Bensinpris strejk den 23 Maj!! Viktigt / av polar730ctx1

• 9 svar
Bensinpris strejk den 23 Maj!! Viktigt
2008-05-20 kl 12:56

I ett sms till mig stod följande:Diesel och bensinpriset har gått upp igen. Nu får de ta me fan va nog! Fredagen den 23 Maj tänker åkeriföreningen, bilister och chaufförer göra en gemensam demonstration. Blockera ALLA tankstationer, så ingen kan tanka! Då måste staten börja inse att dom inte kan höja skatten och andra avgifter hur mycket som helst. Priset har under tre år ökat med minst 3kr per liter på alla drivmedel. Skicka detta vidare till alla kollegor och bilister!Tänkte det kanske var något att ta upp här!Får väl se vad som händer.

2008-05-22 kl 13:29

Som jag har förstått det är det nu så att vi ska slå ett hårdare slag mot just Statoil och Preem och därför inte tanka där eller köpa något annat under en längre tid. Tills vi har startat ett priskrig.
Detta är viktigt!

2008-05-22 kl 22:45

ok.det är väll dags att vi gör ngt,men hur gör man bäst egentligen för att få kraft i "slaget" ???
stoil och preem? det finns ju fler mackar! men nu är det ju så att en del av oss åker en hel del i arbetet så vi måste ju tanka! Förr fanns det ju dekaler att visa sin protest,det kanske
vore ngt igen? men jag håller med det är ju lite för mycket höjningar,så disel som man importerar själv eller en egen etanolfabrik " hembränningsapparat" kanske snart blir ett måste,
i mitt jobb blir det ju så att kunden får ett annat pris på sitt beställda jobb,det är väll så jag kommer att finansiera det hela.
hejhej

2008-05-22 kl 23:00

Handlar aldrig på statoil el preem så det blir inga problem för mig att bojkotta dom

2008-05-22 kl 23:05

Kanske en vettig ide... Jag har också fått info om det... fast på min mail.. och visst... Det skulle kanske fungera. Jag har dock ingen Preem eller Statoil i min direkta närhet.. Men jag hoppas på något vis att det kanske gör nytta..Det är surt att lägga så mycket pengar på bensin!!! Man MÅSTE ju ha bil!!! om man vill jobba!!! *suck*

2008-05-23 kl 07:04

Det florerar ett annat meil där man vill att man inte skall använda OKQ8 samt Preem för att dom är störst. Det blir nog lite dåligt med den här idéen när det är så mycket idéer och rykten igång. Det vore ju lämpligare att köra upp utanför riksdagen där våra potentater sitter och tycker och beslutar. Dom har nog taskig koll hur det normala livet fungerar för den enskilda vanliga människan.

2008-05-23 kl 13:16

Visst finns det tillfällen när det är befogat att protestera mot myndighetsbeslut, och i ett demokratiskt land som Sverige har vi stora möjligheter att göra det. Men att blockera vissa köpställen enligt det här förslaget är att ta till utomparlamentariska metoder, och det kan inte H&C ställa sig bakom. Det finns andra medel att på ett effektivt sätt visa sitt missnöje, men inom de demokratiska spelreglerna.
Red

2008-05-23 kl 15:00

Håller med. Om skatten på bensin är 73 % av literpriset så är det nog inte bensinmackarna som protesterna ska riktas mot.

2008-05-25 kl 18:09

Att rikta protest mot bensinmackar, är inte det ett ett sorgligt tilltag? Demonstranterna bör fundera på vad som är orsaken till den senaste tidens återkommande prishöjningar.
Oavsett om Sverige i dag skulle sänka skatten på bränslet så kommer vi aldrig att undslippa kraftiga prisökningar för det. Eftersom oljan är en ändlig resurs och efterfrågan ökar kraftigt bl.a. pga bilburna kineser och indier så är det bara att lägga ihop 1+1.
Den senaste tidens prisökningar beror också på ökad efterfrågan. Höga skattesatser är en annan sak, Sverige är inte ensamt om höga skatter. Bensinen är lika dyr eller ännu dyrare i Danmark, Tyskland och Norge mfl.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1664 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 608 fristående campingplatser och 735 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 321 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-12

• Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206