?

Små paradis. Ja visst FN har vissa sina små paradis där. Ingen skulle få bygga en stuga så där fint utan dom rätta kontakterna lagligt. Sen att mycket av det här är reb svensk avundsjuka och grundar sig i Jantesamhället Sverige är nog mest sorgligt

• 24 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206