Vintercampa / Vinterförvaring / av royal720tdl

• 15 svar
Vintercampa / Vinterförvaring
2006-10-14 kl 14:54

Varför är det så många som ställer undan sin vagn bara för det blir vinter, när det är så underbart mysigt att campa även på vintern....

2006-10-14 kl 18:56

Begriper ingenting...

Först är det sommartider sen är det svamptider sen är det vintertider sen är det vårtider (de där med Göken ni förstårr) sen är det soooooooooooommmmmmmmartider igen...Varje år...Så varför ställa "in" när det är roligt Året Runt...Kom ju snabbt in på denna tidning också, synd att Ria slutatde hadde ju så bra recept...

2006-11-01 kl 17:55

Hej!
Vi har ambitionen att vintercampa - men ingen plats att ställa upp vagnen på. Står i kö för en plats på Lassalyckan i Ulricehamn. Ganska snösäkert och bara 4 mil hemifrån.

2006-11-02 kl 11:14

Hej Bische! Det finns en fin öppen vintercamping på Tångahed, Vårgårda också. Den lär väl ligga inom rimligt avstånd för Er. Där är vi ett tiotal vagnar som övervintrar och har det väldigt fint och mysigt. Mycket förmånliga priser och hög standard. Välkomna.

2006-11-03 kl 16:24

Vilket är bäst? Vinter eller sommarcamping. Alla årstider har sin tjusning och vi förstår inte heller dom som ställer undan sina vagnar och husbilar över vintern. Vi har talat med så många om detta men dom förstår inte tjusningen med vintercamping. Vi uppmanar ALLA att prova vintercamping!

2006-11-03 kl 17:54

Varje årstid har sin charm och många av oss har olika intressen som hör hemma i olika årstider. Camping må vara härligt, men det är också härligt att vara hemma, eller resa till andra ställen än de man tar sig med husvagn/husbil.
Den underbara vinternaturen har jag inpå knuten i alla fall, och jag älskar att vara ute på vintern, men älskar också att komma in i mitt härliga hem, där jag inte alltid hinner tillbringa så mycket tid som jag skulle vilja!
För min del är också camping ett rörligt nöje, och jag ligger aldrig still på campingplats. Lägg då till att jag gärna håller mig ifrån vintervägar så ser man varför vintercamping inte passar just mig.

Så tänker jag just nu, men jag är absolut öppen för att jag kanske ser annorlunda på det om några år.

2006-11-04 kl 17:58

camping hör sommaren till, tycker jag.

2006-11-04 kl 22:21

Varför måste man ställa sån fråga..Det som man tycker själv så betyder inte att andra måste tycka om..nog är asawi-s svar den relevanta.

2006-11-04 kl 22:34

Den största anledningen till att många upplever vintercamping som något kallt och obehagligt är att dom har fel vagn eller husbil. Vi har själv haft "sommarvagn" och "sommarhusbil" och då är det inte skönt att vintercampa.Nu har vi tröttnat på att frysa så därför har vi skaffat oss en Polar 2007!

2006-11-04 kl 22:46

Jag tror inte det,har inget alls mot dom som vill vintercampa..men vill jag inte så vill jag inte.Har inget med vagnen att göra.Så vill ni vintercampa varsågod..men komm inte dragandes att vi måste göra det också.

2006-11-05 kl 08:18

zubac.. vem har sagt att alla måste vintercampa.

2006-11-05 kl 10:53

Jag undrara verkligen om det där at det skulle vara kallt och obehagligt i vagnen som stoppar folk. Jag tror snarare att det är vad man vill/inte vill ägna sig åt under vintern och om det passar ihop med att leva i husvagn. De där 8-20 kvadratmetrarna känns ju liksom gärna lite mindre på vintern... Var ska mina symaskiner stå, var ska jag klippa tyg, var ska snickarbänken vara... (De där grejorna som är så svåra att hinna med på sommaren när man reser runt med sitt campingfordon... )
Ingen säger här att alla måste vintercampa, men nog får man ofta höra från vintercampar-entusiaster att "Det bara MÅSTE du prova!" Annars är man ingen "riktig" campare verkar det som. (Det är man däremot om de enda gångerna husvagnshjulen rullar är vid transport mellan vintersäsongplatsen och sommarsäsongplatsen, av någon anledning...)
Nåja, huvudsaken är ju att vi alla trivs med det VI gör! Eller inte gör...

2006-11-05 kl 12:47

Tack asawi,det är precis så!

2006-11-05 kl 21:20

Hej har följt den här debatten om vinter camping dett kan finnas olika orsaker till att inte vinter campa jag har två utmärkta vinter vagnar men jag skulle inte drömma om att åka upp till snön ändå jag kör ut så gott som hela vintern men dett verkar som dett var status i att åka upp till fjällen om vintern jag är söhatare jag mycket väl vintercampa vid 15 minus grader dett inträffar i bland även här men dett är inte ofta den bästa plats att vinter campa är södra skåne däfins sällan snö att dett sen är kallt har ingen betydelse bara jag slipper snön.

2006-11-10 kl 22:13

Varför inte utnyttja husvagnenåret runt? Firade nyår i husvagnen 04-05 med en kyla på
-20 grader å inte frös vare sig jag å min sambo. Jag har en polar 470 78a å det var varmt å skönt i den. Men de är inte alla som de passar att kampa vintertid, för de finns en del saker att tänka på. Om det är ett avlopp som går under vagnen från både disk å toa så skall man dela på röret så nära toa å diskb. under golvet å använda 2 hinkar pga frysrisken. Samtidigt skall man kolla så man har tillräckligt med glycol i värmeanläggningen,Sedan finns de en massa småsaker att göra för att de skall funka för en vintercamping.Inte att glömma vinterdäck på vagnen, dubbat på bilen = dubbat på vagnen. MVH Uffe

• 15 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206