2021-03-18 kl 16:32
|
|
Jag har läst på lite om nya Lynk&Co 01, och blir nästan fundersam på om det låter FÖR bra? |
|
2021-03-18 kl 21:31
|
|
Notera att när du äger en bil har du bilen kvar efter X månader. Säger du upp prenumerationen får du inget för bilen. |
2021-03-19 kl 06:32
|
|
Jag har min Tiguan på leasing, samma sak där. Dock 4k i månaden inklusive service. |
|
2021-03-19 kl 09:03
|
|
Leasing är inget ägande, utan just en löpande kostnad. Men det är lätt att glömma att när man betalat månadsavgiften i exempelvis 36 månader, då är det slut där. Man har ingenting kvar. |
2021-04-06 kl 14:41
|
|
Jag har frågat Lynk&Co-supporten om de har testat med tungt släp bakom. Jag fick följande svar: |
|
2021-04-07 kl 22:00
|
|
Jag brukar inte komma dit jag ska utan AWD. Men det finns hybrider där elen driver bak, så man får lite fyrhjulsdrift på det sättet. |
|
2021-04-08 kl 08:54
|
|
Fördelen med deras erbjudande är att om det inte skulle funka bra med att dra husvagnen, eller om nåt annat inte känns hundra, det är att man kan lämna igen den på 30 dagar. |
|
2021-04-08 kl 18:27
|
|
Låter klockrent! Om hybridlösningen funkar som hos vw så hjälper alltid elmotor till (även med tomt batteri som ju aldrig är tomt på riktigt), och känslan av att det är en mindre bensmotor bör förhoppningsvis inte bli så markant. Spännande med ett nytt bilmärke |
2021-04-08 kl 20:16
|
|
Nja, det finns ju alltid en gräns för urladdning som man inte kan passera. Sen går det inte längre. Har man nått dit måste man ladda från ett vägguttag, eller åtminstone sakta in vid några tillfällen så regenerering kan fylla på batteriet igen. |
2021-04-08 kl 21:40
|
|
Men någon sådan gräns finns väl ändå inte i praktiken?!? Min bild är att Hybriderna alltid ser till att proaktivt "fylla på" batteriet till en nivå så att systemeffekten hålls. Med regenering från bilens rörelse, bensinmotorn som får jobba extra, eller vad det nu kan vara. Dvs det finns en buffert som gör att jag som svensson bakom ratten inte behöver tänka även fast det står att räckvidden på el är noll, vilket ju är bra om man har semester och inte kan ladda... Men som sagt, spännande med ett nytt bilmärke! |
2021-04-09 kl 09:54
|
|
Det beror på hur de gjort bilen. Åtminstone tidiga Volvo Twin Engine modeller körde slut på elen. Försökte man dra husvagn så tyckte den att elmotorn behövdes för att "hjälpa till" titt och tätt. När du kom fram till campingen kom du inte dit du skulle, för då var strömmen slut. Utan eldrift är de bilarna bara framhjulsdrivna, då bensinmotorn driver fram och elmotorn bak. |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.