angående ställplatser. / av Anonym 998479007

• 7 svar
angående ställplatser.
2010-11-18 kl 11:56

Ofta framgår ej tyvärr, om en ställplats även gäller för husvangsekipage-.Ställplatserna kan ju även vara attraktiva för oss med husvagn.
Jag ögnade igenom de sk topplatzstellplatserna i Tyskland, man fann ingen
notering om tillgänglighet för husvagnar.
Har jag rätt tycker jag det är en brist som lätt kan upphävas.
mvh
Willy

2010-11-18 kl 14:17

Hej.
Visst sägs det till om du är välkommen på en ställplats med släp.
Dessa topplatz är för husbilar.
Men det finns att ladda ner här, jag har en liten husbil så jag har laddat
ner Bordatlas komplett (ca 14000 platser) Det finns för husvagnar ochså
klicka på Nur caravan-stellplätze. Tror att det finns ca 6000 platser för
husvagnar där.
Att storleken har betydelse är ett faktum då det finns ofta begränsning
på längden på husbil o husvagnekipage. 6-8-10-12 m osv på ställplatserna
så ladda ner platserna Nur caravan-stellplätze där är det störst svängrum.
Det är bara att registrera sig och ladda ned (så klart en navigator behövs)
.Så upp med hakan husvagnsfolk ni är inte så diskriminerade som ni tror.

http://www.bordatlas.de/overlays.php

2010-11-18 kl 14:20

Visst finns det säkert såna också,men då är dom knapast i centrum av städerna.Ex.i Schleswig finns det två ställplatser .Den ena är i hamnen och där har det aldrig parkerat nån husvagn.Den andra är utanför cirka 2km och ganska ny(3år gammal)och där kan säkert stå husvagnar också..Här i Kiel står inte häller några husvagnar

Bild

2010-11-18 kl 16:18

Hej.
Toppen, findus 1.
Et mycket bra inlägg. Allt rätt. Så ser det faktisk ut där ute.
Specielt sista meningen:
"Så upp med hakan husvagnsfolket ni är inte så diskriminerade som ni tror."
Efter all denna diskusion i många år. Verkligheten är enkel.
Läs inlägget från findus 1 en gång till.
Mvh Knut

2010-11-19 kl 19:39

Husbilsägare överdriver ofta, tycker jag, skillnaden mellan husbil och husvagn. Men faktum är ju att husvagnen kan man haka av och åka iväg med bilen. Är det månne det som "man" är rädda för?

2010-11-20 kl 09:06

Visst är det skillnad...fast den skillnaden påtallar inte vi,utan den som ansvarar eller äger stellplatzen.Så varför anklaga oss...klaga hos komunen istället,om ni inte får stå på parkeringar.

2011-02-22 kl 09:34

Angående ställplatser och platser för husbil och husvagnscamping. Husbilsägare yrkar på att de ska ha helst fria platser i centrum. Min undran är varför ska dom ha det så. Husvagnsfolket vill väl också kunna gå till sitt boende efter en god middag på stan. Sedan har jag också hört att de vill ha billigare på campingar, varför? På en husbil har dom tak som dom har ut så det tar ju också plats. sedan kräver dom plattaatt tappa ur gråvatten, så det skulle väl isåfall vara dyrare.

• 7 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206